گپی صمیمانه با دکتر شهریار شفیعی در مورد شعار تبلیغاتی

گپی صمیمانه با دکتر شهریار شفیعی در مورد شعار تبلیغاتی

شهریار شفیعی کیست : هویت کلامی اولین و فراگیرترین بخش هر برند است که مخاطب با آن روبرو می شود، امروزه برندها برای حضور همیشگی در ذهن مشتریان ویادآوری رسالت وفلسفه وجودی خود به مشتریان و کارکنانشان دست به انتخاب شعارهای سازمانی می زنند. شعار انتخاب شده درکنارنام تجاری و لوگو می تواند نقش بسیار مهمی در جایگاه یابی و یادآوری نام شرکت بازی کند. علاوه براین، شعارها بیانگر اهداف و نگاه برند نیز هستند. در حقیقت شعار مختصرترین و ظریف ترین شکل از بزرگ ترین ادعای یک سازمان است. در همین راستا در گپی صمیمانه با دکتر شهریار شفیعی در مورد شعار تبلیغاتی از او پرسیدیم.
دکتر شفیعی دکترای بازاریابی و برندسازی از دانشگاه رن (RENNES) فرانسه دارند و عضو کمیسیون برند ایران در سازمان توسعه تجارت و عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی و مدیر گروه فناوری برندسازی (BrandTech) هستند و فعالیت های بسیار زیادی در حوزه مشاوره بازاریابی و برندینگ داشته اند.
1) آقای دکتر، شعار تبلیغاتی چیست و چه تعریفی برای آن ارائه می دهید؟
شعار تبلیغاتی جمله‌ای است جذاب مختص برند که در کمپین‌های ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند به همراه دیگر ابزارها به کار گرفته می‌شود تا با تکرار آن در رسانه های مختلف، باعث جلب توجه، رساندن پیام و در نهایت پایدارسازی پیام به مخاطب شود.
2) نقش و اهمیت شعار تبلیغاتی در برندینگ چیست؟ مزایای داشتن یک شعار تبلیغاتی در چیست؟
هر برند برای ایجاد رابطه ذهنی و قلبی با مخاطب خود نیاز به خوشه‌ی نشانه شناختی قوی و یکپارچه ای دارد که شامل کلیه عناصر برند از قبیل عناصر بصری مانند لوگو و لوگو تایپ و …. و عناصر کلامی مانند نام و شعار و… هستند. بنابراین شعار یک برند چه در جایگاه شعار تبلیغاتی و چه در جایگاه شعار سازمانی نقش مهمی را در برندسازی بازی می‌کند. با توجه به اینکه شعار تبلیغاتی در کمپین های ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند به کار گرفته می شود لذا می تواند در جذب مخاطب به برند نقش به سزایی ایفا کند.

3) فرایند انتخاب یک شعار تبلیغاتی چگونه است و چه مراحلی باید طی گردد؟
به طور کلی برای انتخاب عناصر یک برند، باید از هویت آن شروع کرد که خود برپایه ارزش‌ها و ویژگی‌های آن بنا شده است. بنابراین یک برند به مثابه یک کل واحد از اجزای مختلفی تشکیل شده که همه آن اجزا تابع یک نظم و یکپارچگی برخواسته از ژن داخلی هویت آن هستند. و شعار برند نیز از این مقوله جدا نخواهدبود و حتما از هویت و شخصیت برند سرچشمه می‌گیرد.

4) آیا تقسیم بندی هایی برای انواع شعار تبلیغاتی وجود دارد؟
در حقیقت باید ذکر کرد که شعار برای برند به دو دسته شعار سازمانی و شعار تبلیغاتی تقسیم می‌شود که شعار سازمانی از عناصر پایه برند و شعار تبلیغاتی متناسب با کمپین های یکپارچه بازاریابی تدوین می شود که بنابر زمان و مناسبت ها و هدف کمپین شکل می‌گیرد.

