گزارش سایت اسپم به گوگل

گزارش سایت اسپم به گوگل

گزارش سایت اسپم به گوگل : بسیار دیده شده است، سایت‌هایی با عناوین مختلف دست به نقض حقوق افراد در فضای مجازی اقدامات ناشایست انجام می دهند، برخی با گذاشتن مطالب کپی در سایت‌شان بدون درنظر گرفتن حق مولف، برخی با اسپم کلمات جستجو درخواستی از موتورهای جستجو.

در واقع سیاست گوگل این است که به درخواست افرادی که مدعی هستند سایتهایی حق کپی رایت را در مورد آنها رعایت نکرده اند پاسخ می‌دهد. این پاسخ ممکن است منجر به حذف یا غیرفعال کردن دسترسی به موضوع یا تصویر کپی شده شود. که در صورت لغو دسترسی در چنین مواردی ، صاحب یا ادمین سایت مورد نظر پیامی مبنی بر این موضوع دریافت میکند. حال سوال این هست که چطور میتوانیم سایت متخلف رو به گوگل معرفی کنیم. شما میتوانید با استفاده از ابزار Digital Millennium Copyright Act یا DMCA سایت های متخلف را به گوگل معرفی کرده و با ارائه شواهد و مدارک تقاضا کنید تا صفحات کپی شده از سایت شما ،از نتایج گوگل حذف گردند.

در این مقاله قصد دارم روش‌های گزارش این نوع سایت ها را با شما به اشتراک بگذارم :

در مطلبی که در وبلاگ رسمی “webmastercentral” منتشر شده است تیم توسعه گوگل خواسته است کاربران کشورهایی که در آنها از زبان فارسی، تایلندی، اندونزیایی و رومانیایی استفاده می شود در این طرح شرکت نمایند. بدین ترتیب علاقه مندان می توانند با مراجعه به “صفحه گزارش اسپم” و تکمیل فرم های مربوط سایت¬های متخلف را که به روش های غیر معمول سعی در کسب رتبه و فریب کاربران دارند را به گوگل گزارش نمایند. این امر بخشی از طرح گوگل به منظور بهبود وضعیت جستجو در زبان¬های ذکر شده است که با همکاری خود کاربران صورت می پذیرد.

روش معرفی یک سایت اسپم به گوگل بسیار آسان است.
۱- وارد “صفحه گزارش اسپم”  شوید و جی میل و كلمه رمز خود را وارد نمائید.
۲- در باکس اول یعنی The specific web page or site that is misbehaving لینک سایت اسپم را بنویسید.
۳- در باکس دوم یعنی Exact query that shows a problem عبارتی که در گوگل جستجو کردید را بنویسید.
مثال: میهن روبات
۴- در باکس سوم یعنی Resulting Google page that shows problem لینک گوگل پس از انجام جستجو را وارد نمایید.
مثال:
اکنون با کلیک بر روی دکمه Report Spam شما به محتوی فارسی اینترنت کمک کرده اید تا از شر  یک سایت اسپم رهایی پیدا کنید و از این پس هنگام جستجو در گوگل نتایج مناسب¬تری به شما نشان داده شود.
آدرس صفحه گزارش اسپم:

اخطاریه نقض قوانین :

به گزارش بست آی تی : برای شکایت باید فرمی ، مانند فرم زیر  که در لینک روبرو موجود است را پر کنید.  Google Copyright Removal

نکته بسیار مهم: اطلاعات نادرست و جعلی از سوی شما ممکن است منجر به جریمه شما شود ، پس سعی کنید در وارد کردن اطلاعات کمال دقت را داشته باشید و با صداقت کامل موارد را عنوان کنید و توجه داشته باشید که گوگل ادعای شما را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که مورد تایید قرار بگیرد عملیات لازم را انجام می‌دهد و در غیر این صورت شما شاهد جریمه هایی از جانب گوگل خواهید بود.

دقت داشته باشید که برای حذف محتوای کپی شده که هدف اصلی شماست ، حدود 1 هفته باید صبر کنید تا شاهد نتیجه باشید.

فعالیت/محتوای کپی شده شما

گزارش سایت اسپم به گوگل : به منظور اثبات ادعای خود ، در مورد اینکه محتوای شما در URL دیگری وجود دارد ، باید اطلاعات با جزئیات کافی در اختیار گوگل قرار دهید. که از طریق فرم زیر انجام میشود.

در فیلد اول توضیح محتوای کپی شده را مینویسید، برای مثال مینویسید که تصویر موجود در سایت شما با فلان مشخصات (با ذکر URL) و یا کتابی خاص با موضوع X توسط سایت Y  مورد سرقت قرار گرفته و سپس آدرس URL  وقسمتی که کپی شده را میدهید.

در فیلد بعدی باید لینک مطلبی که در سایت شماست را وارد کنید.

در فیلد بعدی URL  های محتوای کپی شده قرار میگیرد که به تیم گوگل کمک میکند تا به درخواست شما برای حذف آن مطالب رسیدگی کند. اگر بیش از یک URL وجود دارد که محتوای شما رو کپی کرده‌اند میتوانید از گزینه Add a New Group استفاده کنید و تمام URLهارو وارد کنید.

در نهایت هم یک سری چک باکس وجود دارد که با علامت زدن همه آنها ازعان میکنید که سایت کپی کننده محتوا بدون اجازه محتوای سایت را کپی کرده و در واقع سوگند میخورید که ادعایی که کردید کاملا درست است و شما صاحب اصلی محتوای مورد نظر هستید و یا به وکالت ار صاحب محتوا این فرم را پر کرده اید. دو فیلد آخر هم مربوط به امضا و تاریخ سابمیت فرم هست که به منزله ی امضای دیجیتال شماست. بعد از ارسال فرم ، ایمیلی برای شما ارسال می‍شود که صرفا جهت اطلاع رسانی شماست که درخواست شما ثبت شده است و هیچ محتوایی مبنی بر تایید یا عدم تایید درخواستتان در این ایمیل دریافت نمیکنید . حالا تنها کاری که باید انجام بدهید این است که صبر کنید و نتایج گوگل و صفحات ایندکس شده را هر روز بررسی کنید تا اینکه میبینید ناگهان سایت اسپم و کپی کننده محتوا از نتایج موتور جستجو خارج میشود.

سوال:

  • ممکن است این سوال براتون پیش بیاد که چه موقعی باید گزارش سایتی رو به گوگل بدین!؟!

جواب:

جواب ساده‌ست ، هر زمان که دیدید سایتی محتوا و پست‌های شما رو کپی کرده و با همان مطالب رتبه مناسبی در موتوری جستجوی گوگل کسب کرده میتونید این فرم رو پر کنید و تخلف سایت مورد نظر رو گزارش بدید. اما اگر فقط قسمت کوچکی از سایت شما کپی شده بود و یا با ذکر منبع نبود و  یا حالت نقل قول داشت حقی از سایت شما نقض نشده و نیازی به گزارش ندارید. در واقع زمانی به شکایت شما رسیدگی میشود که سرقت محتوا انجام گرفته باشد ، یعنی تمام  یا بخش عظیمی از محتوای مورد نظر کپی شده باشد. نکته ی آخر اینکه داشتن اکانت گوگل وبمستر و معرفی صفحات بلافاصله پس از انتشار آنها به گوگل میتواند در تایید مالکیت معنوی به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image