5 شخصی که برای تیم بازاریابی دیجیتال خود به آن‌ها نیاز دارید

5 شخصی که برای تیم بازاریابی دیجیتال خود به آن‌ها نیاز دارید

هنگامی که برای اولین بار کسب‌وکار خود را شروع می‌کنید، ممکن است به تنهایی صاحب کسب‌وکار، حسابدار، مدیر IT، نماینده خدمات به مشتری، بازاریاب و غیره باشید. با گذشت زمان شرکت شما رشد خواهد کرد و شما باید تیم‌هایی از متخصصان را پیدا کنید. اولین تیمی که باید به بهترین شکل توسعه دهید، تیم بازاریابی دیجیتال شما است.
گسترش تیم بازاریابی دیجیتال به شما کمک خواهد کرد تا تلاش‌های تبلیغاتی خود را گسترش دهید و درآمد اضافی کسب کنید. اما قبل از این‌که این افراد حرفه‌ای را استخدام کنید لازم است به چند نکته کلیدی توجه کنید. در زیر پنج نفر هست که به هنگام ساخت تیم بازاریابی دیجیتال خود باید آن ها را پیدا کنید
استراتژیست بازاریابی
استراتژیست بازاریابی شما مسئول تصمیم‌گیری و نظارت بر تلاش‌های دیجیتال شما است. هر کسی که شما استخدام خواهید کرد با بقیه تیم بازاریابی دیجیتال شما برای ایجاد یک تقویم محتوا و حفظ کسب‌وکار شما در یک جهت، همکاری خواهد کرد.
شما باید برای این‌کار کسی را انتخاب کنید که حضور آنلاین قوی و سابقه خوبی داشته باشد. از آن‌جا که استراتژیست نیاز به ترکیب هر دو مهارت تحلیلی و خلاق دارد، پر کردن این نقش می‌تواند یک چالش باشد. بنابراین در هنگام مصاحبه به اندازه کافی دقت کنید تا فرد مناسبی را انتخاب کنید.
مدیر رسانه‌های اجتماعی
مدیر رسانه‌های اجتماعی شما مسئول اجرای طرح بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استراتژیست است. او با مشتریان و سایر ذی‌نفعان درگیر، در سایت‌های‌ شبکه‌های اجتماعی تعامل می‌کند. هر کسی می‌تواند ادعا کند که یک کارشناس رسانه‌های اجتماعی است، اما یک بررسی از پروفایل‌ کسی که کاندیدای استخدام است به شما می‌گوید که آیا واقعا او می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند یا نه؟
تولید کننده‌ی محتوا
ایجاد محتوا برای اکثر کسب‌وکارها این روزها در اولویت اصلی قرار دارد، داشتن یک تولید کننده‌ی محتوای ماهر در تیم بازاریابی دیجیتال خود بسیار بهتر از برون‌سپاری خواهد بود. تولید کننده‌ی محتوای شما باید با استراتژیست و مدیر رسانه‌های اجتماعی شما همکاری کنند.
به عنوان یک نتیجه شخصی که شما استخدام می‌کنید، باید از هر دو لحاظ نوشتاری و گفتاری ماهر باشد و قادر باشد هر چیزی از پست‌های وبلاگ تا فیلم‌های یوتیوب را ایجاد کند. به هنگام مصاحبه از سازندگان محتوا بخواهید تا نمونه‌کار به شما نشان دهند و یا از آن‌ها بخواهید تا برای نشان دادن مهارت‌شان یک مصاحبه ویدئویی تهیه کنند.
تحلیلگر داده‌ها
بدون کسی که داده‌های شما را تجزیه و تحلیل کند، هیچ راهی برای دانستن این‌که آیا بازاریابی محتوای شما تفاوتی در کسب‌وکار شما ایجاد کرده یا نه نخواهید داشت. در این‌جاست که نیاز به تحلیلگر داده را احساس خواهید کرد.
تحلیلگر داده‌های شما مسئول اندازه‌گیری نتایج حاصل از رسانه‌های اجتماعی، محتوا، ویدئو و مقایسه آن‌ها با معیارهای هدف است. با کمک تحلیلگر، تیم بازاریابی دیجیتال شما قادر خواهد بود که روی محتوایی تمرکز کند که با مشتریان تعامل برقرار می‌کند و از اتلاف وقت و پول در چیزهایی که موثر نیست جلوگیری کند.
متخصص فنی
این عضو از تیم مجری فنی استراتژی‌های بازاریابی شما خواهد بود. از آن‌جا که اکثر ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال این روزها نیاز به کدنویسی دارند، این فرد باید به خوبی با Html و Css آشنایی داشته باشد.
پس از پیوستن به شرکت شما، متخصص فنی برای ایجاد قالب و ساخت کمپین‌های شما کمک خواهد کرد. به هنگام مصاحبه با این شخص از او سوالاتی در مورد نرم‌افزارهای خاص و برنامه‌نویسی بپرسید. شما نباید کسی را استخدام کنید که فقط خوب حرف می‌زند، در هنگام مصاحبه دقت کنید که واقعا کار بلد و متخصص باشد.
آیا بودجه‌ی کافی برای استخدام تمام این افراد را دارید؟ احتمالا نه، مگر این‌که به اندازه کافی خوش شانس باشید و یک سرمایه‌گذار پیدا کنید. اما حتی اگر بودجه نداشته باشید این توصیه‌ها را در ذهن خود داشته باشید تا به نیازهای مختلف در زمان مناسب با توجه به اولویت‌های داخلی و بودجه رسیدگی کنید.
نوشته : علی مجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image