5) آیا شعار تبلیغاتی فقط برای شرکت هاست یا اینکه فردی که قصد پرسنال برندینگ دارد نیز می تواند شعار تبلیغاتی داشته باشد؟
با نگاهی به مبارزات انتخاباتی می توان به این سوال جواب روشنی داد چون به وضوح مشخص است که در مبارزات انتخاباتی یکی از ابزارهای افراد شعار آنها است که در آن هدف های خود را به صورت جملاتی کوتاه مطرح نموده و به مخاطب می رسانند و در حقیقت با انتخاب شعار های تبلیغاتی به کارزار آمده و باهم به رقابت می‌پردازند و در کل همانطور که گفته‌شد در برندسازی برای افراد و شرکت‌ها و کالاها عناصر برند یکسان هستند و تفاوت در روش است.

6) از نظر شما یک شعار تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد و چه چیزهایی یک شعار را در ذهن ها ماندگار می کند؟
اگر برندی به طور علمی ساخته شود برای تک تک عناصر آن فکر شده و آنها به صورت یکپارچه و منطبق با هویت برند ساخته می‌شوند و بنابراین این یکپارچگی باعث می‌شود که ناخودآگاه جای‌گیری و ماندگاری هرکدام از آنها در ذهن مخاطب بیشتر شود. ولی به هر حال برای تدوین شعار برند باید اول ارزش‌های پایه و ویژگی های آن را در نظر گرفت ومعیار های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را منظور کرد. سپس از تکنیک ها و روش های تخصصی و خلاقانه استفاده نمود.

7)طراحی شعار در یک سازمان توسط چه کسانی باید صورت بگیرد؟
شعار همانند دیگر عناصر برند بهتر است توسط متخصصین و خبرگان این حرفه طراحی شود. در سایر کشور‌ها این وظیفه برعهده کسانی با عنوان شغلی کپی رایتر COPY WRITER است که افرادی خلاق با اشراف کامل به زبان و ادبیات و دانش تبلیغات هستند و در آژانس های برندسازی و تبلیغاتی کار می‌کنند.

8) شعارهای تبلیغاتی که امروزه توسط شرکت های ایرانی استفاده می شوند را به طور کلی چطور ارزیابی می کنید؟
شعار در ایران بیشتر در حوزه خدمات جا افتاده است و بانک‌ها و موسسات بیمه بیشترین شعار ها را استفاده می‌کنند ولی با نگاهی کلی و گذرا می توان متوجه تکرار و تشابه بسیار بین آنها شد که این نشانه ضعف در این زمینه است
9) شعار تبلیغاتی بعد از اینکه طراحی شد چگونه باید توسط برند مورد استفاده قرار بگیرد؟ نحوه استفاده حرفه ای از شعار تبلیغاتی چگونه است؟
همانطور که گفته شد هر برند دو شعار دارد که شعار سازمانی شعار اصلی آن و شعار تبلیغاتی شعاری است که در کمپین‌های یکپارچه بازاریابی و برند از آن استفاده می‌شود و در اصل با توجه به هدف و نوع کمپین طراحی و آفریده شده است بنابراین جایگاه و مورد استفاده آن کاملا معلوم و مشخص بوده و هدفمند ایجاد شده است.

جناب آقای دکتر صمیمانه از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید ممنونیم و امیدواریم شاهد موفقیت های بیشتر شما باشیم.
نوشته محمد خاهانی

مشخصات آقای دکتر شفیعی :

نام و نام خانوادگی:       دکتر شهریار شفیعی

متولد:                      فروردین سال ۱۳۴۹ تهران

پست الکترونیکی:           (هیات علمی ) shafiee@imi.ir

پست الکترونیکی:         (رسمی)  info@brandztech.com

تارنما (وب­سایت):                             www.brandztech.com

سوابق تحصیلی

  • PhD در بازاریابی و برندسازی – دانشگاه رن (RENNES)‌ فرانسه
  • عضو آکادمی‌های پژوهشی CREM و ECOGEST
  • کارشناسی ارشد در پژوهش در علوم مدیریتی (DEA) از بوردوی فرانسه
  • کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) با گرایش بازاریابی از سازمان مدیریت صنعتی
  • کارشناس ارشد فلسفه از دانشگاه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی (انجمن حکمت و فلسفه)
  • کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تربیت مدرس
  • کارشناس مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت ایران

