چرا کسب و کار ها بیش از پیش نیازمند بازاریابی آنلاین هستند؟

چرا کسب و کار ها بیش از پیش نیازمند بازاریابی آنلاین هستند؟

اینترنت جنبه‌ های بسیاری از زندگی مارا در برگرفته و حتی در آینده اهمیت آن بیشتر نیز خواهد شد.مردم بیشتر ترجیح می ‌دهند همه کارهای خود از خرید و ارتباطات اجتماعی گرفته تا کسب اخبار روز و … در اینترنت انجام دهند. این یعنی اگر کسب ‌و کاری از استراتژی بازاریابی آنلاین بهره نمی ‌برد، احتمال عدم موفقیت برایش بسیار زیاد است.

بسیاری از شرکت‌ ها هنوز برای تبلیغات خود از چاپ و آگهی ‌های بازرگانی استفاده نموده و بازاریابی آنلاین را نادیده می ‌گیرند که اشتباه بزرگی برای آنها به شمار می ‌آید. بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی نه ‌تنها ارزان ‌تر است، بلکه راههای متعدد زیادی نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می‌ توان تبلیغات اینترنتی را به ابزاری مؤثرتر و ارزشمند تر تبدیل کرد. در این مطلب به برخی از دلایل نیاز تمامی کسب ‌و کارها به یک برنامه بازاریابی آنلاین اشاره‌ شده است.

شناساندن نام شرکت

همانگونه که بسیاری از صاحبان مشاغل مطلع هستند، حفظ نام شما در بازار بزرگ مصرف ‌کنندگان به طوری‌ که با محصولات و خدمات ارائه ‌شده توسط شما آشنا شوند، امری حیاتی و مهم به‌ حساب می‌ آید. هرچه حضور شما در اینترنت پررنگ‌ تر باشد، به همان نسبت برند شما در رتبه بندی نتایج جستجو از شانس بالاتری برای دیده شدن و انتخاب توسط مخاطب برخوردار است. قرار گرفتن نام کسب و کار شما در نتایج جستجو به دفعات بیشتر و برای کلید کلیدی بیشتر نسبت به رقبای دیگر شما، در شناساندن و علاقه مند کردن مصرف‌ کنندگان به کسب‌ و کار شما کمک فراوانی می ‌نماید.
تغییر در عادت ‌های مصرف‌ کننده

امروزه عادت ‌های مصرف‌ کنندگان دیگر شبیه سال‌ های پیش نیست که اینترنت به‌ طور گسترده و همگانی در هر خانه ‌ای در دسترس نبود و تماشا کردن تلویزیون به معنای تماشای آگهی ‌های بازرگانی بود، بلکه همه ‌چیز به ‌شدت تغییر یافته است. اکنون برای اکثر افراد، مرور اینترنت امری ضروری است، نه یک ابزار لوکس و تفریحی، و هر جا که افراد به چیزی نیاز داشته باشند در دسترس می‌ باشد. همچنین فناوری DVR و رادیو ماهواره، که به بیننده این اجازه را می ‌دهد تا آگهی ‌های بازرگانی محلی را به‌ طور دلخواه انتخاب نماید نیز وجود دارد. مخلص کلام اینکه تأثیر تبلیغات در بستر هایی مانند روزنامه ‌ها، تلویزیون و رادیو کمتر و کمتر شده است، چرا که مصرف ‌کنندگان به این رسانه‌ ها توجه کمتری نموده و در عوض توجه بیشتری به زمان‌ های آنلاین بودن خود دارند.

توانایی افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

تبدیل بازدید کننده به مشتری در زمان تبلیغات در درجه اول اهمیت در لیست مواردی قرار دارد که همواره خواهان دستیابی به آن هستید. بازاریابی آنلاین از طریق تبلیغات بنری، بهینه ‌سازی نتایج موتورهای جستجو و رسانه ‌های اجتماعی، به‌ طور چشمگیری تعداد مصرف ‌کنندگانی که برای شما قابل ‌دستیابی میباشند را افزایش می دهد، و در نتیجه نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری برای شما نیز افزایش می یابد. اینترنت به شما این توانایی را می دهد تا فواصل باور نکردنی را پوشش داده و مخاطبانی که نمی توانند از طریق آگهی های تلویزیونی، رادیویی، چاپی و … به شما دسترسی داشته باشند را هم جذب کنید.

کسب مجموعه ای دنبال کننده گان وفادار

از آنجا که شبکه های اجتماعی بخش زیادی از وقت افراد را به خود اختصاص می دهند، کسب و کارها می توانند با ایجاد مجموعه ای دنبال کننده گان وفادار از بین مشتریان حاضر و جدید سرمایه گذاری های مناسبی برای خود داشته باشند. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، فرصتی برای ارائه تبلیغات شخصی به دنبال کنندگان و خدمات لحظه به لحظه به مشتری را برای کسب و کارها فراهم می نماید. ارتباط با مصرف کنندگان به این شیوه، راهی مطمئن برای ایجاد حس وفاداری به برند شما و معرفی شرکت شما به دوستان و خانواده آنها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image