آندره گوستاو سیتروئن : صنعتگر، خالق بیلبورد های الکترونیکی

آندره گوستاو سیتروئن : صنعتگر، خالق بیلبورد های الکترونیکی

 

آندره گوستاو سیتروئن : نام به فرانسوی: André-Gustave Citroën

سال و محل تولد: 5 فوریه 1878، فرانسه، پاریس

آندره گوستاو سیتروئن، صنعت‌کار یهودی‌تبار فرانسوی بود. نام‌آوری او بیشتر از برای خودروی -که به نامش سیتروئن شناخته می‌شود- می‌باشد. او طراح چرخ مارپیچی دوبل بود.

وی پنجمین فرزند یک بازرگان الماس یهودی تبعهٔ هلند به نام لوی سیتروئن از همسر لهستانیش ماتسرا کاینمان بود. وی خویشاوند سر آلفرد جولز آیر فیلسوف انگلیسی بود.

خانوادهٔ سیتروئن در ۱۸۷۳ به پاریس کوچیدند. هنگامی که آندر ۶ساله بود پدرش خودکشی کرد. آندره سیتروئن در ۱۹۰۰ دانش‌آموختهٔ اکول پلی‌تکنیک گردید. در خلال جنگ جهانی یکم او مسئول تولید انبوه جنگ‌افزار گردید. در ۱۹۱۹ او کارخانهٔ خودروسازی سیتروئن را پی‌ریخت، با رهبری او این کارخانه در آغاز دههٔ ۱۹۳۰ میلادی چهارمین کارخانهٔ بزرگ تولید خورو جهان گردید.

وی در ۱۹۳۵ بر اثر سرطان معده در پاریس درگذشت و در گورستان مونپارناس به خاک سپرده‌شد. در ۱۹۹۲ پارک آندره سیتروئن به افتخار او نام‌گذاری شد.

این صنعتگر و موسس کارخانهٔ خودروسازی سیتروئن در حقیقت چیزی کمتر از یک نابغه بازاریابی نبود. وی یک از اولین افرادی بود که به فعالیت و حمایت از مسابقات اتومبیل رانی پرداخت و اتومبیل های تولیدی مجموعه خودش را به عنوان زیباترین در سراسر اروپا به توریست هایی که به فرانسه می آمدند پیشنهاد می داد. با این وجود شاهکار اصلی او اجاره کردن برج ایفل و تزئین آن توسط 125000 لامپ درخشان برای نمایش نام و برند شرکت سیترون بود. این برج و لامپ های موجود بر روی آن تا سال 1934 برقرار بود، یعنی زمانی که این شرکت در آن سال ورشکست شد، که یکی از علل این ورشکستگی هم هزینه کمرشکن برق مصرفی لامپ های مورد استفاده بر روی برج ایفل بود (اولین حرکت و اقدام مدیران بعدی که وارد این شرکت شدند جمع آوری این لامپ ها و در نتیجه حذف این هزینه از هزینه های بازاریابی این شرکت بود).

شما از این اقدام سیتروئن در حوزه بازاریابی و فروش چه درسی می توانید بگیرید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image