سمت های تخصصی / علمی

 

  • عضو شورای راهبردی سبک زندگی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • رئیس هیات مدیره کانون فارغ‌التحصیلان سازمان مدیریت صنعتی
  • عضو هیئت علمی سامانه ملی تدارکات صنعتی ساختمان کشور
  • عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی
  • عضو شورای سردبیری ژورنال Business & Economic Management
  • عضو هیئت تحریریه مجله اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران
  • عضو شورای عالی سردبیری نشریه مدیریت بازاریابی و تبلیغات
  • عضو کمیته علمی تخصصی تبلیغات دانشگاه جامع علمی و کاربردی
  • مدیر و موسس آکادمی برند ایران
  • مدیر علمی دوره‌های تخصصی بازاریابی سازمان مدیریت صنعتی (دوره­ی یک­ساله و دوره­ی پیشرفته)
  • مدیر علمی دوره­های تخصصی مدیریت برند IMI
  • مدیر گروه فناوری برندسازی (BrandTech)
  • مدیر علمی گروه هشت (گروه علمی/ پژوهشی)
  • مدیر علمی گروه IMBC (گروه علمی/ پژوهشی)
  • رئیس هیات مدیره دانش­آموختگان سازمان مدیریت صنعتی
  • مشاور امور بازاریابی و برندینگ سازمان­ها و شرکت­های خصوصی در بخش­های متفاوت صنعت و خدمات
  • پنجمین سخنران برتر در میان صد متفکر برتر بازاریابی و برند سال ۲۰۱۰ در لالوند فرانسه(La Londe France)
  • نماینده علمی ایران در چهارمین و پنجمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی سازمان همکاری های اسلامی در سپتامبر ۲۰۱۳  و ۲۰۱۴(۴th &5th OIC WROLD BIZ Conf Sep,2013 &2014)
  • سخنران برتر در همایش بین المللی تجارت جهانی سازمان های همکاری های اسلامی

 

سوابق تدریس

  • دوره‌ مدیریت استراتژیک برند
  • دوره‌ روانشناسی و نشانه­شناسی برند
  • دوره‌ روانشناسی تبلیغات
  • دوره بازاریابی استراتژیک و استراتژی‌های بازاریابی
  • دوره بازاریابی خدمات
  • دوره تدوین طرح تجاری (Business Plan) به همراه نرم افزار تخصصی
  • دوره‌ روش تحقیق ویژه تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی ارشد)
  • دوره‌ تحقیقات بازاریابی پیشرفته
  • دوره جایگاه­سازی و هویت­سازی برند
  • دوره‌ مدیریت روابط با مشتریان (CRM) و اندازه‌گیری رضایت مشتریان (CSM)
  • تعریف و تحلیل سنجه­های کمی بازاریابی
  • تاکتیک و تکنیک­های تصویرسازی برند
  • نقش منابع انسانی در جایگاه­سازی برند
  • دوره‌ اصول و مبانی مدیریت بازاریابی
  • دوره تخصصی معماری برند
  • دوره پیشرفته IMBC و طراحی کمپین های یکپارچه
  • دوره تفکر استراتژیک
  • دوره پیشرفته بازاریابی
  • دوره برند سازی پیشرفته
  • دوره تخصصی فروش برند(Brand Sales)
  • تکنیک ها و متدلوژی های علمی نامگذاری برند
  • تکنیک ها و متدلوژی های علمی تدوین شعار تبلیغاتی و شعار سازمانی

 

 

