9 پیشنهاد برای توسعه شبکه های اجتماعی

9 پیشنهاد برای توسعه شبکه های اجتماعی

توسعه شبکه های اجتماعی : بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به ساختن کسب و کارهای موفق کمک می کند. پژوهش تازه ای که شایرهولیک انجام بر روی سیصد هزار سایت در چهار ماه انجام داده، نشان می‌دهد که روی هم رفته 30% بازدید از این وبسایت ها، برآمده از پیوندی است که در رسانه های اجتماعی به آنان داده اند.
اگر وبسایت کسب وکار شما بازدید کننده کمی داشته باشد شاید باید در راهبرد رسانه ای خود بازبینی کنید. همچنین اگر شمار بازدیدهای برآمده از رسانه های اجتماعی از وب سایت شما بیشتر از 30 درصد است، شاید بخواهید بدانید که تا چه اندازه می توانید کاراتر باشید.
در اینجا شماری از راهبردهایی را بیان میکنیم که بازاریابی شبکه های اجتماعی را توسعه داده و پیامد خوبی بر روی رشد کسب وکار و فروش دارد:
1) ایجاد توییت هایی با قالب خاص
بیشتر توییت ها با گذر زمان نابود میشوند. ولی توییتهایی که قالبی همسان و همآهنگ با یکدیگر دارند بی بروبرگرد خواننده را میخکوب می کنند. اندازۀ جدایی خطها از هم و رنگ فونت، یکنواختی قالب توییت را دگرگون کرده و آن را خوشایند می سازد. می توانید برای جذاب شدن توییت‌ها از توییت‌هایی که دربردارندۀ شکلکی شاداب و نشانهای خنده دار هستند استفاده کنید. از سایت هایی مانند iEmoji.com می توانید آن ها را بدست بیاورید.
2) نوشتارهای بلندتری بنویسید
اگرچه گسترۀ 140 رقمی توییتر تغییر نمی کند، گوگل پلاس مکان مناسبی است برای پیش بردن گفتوگوهایی که با نوشتارهای بلندتری آغاز می شوند.
3) در فیس بوک گروه بسازید
از آنجا که دسترسی بنیادین به صفحه های فیس بوک برای شرکت ها رو به کاهش است، بهتر است کارآفرینان، بازاریان و ناشران به جای آن به ساخت و گردانندگی گروه های فیسبوکی روی آورند.

4) تجارت از میان رسانه های اجتماعی بسیاری می گذرد
هواداران فیسبوک را به پیروان توییتر و پیوندهای لینکداین تبدیل کنید و کاری کنید که شما را در گوگل‌پلاس دنبال کنند. آنگاه با نهاندن هر چیزی روی شبکه های اجتماعی، همیشه در میان پیروان تان هستید.
5) پیوندهای معنی دارتان را آسان کنید
مشتری ها و کاربران شما افراد فوق العاده‌ای هستند و هنگامی که شما هم فکران نزدیک هم را شناسایی کنید، می توانید آنها را به شور آورید تا دوباره و دوباره با هم پیوند بسازند. پیوندهایی بسازید که همیشه به شما به چشم یک دلبستگی بنگرند و هواداری خود را از نشان بازرگانی شرکت شما نشان دهند.
6) کمی شگفت آور باشید
حرکت در حاشیه امن هیچ چیزی را تضمین نمی‌کند. به جای آن اندکی خطر حساب شده شاید شمار بینندگان و شنوندگان، دوستان و دنبال کنندگان تان را افزایش دهد.
7) پای کنش ها و کارهای خود بایستید
بهترین کارآفرینان می دانند کی یک مشتری بد را بدون پشیمانی بیرون کنند. سال گذشته لیبرتی باتلورکز1 دلیرانه به یک مشتری ناخشنود پاسخی داد که Adweek آن را با پاسخی فرهیخته ولی چشم درآر بیان کرد. زیرا پاسخ شرکت کاملا منطقی و درست بود و پشتیبانی گروه زیادی از کاربران رسانه های اجتماعی را به دنبال خود داشت و شمار زیادی مشتری تازه به دست آورد.
8) برای هر چیزی نکتۀ چرخشی بگذارید
به جای پیوستن به اوباش های خشمگین چیزهای مثبت و شادی آوری بگویید که برای خوانندگان شما مهم است. اگر به روزرسانی های شادتری داشته باشید کاربران بیشتری به شما می پیوندند. هیجان ها واگیر دارند و مردم دوستدار خوشبینی هستند.
9) کمی ساختار فراهم کنید
اگر از هوادارانتان درخواست پاسخ دارید، آنها به سوی اندیشه ای که خودتان میخواهید بکشانید. پرسشی کلی بدون هیچ راهنمایی از شما تنها می تواند به شمار اندکی پاسخ فشرده بیانجامد. با پیشنهاد یک قالب ویژه برای پاسخها خواهید دید که چگونه پیروانتان پاسخهای آفرینشگرانه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image