کلمات جادویی که مشتریان شما مشتاق شنیدن آنها هستند

کلمات جادویی که مشتریان شما مشتاق شنیدن آنها هستند

کلمات جادویی : مشخص کردن اصول راهبردی برای خدمات مشتریان موضوعی بسیار خوب و مناسب است، اما شما باید با رفتار و کردار خودتان در برخورد با مشتری این اصول راهبردی را در عمل نشان دهید. همواره تعدادی کلمات جادویی وجود دارند که مشتریان شما خواهان شنیدن آنها از شما و کارکنان شما هستند. پس حتما توجه کنید که کارکنان شما اهمیت استفاده از این کلمات کلیدی را بخوبی درک کرده باشند:

– چطور می تونم کمکتون کنم؟ مشتریان همواره در پی کسب فرصتی برای توضیح نیاز و خواسته خودشان هستند. در بسیاری از مواقع دیده شده که صاحبان کسب و کار و یا فروشندگان مسئولیتی برای حدس زدن نیاز مشتریان بجای گوش دادن به تقاضای آنها احساس می کنند. با پرسیدن چگونگی کمک کردن خودتان به مشتری در واقع آغاز گر گفتگویی با لحن و دید مثبت هستید و همچنین با بکار بردن یک سوال که پاسخ آن به عهده مشتری است، در حقیقت وی را به ادامه دادن این صحبت دعوت کرده اید.

– من می تونم این مشکل و حل کنم! اکثر مشتریان، خصوصا مشتریان حوزه محصولات و خدمات صنعتی، در پی خرید راه حل هستند. آنها از دریافت کردن پاسخ مستقیم به زبانی ساده و قابل فهم برای آنها قدردانی می کنند.
– اطلاعی ندارم، اما می پرسم و خدمتتون می گم! زمانی که در برابر یک سوال واقعاً سخت قرار می گیرید که پاسخ گویی به آن نیازمند پرس و جو و تحقیق از طرف شماست، این عدم داشتن اطلاعات را بپذیرید. موارد اندکی وجود دارد که موجب از بین رفتن اعتبار شما بسیار سریعتر از سعی و تلاش برای پاسخ گویی به سوالی می شوند که از تمام زوایای آن بطور کامل اطلاع ندارید. یک پاسخ صادقانه موجب افزایش راستی و درستی و اعتماد مشتری به شما می شود.

– من مسئولیتش و قبول می کنم! به مشتری خود بگوئید که شما متوجه هستید که کسب رضایت مشتری از این معامله بر عهده شماست. به او اطمینان دهید که بخوبی از انتظار وی آگاه هستید و محصول یا خدمات مورد نظر را بر اساس قیمت توافق شده به وی تحویل می دهید. هیچگونه هزینه غیر منتظره یا تعویضی به منظور حل مشکل در میان نخواهد بود.

– هر اطلاعاتی بدست بیارم، بهتون خبر میدم! حتی اگر کسب و کار شما بصورت فروش عمده و بدون حمل محصول برای مشتری باشد، ممکن است باز هم هماهنگی و برنامه ریزی بخش هایی از کار بر عهده شما باشد. به مشتریان خود اطمینان دهید که اطلاعات لازم و مرتبط با هر یک از این بخش ها در زمان لازم در اختیار آنها قرار می گیرد. هر قدر فاصله زمانی بین سفارش و تحویل محصول بیشتر باشد، اهمیت این بخش هم افزایش پیدا می کند. فروشندگانی که مشتریان عموما به آنها بیشتر اعتماد می کنند، آنهایی هستند که همواره مشتریان خود را از این فرایند مطلع می سازند، خواه اخبار بدی در دست باشد یا اخبار خوب و امیدوار کننده! و حتما اطمینان دهید که هر موضوع جدیدی را انتقال می دهید.

– به موقع به دستتون می رسونم! یک زمان مقرر که بر سر آن توافقی صورت گرفته، قولی است که عمل کردن به آن ضرورت دارد.

– مطمئن باشید همون چیزی میشه که سفارش دادید! محصول نهایی مشابه یا حتی بهتر از چیزی که سفارش داده شده، نباید باشد. باید دقیقا عین سفارش را تحویل دهید، حتی اگر تصور می کنید یک محصول جایگزین چیزی است که بیشتر جلب توجه مشتری شما را می کند، در حقیقت این چیزی است که باید بر سر آن بحث شود، نه اینکه خودتان بطور یکطرفه اقدام به تصمیم گیری کنید.

– کار و کامل انجام می دم! به مشتری اطمینان دهید که کار تکمیل شده تحویل می شود و نیازی به انتظار برای دریافت بخش آخر یا فاز آخر کار نیست. هرگز نگوئید حتما سفارش شما را در تاریخ فلان تحویل می دهم “مگر اینکه . . . ”

– از کار کردن با شما خوشحالم! این معنای بسیار وسیع تری از بیان “ممنون از سفارش شما” در خود نهفته دارد. قدردانی و تقدیر واقعی شامل تماس تلفنی جهت پیگیری، پیشنهاد پاسخ گویی به سوالات، کسب اطمینان از کارکرد راضی کننده تمامی بخش ها و دریافت تصدیق مبنی بر رفع مشکل پیش آمده می باشد.

عدم توجه به هر یک از این موارد ایجاد کننده این تصور است که شما تنها تا زمانی به ارتباط با آن شخص علاقمند بودید که خرید انجام شده و نهایی شود. این رفتار باعث می شود که خریدار احساسی ناشی از اغفال و سوء استفاده شدن از خودش را داشته باشد نشان دهنده میل و اراده نادرست شما بوده و در عمل یک تبلیغ منفی برای شرکت شما در نظر گرفته می شود. رفتار خالصانه نشان می دهد که مشتریان برای شما اهمیت دارند و منجر به پیشنهاد های بعدی و . . . و تکرار خرید می شود.

نوشته کلمات جادویی که مشتریان شما مشتاق شنیدن آنها هستند: محمدرضا گل آقائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image