هفت مزیت استفاده از یک مشاور بازاریابی

هفت مزیت استفاده از یک مشاور بازاریابی

مزیت استفاده از یک مشاور بازاریابی : در دوره‌ای که بازاریابی هوشمندانه از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب موفقیت و یا شکست کسب‌وکار شما شود، هیچ کسب‌وکاری قادر به نادیده گرفتن چنین فرصت‌هایی برای بازاریابی محصولات خودش نیست. در این دوره لازم و حیاتی است که هر کسب‌وکاری به هر اندازه‌ای خودش را به کمک یک مشاور بازاریابی مجهز کند که به‌خوبی از تمامی نکات ظریف و دقیق بازاریابی سنتی و یا از طریق جراید، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دهان به دهان آگاه باشد. در زمانی که استفاده از چنین مشاوری می‌تواند یک سرمایه‌گذاری به‌حساب بیاید، اما این کار نوعی سرمایه‌گذاری است که بازده آن در بلندمدت مشخص می‌شود. اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به مزایای استفاده از فرصت . . .
1- استفاده از تجربه و تخصص فوری

زمانی که یک مشاور بازاریابی را استخدام می‌کنید، قادر به کار و فعالیت باکسی می‌شوید که به‌خوبی بازار را می‌شناسد. آنها به‌خوبی می‌دانند که مشتریان و مخاطبین شما در رابطه با محصول خواهان شنیدن چه موارد و نکاتی هستند. آنها کارشناسی در تولید اختصاصی ادبیات موردنیاز برای جلب توجه افراد مختلف هستند، به عبارتی رهبرانی طبیعی در حوزه کاری خودشان.

2- کسب یکپارچگی بدون مرز

توسعه یک طرح بازاریابی هوشمندانه تنها در یک شبانه‌روز اتفاق نمی‌افتد. زمانی که شما خواهان یک حرکت بزرگ یا کوچک در عرصه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خودتان هستید، بهره‌مندی از یکپارچگی در فعالیت‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. با استفاده از یک مشاور بازاریابی این توسعه این طرح و استفاده از آن به‌راحتی انجام می‌پذیرد و فعالیت‌های عادی و روزانه شما، از قبیل تولید و انتشار محتوا و . . . برای شما کاملاً قابل مدیریت می‌شود.
3- بدست آوردن عینیت واقعی

گاهی اوقات زمانی که برای مدت‌زمان طولانی در حال بازاریابی و فروش محصولات به یک روش خاص هستید، تشخیص اشتباهات شما در این حوزه کاری دشوار و ناممکن می‌باشد. خواه کسب‌وکار شما وابسته به تبلیغات روزنامه‌ها یا تراکت و . . . باشد، تشخیص این موضوع که چرا این روش‌های بازاریابی دیگر برای موفقیت شما پاسخگو نیست، کاری است که از عهده شما بر‌نمی‌آید. یک مشاور بازاریابی چشم‌انداز جدیدی را ارائه می‌کند و از گفتن اینکه چه تغییراتی باید اعمال شود، هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد.

4- چشم‌انداز خارجی

یک مشاور بازاریابی با استفاده از تحصیلات و تجربیات خودش می‌تواند تمامی روش‌های بازاریابی که با استفاده از آنها کسب‌وکار شما با یک پله رشد و ترقی روبرو شود را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. در زمانی که کسب‌وکار شما موقعیت یک یا دو دهه آینده خودش را مشخص می‌کند، بهره‌مندی از چنین چشم‌انداز خارجی چیزی است که قیمتی برای آن نمی‌توان تخمین زد.
5- خودداری از آزمون‌وخطا

یادگیری از نتایج آزمون‌وخطاها گاهی برای کسب‌وکارهای کوچک هزینه‌ها هنگفتی به دنبال دارد. به‌عنوان مثال در رابطه با شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکار شما هرگز نمی‌تواند هزینه از دست دادن فرصت‌های باورنکردنی که در بدست آوردن مشتریان جدید وجود دارد یا ساخت اعتبار از طریق آن را متقبل شود.

6- مقیاس

شما همچنین می‌توانید از کمک یک مشاور بازاریابی درزمینهٔ استخدام و به‌کارگیری نیروهای موردنیاز برای کسب‌وکار خود نیز بهره‌مند شوید. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که شما نیاز به استخدام و جذب نیروهایی متخصص برای امر بازاریابی خود دارید. یک مشاور بازاریابی در چنین موقعیت می‌تواند تعداد این افراد و ویژگی‌های آنها را تعیین کند یا حتی در جذب و انتخاب آنها با شما همکاری کند.
7- پس‌انداز دارایی و نقدینگی

درنهایت، به‌کارگیری یک مشاور بازاریابی به کسب‌وکار شما در پس‌انداز و ذخیره دارایی کمک می‌کند. چراکه می‌توانید از وی در به دست آوردن منافع حاصل از یک پایگاه جدید از مشتریان در سطحی بالاتر استفاده کنید که تاکنون دسترسی به آنها نداشتید. یک مشاور بازاریابی می‌تواند به شما در تهیه و توسعه یک وب‌سایت جدید، تهیه و تولید ادبیات آنلاین و لیست مشتریان بالقوه به‌صورت آنلاین به شما کمک کند.
نوشته : زهرا داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image