رجیس مک کنا: بازاریاب، مشاور بازاریابی

رجیس مک کنا: بازاریاب، مشاور بازاریابی

 

رجیس مک کنا کیست : نام به انگلیسی: Regis McKenna

تاریخ و محل تولد: 1953، پیتسبورگ، پنسیلوانیا

آدرس وب‌سایت: http://www.regis.com

رجیس مک کنا بازاریابی است که بسیاری از ایده‌هایی را به دنیا معرفی کرده است که اکنون در حوزه فن‌آوری بازاریابی جزء موضوعات عادی و معمول به شمار می‌آید و همچنین به معرفی بسیاری از ابداعات فنی عمده در عصر کامپیوتر کمک کرده است که ازجمله این موارد می‌توان به اولین ریزپردازنده  (شرکت اینتل)، اولین کامپیوتر شخصی اپل (کامپیوتر اپل) و اولین فروشگاه خرده‌فروشی کامپیوتر (فروشگاه بایت The Byte Shop) اشاره کرد.

در بین شرکت‌های مختلفی که وی در آن‌ها به فعالیت بازاریابی یا مشاوره پرداخته می‌توان به آنلاین آمریکا America Online، اپل Apple، اینتل Intel، مایکروسافت Microsoft و لوتوس Lotus اشاره کرد. در برخی از منابع از وی به‌عنوان فردی نام‌برده شده که سیلیکون ولی Silicon Valley را بر روی نقشه جغرافیا به دیگران معرفی کرده است.

به اعتقاد سردبیر مجله تایم، مک کنا بهتر از هر چیزی برای نقل داستان تأسیس شرکت اپل توسط چند کارآفرین جوان در گاراژ خانه آن‌ها و واردکردن این موضوع به ادبیات فن‌آوری و رشد توسعه این حوزه شناخته می‌شود. به اعتقاد این نویسنده و سردبیر سابق مجله نیوز ویک بهترین مدیر و مرد روابط عمومی است که در حوزه فن‌آوری دنیا به خود دیده است.

رجیس مک کنا کیست : وی که در شهر پیتسبورگ، پنسیلوانیا به دنیا آمده است، در دوران جوانی به کالج سنت وینسنت رفته و از دانشگاه Duquesne University در همان شهر فارغ‌التحصیل شده است. به گفته خودش باوجود آنکه بر سر نمرات کسب‌شده و تعداد واحدها با مدیریت این دانشگاه مشکلاتی داشته، اما درنهایت دانشگاه را قانع به دریافت مدرک خودکرده و تا جایی که این دانشگاه در سال 1990 به وی مدرک دکترای افتخاری داده است.

وی در سال 2000 از حرفه مشاوره خود را بازنشسته کرده و بر حوزه کارآفرینی درزمینهٔ فن‌آوری روی آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image