ده توصیه برای توسعه کسب و کار اینترنتی

ده توصیه برای توسعه کسب و کار اینترنتی

توصیه برای توسعه کسب و کار اینترنتی : پیش بینی های تجاری نشان دهنده یک انفجار در عالم تجارت الکترونیک است، که نشان میدهد هم اکنون زمان مناسبی برای توسعه کسب و کار اینترنتی است. تعداد بی شماری تاکتیک برای تغذیه یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد. اگر تازه شروع کرده اید امروز زمان آن است که از حضور تمام عوامل لازم برای موفقیت در این کار مطمئن شوید. بیایید ده قدم حیاتی در این زمینه را مرور کنیم.
1) با دقت مخاطبان آنلاین تان را هدف قرار دهید
تجارت الکترونیک به شدت به قابل اطمینان بودن و در دسترس بودن در فضای آنلاین وابسته است. برای اینکه کسب و کارمان به چنین صفاتی شناخته شود باید برای کسانی که به احتمال زیاد توجه شان جلب می شود در دسترس باشد. خصوصیات جمعیتی مشتریانی که از محصولات یا خدمات مربوطه بهره مند می شوند مشخص کنید و استارتژی بازاریابی را بر این پایه قرار دهید.

2) محتوی با کیفیت بالا تولید کنید و آن را سریع تحویل دهید
محتوا کیفیت بالا اطلاعاتی درخور و وابسطه کننده ای است که بازدیدکنندگان وب سایت را در آینده به سایت باز می گرداند. محتوا باید منعکس کننده شخصیت حقوقی برند مورد نظر باشد از جمله حالت و وضعیت و ماموریت شرکت و خدمات و سیاست های آن است. همچنین باید آموزش درباره آن صنعت را نیز ارائه دهد و بر تعامل با مشتری تاکید ورزد. ممکن است این کار با پرسش و پاسخ همراه باشد تا کاربران را بیشتر با خود درگیر کند. تعاملات همچنین می تواند به شکل نظر سنجی و مباحثه باشد.
اما کسب و کار اینترنتی به خاطر مقدار اعتبار و قابل رویت بودنشان زنده می شوند و می میرند و تنها بوسیله مصرف کنندگان قضاوت نمی شوند. بلکه بوسیله موتور های جستجو که نقش بسزایی در ارزانی داشتن آن اعتبار و قابلیت روئیت دارند نیز مورد قضاوت واقع می شوند. سرعت بارگزاری وب سایت اهمیت به سزایی در رضایتمندی مشتری دارد.
سایت آمازون به ازای هر 100 میلی ثانیه بهبود در سرعت بارگزاری 1 درصد افزایش سود را گزارش داده است وانگهی گوگل گفته است که سرعت بارگزاری بالا فاکتوری است در الگوریتم رتبه بندی. در مقابل VPS هاستینگ به سرعت در میان کسب و کار هایی که بدنبال بیشینه کردن سرعت سایتشان هستند در حال همه گیر شدن است.

3) محتویات را شخصی سازی کنید
بازدید کنندگان می دانند که تجربه وب گردی منحصر به فرد و تک ممکن است بخاطر همین آنها انتظار چنین امکاناتی را دارند. از مزایای تکنولوژی های موجود استفاده کنید تا انتخاب های خرید مخصوص بر اساس ترجیحات شخصی مشتری تولید کنید. وقتی فیس بوک و گوگل و اپل اپ هایی دارند که حرکات کاربرانشان را دنبال می کند و علایقشان را در می یابند، کسب و کارهای کوچک بهتر است به دنبال راه حل های CRM کوچکتر باشند. Batchbook, ContactMe, Zoho نرم افزار هایی عالی هستند که قیمتشان کمتر از 20 دلار در ماه است.

4) بر روی قابلیت های موبایل سرمایه گذاری کنید
مصرف کنندکان بیش از پیش از موبایل شان استفاده می کنند به همین خاطر یک سیستم موبایل محکم و قابل اعتماد حیاتی است. راه حل های سایت های موبایل و سایت های ریسپانسیو و اپ ها و ابزار های کلیک کن زنگ بزن و نقشه ها و خبرده ها موجود هستند.

5) کانال های فروش را یکی کنید
این امکان را بوجود اورید که مصرف کننده یکی بودن برند را در تمام کانال های خرید حس کند. تبلیغات و محصولات و خدمات و اطلاعات شرکت هم بصورت انلاین و هم بصورت افلاین باید قابل دسترسی باشند.

6) امکان اشتراک گیری را مهیا کنید
اشتراک گیری به فرم های مختلفی امکان پذیر است. مثلا، مدل پرکردن دوباره منتج به فرستاده شدن یک محصول به مشتری در هر ماه و یا هر چند وقت متناوب می شود. مدل اکتشاف منتج به تجربه جدید و هیجان انگیز مشتری در هر تحویل می شود. ممکن است این روش شامل ایتم های جدید و سفارشی شود. این به شرکت مربوط است که تصمیم بگیرد کدام روش برای آنها کارآمدتر است تا آنرا برای استراتژی فروش و بازاریابی خود به کار بندند. هر نرم افزار CRM داده های مشتری ها را منظم می کند و مدل دلخواه مشتری را دنبال می کند.

7) تدارکات را به یاد داشته باشید
هزینه ها بر اساس اندازه حمل و نقل و مسافت و تراکنش تغییر می کند. استفاده از سیستم تدارکات شخص ثالث بسیار بصرفه تر از بزرگ کردن شرکت و اضافه کردن بخش تدارکات است.
برای کسب و کارهای بر پایه اینترنت، سرعت وب سایت، امنیت و زیر ساخت ها نتنها برای تدارکات قضیه مهم هستند بلکه برای SEO نیز حائز اهمیت است. سرعت گرفتن وب سایت برای تدارکات انلاین ضروری است.

8) واسطه ها را دور بزنید
سپاس از اینترنت که کسب و کار های کوچک را به مشتریانش آسان و سریع کرد. تولید کننده ها نیز ترجیح می دهیند با کسب و کار های کوچک مستقیم کار کنند چرا که آنها محصوالت خلاقانه و جدیدی ارائه می کنند.

9) اجناس را فقط در اینترنت بفروشید
گرچه استمرار فروش در کانالهای مختلف مهم ضروری است اما با این حال هنوز امکان فروش فقط از طریق اینترنت وجود دارد. با ارائه یک محصول خاص در یک عرصه امکان کنترل بیشتر روی حاشیه سود وجود دارد.

10) انتخاب معاون های بخش های اختصاصی
انتخاب اختصاصی به یک استراتژی اختصاص داده شده به ” curating ” یک آرایه عمیق اما باریک از محصولات منحصر به فرد در یک بخش خاص اشاره دارد .

یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری رشد دائمی است. از طریق برنامه ریزی استراتژیک و کمپین بازاریابی کیفی و ترکیب سالم مراحل بالا به این رشد نائل خواهیم آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image