  • برخی از پروژه‌های مشاوره‌ای

رویکرد اصلی در انجام بیشتر پروژه­های مشاوره­ای، که تعدادی از آنها در ذیل آورده شده است، بر اساس مدیریت بازاریابی و برندسازی بوده، لیکن در اصل، موفقیت حاصله در پروژه­های مشاوره ذیل مرهون تلفیق دیدگاه­های صنعت­محور با رویکرد بازارگرا می­باشد. در واقع به دلیل وجود شناخت از صنعت و تکنولوژی- طی سوابق تحصیلی در زمینه مهندسی–ترکیب مناسبی بین مباحث صنعت و بازار به وجود آمده است. بدین معنا که تسلط بر نحوه­ی تحلیل بازار از یک سو و آشنایی با تفکر مهندسی از سوی دیگر باعث گردیده است که ارتباط بین این دو به نحو مطلوب برقرار گردد. این مهم به خصوص در طرح­هایی که مشتمل بر معرفی محصول جدید به بازار بوده، یعنی آن­چه که مربوط به حوزه R&D، تحقیقات بازار، طراحی مفهومی محصول و در نهایت تدوین استراتژی­های ورود به بازار برای محصول جدید و تجاری­سازی آن می­باشد، بسیار موثر بوده است. در واقع این رویکرد (صنعت- بازار­محور)، به خصوص در محصولاتی که محتوای تکنولوژیک (Technology Intensive) آنها بالا بوده، رکن بی­بدیل موفقیت طرح­ها بوده است. در ادامه پاره­ای از پروژه­های مشاوره­ای/ تحقیقاتی صورت پذیرفته، آورده شده است:

