پنج نکته در گسترش راهبرد بازاریابی درونی

پنج نکته در گسترش راهبرد بازاریابی درونی

گسترش راهبرد بازاریابی درونی : شما که دارنده ی کسب و کار کوچک هستید، کارهای زیادی را انجام می دهید که کار اصلی شما نیست. کارهایی مانند پشتیبانی مشتری (بخشی از خدمات مشتری)، مدیریت منابع انسانی، پیوندهای رسانه ای، دفتر داری و مانند آن. با این همه کار گمان نمی رود که بازاریابی جای برتری نسبت به دیگر کارها داشته باشد ولی باید داشته باشد.
یک راه برای کمک به پدیدآوری کاری تازه بازاریابی درونی (Inbound Marketing) است. روشی که با کمک سایت های اینترنتی، ویدئو، خبرنامه های ایمیلی و بازاریابی از راه رسانه‌های اجتماعی مشتریان را نزدیکتر کنیم. این راهبردها برای نزدیکتر کردن مشتری است نه آنکه بخواهیم با آگهی تبلیغاتی مشتری به دست آوریم.

با پیروی از پنج نکته ی آسان زیر می توانید مشتریان بیشتری برای خود ساخته و پرداخته کنید.

آنچه می دانید با دیگران به اشتراک بگذارید و آنگاه مردم آنچه بفروشید می خرند.

1) نمایۀ آنلاین خود را قوی کرده و گسترش دهید.

بسیاری از مردم بر این باور نادرستند که گمان می کنند سایت آنها فروشگاهی است که هر کس خرید کند و برود ولی بودن شما در اینترنت باید فرای سایت شرکت تان باشد. حساب های کاربری شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به سایت بازرگانی خود پیوند بدهید. با این کار می توانید آمد و شد بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود راهبری کنید.
مطمئن شوید که بخش های دربارۀ شبکه هایی مانند توییتر، فیسبوک، پینترست، و لینکداین دربارۀ اینکه شما کیستید و چه انجام می دهید و چرا کسی باید از شرکت شما بهره ببرد، کامل نوشته شده باشند.
2) وبلاگ نویسی کنید.
شاید این کار زمان زیادی بگیرد ولی ارزشش را دارد. نه تنها شما را خبره ای در کارتان می شناساند بلکه ردۀ سایت شما در جستجوی واژگان ویژۀ کارتان را بالا برده و موتور جستجو سایت شما در رده های آغازین نشان می دهد.
زمانی که برآن شدید که چگونه نوشتاری می خواهید در سایت خود بگذارید، مشتریان نهفته خود را به یاد آورده و ببینید چنین مشتریان به دنبال چه چیزی می گردند. درونمایه ای برای وبلاگ خود بسازید که به پرسش های مشتریان پاسخ داده شود تا مشتریان بیشتر در سایت شما بچرخند.
بی برو برگرد در سایت فروشگاهی خود به وبلاگ‌ خود پیوند بدهید. به مشتریان خود خیلی استوار نشان دهید که شما کار و بار خود را می شناسید و می توانید مشکل آنها را از پیش پا بردارید.
3) محتوای وبلاگ خود را در سایت‌های دیگر نیز قرار دهید
مانند نوشتن وبلاگ باز هم زمان زیادی می برد ولی ارزشش را دارد. سایت‌هایی هستند که نوشتارهای مهمان هم از مردمان خبره در کار خود می پذیرند. چنین سایت‌هایی را بیابید و با نوشتن در آنها خود را پیشرو در کار خود بشناسانید.
سایت ها همواره در پی نوشتارهای پرخواننده هستند. پس باید چونی کار بر چندی آن فزونی گیرد. اگر چنین شود دیگر وادار نخواهید شد که برای سایت های گوناگون هر هفته چیزی بنویسد. مطالب پر خواننده تان پاسخگوی همۀ آنها خواهد بود.
4) به مردمان درباره ی پیروزی های خود بگویید.
نگران لاف زدنها و رجزخوانی خود نباشید. مردمانی که به دنبال شرکت های تازه می گردند همواره می خواهند بدانند چه کسی کار خود را خوب انجام می دهد و دربارۀ آن چه می گوید. پخش گزارش از کارتان یکی از بهترین روشها برای نشان دادن ارزش کارتان می باشد.
رزومه کاری خود را در سایت تان به روز کنید. آدرس آن را در توییتر، فیس بوک و وبلاگ خود بگذارید. در پایان نوشته های خود، خود را بشناسانید. اگر عکاس هستید در زیر عکس های خود نام خود را بگذارید.
5) نوشته های مشتریان گذشته و کنونی خود را بگذارید.
بهترین روش برای آنکه هر که به شما دل استوار کند، گواهی دیگران است. آنانی که پیشتر با شما کار کرده اند و یا پیشینه ی شرکت شما را دارند. این کار به چندین روش شدنی است.
از کسی بخواهید در لینکداین یا برای تارنمای شما، پیشنهادنامه بنویسید. هر نوشتار و هر چیز نیک دربارۀ خود را در تارنمای خود بگذارید. هیچ چیز مانند آن نیست که مشتریان تان دل استوار شوند که با کسی کار می کنند که در کار خود بهترین است و دیگران پیشینۀ خوبی از وی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image