معجزه‌ای به نام بازاریابی اینترنتی

معجزه‌ای به نام بازاریابی اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی : مدتی است که به علت پیشرفت گوشی‌های همراه و دسترسی عموم مردم در هر لحظه به اینترنت و متعاقب آن بالا رفتن سطح علم رایانه‌ای مردم عادی پدیده بازاریابی اینترنتی بیشتر از گذشته دارای اهمیت و کاربرد شده است. غیر از این موارد با بروز و پیشرفت بیماری خطرناک کرونا در چند وقت اخیر نیاز افراد دارای هر نوع کسب و کار و شغلی به کسب و کار اینترنتی رو به افزایش است. زیرا با ورود این بیماری خطرناک به جوامع دیگر افراد از بیرون رفتن برای هر نوع خرید امتناع می کنند و به نظر می‌آید علم بازاریابی اینترنتی درمان و راهکار مناسبی برای همیشه به خصوص این روزها باشد.

بازاریابی اینترنتی به کسب درآمد، فروش و ارایه خدمات و محصولات از طریق استراتژی و ابزارهای دیجیتالی  در فضای اینترنت و آنلاین اطلاق می‌شود.

بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی که شامل بازاریابی از طریق فضای اینترنت و همینطور فعالیت‌ها و بازاریابی‌ها از طریق رسانه و ابزار آنلاین مانند ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است می‌شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

پیدایش اینترنت و همه‌گیری آن راه‌کار ساده ای برای عرضه و فروش محصولات می باشد که افراد با چند کلیک محصول خود را انتخاب کنند و به راحتی خریداری کنند. در واقع بازاریابی اینترنتی ادامه و تکمیل بازاریابی سنتی می باشد و می تواند برای هر نوع کسب و کاری سودمند و ارزشمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند که عبارت است از بررسی بازار هدف، ابزارهای مورد نیاز مانند وب سایت کارآمد و شبکه های اجتماعی و بررسی مخاطب جهت فروش بهتر.

بازاریابی اینترنتی 7 زیرشاخه اصلی را شامل می‌شود:

1ـ سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

کلیدی‌ترین بخش بازاریابی اینترنتی می‌باشد، قرار گرفتن در صفحه اول جستجوهای گوگل و فراتر از آن، قرار گرفتن در رتبه اول برای کلیدواژه مرتبط با کسب و کارها، چقدر می تواند اطمینان بخش و پر فایده و سودآور باشد. کسانی که علم سئو دارند کمک بزرگی به برنده شدن کسب و کار و فروش بیشتر محصولات و سودآوری بیشتر می‌کنند.

2ـ بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

این نوع بازاریابی در واقع نسخه پولی سئو می باشد که در آن بازاریاب ها با خرید جایگاه های نخست نتایج جستجو برای کلمه کلیدی خاص و تبلیغ در آن، سعی در افزایش ترافیک ورودی و سرعت بخشیدن به پروسه‌های تولید لید دارند.

3ـ ‌بازاریابی محتوایی

در این نوع بازاریابی، ‌بازاریاب‌ها تلاش می‌کنند با تولید محتواهای ارزشمند و سودمند و انتشار آن به مشتریان بالقوه تلاش می‌کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. در بازاریابی محتوایی با تولید و انتشار محتوا سعی در تولید لید و قانع کردن مشتری برای اقدام به خرید می کنیم.

4ـ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی، پروسه تولید محتوا، متناسب با فضا و نحوه کارکرد رسانه های اجتماعی مختلف، به منظور ایجاد علاقه و همرسانی ارگانیک و هدایت ترافیک به سمت محصول/خدمات است.

 

5ـ تبلیغات کلیکی (PPC)

چیزی که در ایران به عنوان تبلیغات PPC می شناسیم عملا محدود به تبلیغات متنی یا بنری در دیگر وبسایت‌ها محدود می شود. برای استفاده از این کانال بازاریابی دو راه وجود دارد.

یکی مذاکره مستقیم با وبسایت‌ها و دیگری استفاده از خدمات آژانس های تبلیغاتی مانند Anetwork، کلیک‌یاب  و یا عدد و … برای تبلیغات موبایلی.

 

6ـ بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش

این نوع بازاریابی پیشنهاد استفاده از خدماتی که خودتان از آن بهره برده‌اید به دوستان و درصدی از فروش آن محصول به شما داده می‌شود.

7ـ بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

این نوع بازاریابی بهترین نوع بازاریابی محسوب می‌شود. ارسال ایمیل های هدفمند به افراد شناخته شده و نیازمند محصولات راهکار مناسبی برای فروش محصولات می‌باشد.

کسب درآمد اینترنتی یکی از بهترین روش درآمدزایی می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image