  • مدیر بازاریابی و امور مشتریان سازمان مدیریت صنعتی
  • مشاور ارشد بازاریابی سازمان بنادر و دریانوردی PMO
  • مشاور ارشد بازاریابی مرکز تحقیقات مخابرات
  • مشاور مدیر عامل در امور استراتژیک و بازاریابی شرکت بیمه سایان (گروه سرمایه‌گذاری سایپا)
  • تدوین راهبردهای برندسازی و استراتژی­های ورود به بازار بانک گردشگری
  • طراحی کمپین پذیره­نویسی بانک گردشگری
  • مشاور ارشد برندسازی، بازاریابی و طراحی کمپین تبلیغاتی مجتمع تجاری ارگ به عنوان بزرگترین مجتمع تجاری شمال شهر تهران به همراه ترجمان هویت برند مجتمع در عناصر معماری
  • مشاور ارشد برندسازی گروه صنعتی البرزگاز
  • مدیر علمی اولین و تنها طرح کلان ارزیابی برندهای ایرانی در برگیرنده ۲۴ صنعت و ۵۶ زیر صنعت شامل ارزیابی ۴۳۰ برند ایرانی به زیر نظر سازمان توسعه تجارت ایران
  • مشاور ارشد برندسازی و برنامه­های استراتژیک گروه داتیک (Innovate)
  • مشاور ارشد بازاریابی بانک صادرات ایران
  • مشاور بازاریابی شرکت البرزگاز در طرح ارائه روغن موتور ویژه خودروهای گازسوز (از طراحی محصول تا جایگاه­سازی برند در بازار)
  • تدوین استراتژی ورود به بازار و برندسازی رسانه دروازه­ای (آپادانا) شرکت آونگ پویا
  • تدوین مدل انتخاب تکنولوژی مناسب برای طرح سراسری جایگاه‌های گاز برای سازمان بهینه‌سازی سوخت
  • مشاور بازاریابی گروه سپید (از نظارت بر R&D تا جایگاه­سازی برند در بازار)
  • طراحی استراتژی ورود به بازار و برندسازی بسته­های هدیه ویژه کودکان به نام کیمدی Kimdi (طراحی مفهومی محصول، نظارت بر R&D و تدوین استراتژی­های برندسازی)
  • مشاور ارشد بازاریابی مجموعه توچال (بزرگترین مجتمع تفریحی – فرهنگی – ورزشی ایران)
  • طرح آسیب‌شناسی بخش بازاریابی و فروش شرکت رزگاز
  • مشاور بازاریابی در خصوص بیمه آسیا (طرح بازاریابی یک به یک)
  • مشاور ارشد برندسازی کانون تبلیغاتی نقش خیال
  • طرح تجاری ورود به بازار افغانستان برای شرکت پرسی‌گاز
  • طرح توجیهی و طرح تجاری شرکت اسپانیایی – ایرانی Inagro Pars برای ورود به بازار ایران
  • طرح تجاری ورود ماشین‌های فروش خودکار شرکت پویندگان (برای نخستین بار در ایران)
  • آسیب شناسی شرکت آذربنیاد – بزرگترین تولید کننده MDF در ایران
  • آسیب شناسی شرکت کلر پارس (با رویکرد بازرگانی)
  • آسیب شناسی کیفیت خدمات و طرح گسترش بازار در شرکت انبارهای عمومی (گمرک غرب و شهریار)
  • آسیب شناسی و طراحی بخش بازرگانی شرکت لجور
  • راه‌اندازی پروژه CRM در شرکت پایکار بنیان
  • تدوین طرح برندسازی برای شرکت میلادافزار (شاتل)
  • ارزیابی میزان آمادگی شرکت لایزر برای پروژه برندسازی
  • تدوین برنامه راهبردی شرکت مرغک
  • مشاور برند مدرسه مد ایران
  • مشاور برندسازی و توسعه بازار برند لباس عروس پرونوویا
  • تدوین طرح تجاری شامپاین های بدون الکل
  • مشاور بازاریابی و برندسازی محصولات برند AXON انگلستان در صنف کاغذ­های جوهرافشان، فیلم و دستگاههای لمینیتور
  • جایگاه­سازی برند و طراحی هویت یکپارچه معماری (AIG) برای شعبه مرکزی و شعبه VIP نوین­چرم
  • تدوین طرح مطالعاتی اولویت­بندی و بررسی قابلیت­های ورود به بازار و برندسازی در صنعت پوشاک به درخواست شرکت نسیم برکت
  • تدوین طرح مطالعاتی اولویت­بندی و بررسی قابلیت­های ورود به بازار و برندسازی در صنعت بسته­بندی به درخواست شرکت نسیم برکت
  • تدوین استراتژی­های کلان شرکت ابزارآلات برنزاستیل
  • مشاور ارشد برندسازی و بازاریابی برند انارکی در صنعت طلا و جواهر
  • مشاور ارشد برندسازی و بازاریابی گروه صنعتی قائم در صنعت درب­های فرفورژه
  • مشاور برندسازی و توسعه بازار شرکت تبلیغاتی آریادیزاین کیش
  • تدوین و طراحی سند یکپارچه­سازی عناصر هویت برند برکت و جایگاه­سازی آن در بازار غذای بیرون­بر
  • طراحی سند هویت یکپارچه برند به همراه نام­گذاری برند ابزارآلات جراحی، به درخواست شرکت درمان تجهیز آفرید
  • مشاور برندسازی و توسعه بازار محصولات اسباب­بازی اسکار
  • تدوین سند آسیب­شناسی سایت فرش شفقی تبریز با رویکرد تحلیلی در حوزه­ی برندسازی مجازی
  • مجری طرح ارزش­گذاری و تدوین شیوه­های ارزیابی برند درسازمان توسعه تجارت و کمسیون تخصصی برند سازمان توسعه تجارت.
  • مشاور برندسازی و طراح هویت برند و هویت یکپارچه سازمانی برند TRISTA در حوزه محصولات کریستال
  • تحلیل عناصر بصری و ارتباطات یکپارچه برند پرژک در صنعت آرایشی، بهداشتی
  • تحلیل عناصر بصری و ارتباطات یکپارچه برند پفیش در صنعت اسنک
  • تحلیل عناصر بصری و ارتباطات یکپارچه برند امرسان در صنعت لوازم بادوام منزل
  • مشاور برندسازی و بازاریابی برند سیترا در صنعت شیره انگور و محصولات زیرگروه
  • مشاور ارشد برندسازی برند خانه سلامت مایا در حوزه طب سوزنی و ارتقای کیفیت زندگی
  • مشاور ارشد برندسازی موسسه حقوقی آیین توکیل در حوزه وکالت
  • مشاور ارشد برندسازی گروه سرمایه گذاری و ساخت پروژه های مسکونی صدرا
  • مشاور برندسازی و عضو هیات راهبردی شرکت بیمه ما
  • مشاور برندسازی و جایگاه سازی مجدد برند بنیاد تعاون بسیج
  • طراحی هویت بصری برند شالیزه
  • طراحی هویت بصری برند آدرین
  • طراحی هویت بصری برند واینات در صنعت خشکبار
  • مشاور برندسازی و عضو شورای راهبردی شرکت خانه سازی
  • طراحی هویت برند، استراتژی های ورود به بازار و استراتژی محصول برند Whist در حوزه آبمیوه های گازدار
  • طراحی هویت بصری و طراحی کمپین IMBC برند Whist در حوزه آبمیوه های گازدار
  • طراحی هویت برند، استراتژی های ورود به بازار و استراتژی محصول , طراحی هویت بصری و طراحی کمپین IMBC برند گاما در حوزه محصولات دهان و دندان
  • طراحی هویت برند و هویت سازمانی و تدوین سند جایگاه سازی برند dizi
  • طراحی هویت و شخصیت برند T+در حوزه­ی fashion accessories
  • تدوین استراتزی های ورود به بازار، استراتژی های برندسازی ، استراتژی های محصول برند T+در حوزه­ی fashion accessories
  • مشاور برند سازی و عضو شورای راهبردی تبلیغات پست بانک
  • پروژه جامع برندسازی برای برند DaDoSens در حوزه­ی آرایشی درمانی
  • پروژه جامع برندسازی برای شبکه اجتماعی ایران ویج
  • پروژه جامع برندسازی شرکت مهریاسان در حوزه­ی خدمات طراحی سایت و باشگاه مشتریان
  • مشاور برند سازی بانک ملت
  • طراحی هویت و برند پیتزا قرمه سبزی حوزه صنایع غذایی در ایتالیا
  • پروژه جامع برندسازی برای برند زیما در صنعت ساختمان
  • طراحی عناصر برند و نام گذاری برند سیزا در حوزه­ی فشن
  •  طرح برندسازی جامع گروه فرهیختگان ارگ  در گروه صنعتی البرز گاز
  • مشاور بازاریابی بیمه رایان سایپا
  • طراحی و پیاده سازی هویت معماری داخلی باشگاه تنیس پارسیان(ATP)
  • مشاور برندسازی برای برند عقیق پارسیان

