دلایلی برای استفاده از محتوای بصری

دلایلی برای استفاده از محتوای بصری

محتوای بصری : دامنه توجه ما انسانها پیوسته درحال کاهش است،این محدوده درحال حاضر بین 2.5 تا 6.5 ثانیه است.از سوی دیگر ما انسانها موجوداتی بصری هستیم و نود درصد از چیزهایی که مغز ما با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند بصری است.
برندهایی که از محتوای بصری استفاده می‌کنند با مشتریان خود تعامل بیشتری دارند و به سرعت احساسات را به مشتریان‌شان منتقل می‌کنند. بازاریابان هوشمند این‌ها را می‌دانند و با استفاده از داستان‌سرایی‌های بصری با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
استفاده از تصاویر برای بیان داستان برندتان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ارزش‌های کلیدی خود را به سادگی بیان کنید. در ادامه دلایلی وجود دارد که ثابت می‌کند چرا باید از این اهرم در بازاریابی خود استفاده کنیم:
1) دسترسی سریع به مغز: با توجه به گفته‌های اکاترینا والتر مغز ما تصاویر را 60000 بار سریع‌تر از متن‌ها پردازش می‌کند. بنابراین تصاویر به سرعت به مغز انسان‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
2) آسان شدن هضم مطالب: مطالعات نشان می‌دهند که پست‌های وبلاگی با تصاویر 180 درصد ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند، این به این معناست که یک تصویر بصری باعث می‌شود مردم راحت‌تر مطالب شما را هضم کنند.
3) بیشتر در ذهن می‌مانند: اگر شما با استفاده از کلمات با یک انسان ارتباط برقرار کنید تنها 10 درصد از آن‌چه که می‌گویید در ذهن او خواهد ماند، اما اگر تصاویر قانع‌کننده به کلمات اضافه کنید این یادآوری تا 65 درصد افزایش خواهد یافت. امروزه هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از تصاویر وجود ندارد. منابعی مانند کانوا و باشگاه عکس دلار اجازه می‌دهند تا در ازای یک دلار برای هر عکس از آن‌ها استفاده کنید.
4) جلب اعتماد: تصاویر واقعی در جلب اعتماد مشتریان بسیار تاثیر دارد، به طوری‌که تحقیقات نشان داده است که اکثر خریداران آنلاین از سایت‌هایی خرید می‌کنند که تصویر محصول را ارائه کرده باشند و حتی در یکی از تحقیقات حدود 67 درصد از خریداران اعلام کرده‌اند که کیفیت تصاویر بر انتخاب آن‌ها بسیار تاثیر دارد.
5) در تمام شبکه‌‌های اجتماعی هم تعامل با عکس‌ها بسیار بیشتر از متن است، اما باید از تصاویر صحیح و در زمان واقعی استفاده کنید.
6) خلاصه نویسی بهترین راهکار است. شما می‌توانید کلماتی را به تصاویر خود اضافه کنید، اما باید آن‌ها را حداقل نگه دارید. به طو کلی اگر نیاز دارید که متنی را به تصویر خود اضافه کنید حداکثر تعداد کلمات را شانزده نگه دارید.
7) از نقاطی که تمرکز روی آن‌ها زیاد است استفاده کنید: نقاط تقاطعی که در شکل زیر مشاهده می‌کنید از لحاظ بصری قدرتمند هستند، یعنی اگر متنی روی این نقاط قرار گیرند بیشتر جلب توجه می‌کنند. بنابراین متن کلیدی خود را روی یکی از این چهار نقطه قرار دهید.
بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید از محتوای بصری استفاده کنید و حتی برای ماندگار کردن داستان برندتان هم از آن استفاده کنید. از نحوه ساخت و ایجاد شرکت‌تان شروع کنید و سپس از طرح‌ها و مشکلات خود بگویید. اما نکته مهمی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که مرتبط بودن تصاویری که استفاده می‌کنید و قانع کننده بودن آن‌ها مهم‌تر از هر چیز دیگری است.
مصطفی پورمرتضوی | بازاریاب برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image