۸۴)    طراحی هویت برند سیب لند

۸۵)   طراحی هویت برند و هویت سازمانی برند لوله گستر

۸۶)   مشاور ارشد برندسازی و بازاریابی سواروسکی درایران

۸۷)  ارتقاء وجایگاه سازی مجدد برند  طلا و جواهر کیا

۸۸)   مشاوره و طراحی هویت برند و هویت سازمانی برند والین در محصولات خانگی

۸۹)    مشاوره و طراحی هویت برند و هویت سازمانی و کمپین ارتباطات یکپارچه آموزشگاه بن ژیوار

۹۰)     مشاوره و طراحی هویت برند و هویت سازمانی و برند سازی داخلی آموزشگاه آفاق

۹۱)  مشاوره و طراحی هویت برند و هویت سازمانی و معماری برند پگاه سیستم

۹۲) مشاوره و طراحی هویت برند و هویت سازمانی سالن زیبایی مدیس

۹۳)مشاوره مادر برندسازی موسسه زبان سفیر

۹۴)تدوین و پیاده سازی نظام جامع برند سازی محصولات دریایی ماهان

۹۵) تدوین و پیاده سازی نظام جامع برند سازی برند سایت آموزش موسیقی ریتمیتیکا

۹۶) تدوین استراتژی های بازاریابی و  طرح کسب و کار سایت آموزش موسیقی ریتمیتیکا

۹۷)  جایگاه سازی مجدد (Repositioning) برند سماورهای عالی نسب

۹۸) مشاوره و طراحی هویت برند و هویت سازمانی برند وودآرت در مبلمان اداری

۹۹) تدوین و پیاده سازی نظام جامع برند سازی برند لوازم خانگی آلین

 

برخی از تالیفات

  1. شفیعی، شهریار (زمستان ۱۳۸۴)، “انتخاب تکنولوژی مناسب برای برداشت و انتقال داده‌ها در سیستم سوخت‌رسانی CNG کشور”، فصل‌نامه مدیرساز، شماره ۸، صص ۸۹- ۱۰۰٫
  2. شفیعی، شهریار (بهمن ۱۳۸۵)، “تبلیغات و خودانگاره: رویکردی روان‌شناختی به ارزیابی برند از دید مشتری”، نشریه بین‌المللی مهندسی تبلیغات:‌ ویژه‌نامه نشریه بین‌المللی تحقیقات روابط عمومی، صص ۲۸- ۳۴٫
  3. شفیعی، شهریار (بهمن ۱۳۸۶)، “درآمدی بر مبانی برندسازی”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۵، صص ۳۴- ۴۱٫
  4. شفیعی، شهریار (اردیبهشت ۱۳۸۷)، “Customer Satisfaction in Service Sector: Paradigms, Foundations and Theories”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات. شماره ۸، صص ۱۳۲- ۱۳۶٫
  5. شفیعی، شهریار (خرداد ۱۳۸۷)، “ابزارهای مدیریت دانش در سازمان‌های یادگیرنده و نقش این سازمان­ها در توسعه دانش‌محور”، کنفرانس شورای عالی مصلحت نظام، تهران، ایران.
  6. شفیعی، شهریار و خلیلی، مریم (مرداد و شهریور ۱۳۸۷)، “نقش سازمان‌های دانش‌محور در توسعه دانش‌محور”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۰، صص ۲۲- ۲۴٫
  7. شفیعی، شهریار (مهر ۱۳۸۷)، “در اسارت تارهای خودتنیده”، گزیده مدیریت، شماره ۸۶، صص ۴۸- ۴۹٫
  8. شفیعی، شهریار و خلیلی، مریم (۱۳۸۷)، “دانش، دارایی استراتژیک در بازارهای رقابتی: نگرش مفهوم‌شناختی به ذهنیت دورگه مدیران امور بازار در ایران به سامانه‌های دانش‌محور”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۱، صص ۳۴-۳۶٫
  9. شفیعی، شهریار (بهمن ۱۳۸۷)، “مدل‌های اندازه‌گیری رضایت مشتریان در حوزه خدمات (رویکردی تطبیقی)”، کنفرانس بین‌المللی‌ مدیریت بهر‌ه‌وری و کیفیت در نگرش جهانی شدن، تهران، ایران.
  10. شفیعی، شهریار و خلیلی، مریم (فروردین ۱۳۸۸)، “مدل‌های مدیریت دانش و طیف ابزارهای مناسب آن در مدیریت امور بازار“، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۲، صص ۳۰-۳۵٫
  11. شفیعی، شهریار (۱۳۸۸)، ” نقش یادگیری سازمانی در افزایش رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی (مفاهیم، ابزار و زیرساخت‌های مورد نیاز)”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۳، صص ۲۲-۲۷٫
  12. شفیعی، شهریار و رنجبر، سمیه (مهر ۱۳۸۸)، “مبانی شخصیت برند”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۴، صص ۳۲-۳۷٫
  13. شفیعی، شهریار (پاییز ۱۳۸۸)، “زنده باد برند! کدام برند؟”، فصل­نامه برند، شماره ۳، صص ۱۵-۱۸٫
  14. شفیعی، شهریار (آذر ۱۳۸۸)، “رویکردی تحلیلی به کارکرد برندها در عرصه جهانی شدن”، کنفرانس بین‌المللی‌ مدیریت بهر‌ه‌وری و کیفیت در نگرش جهانی شدن، تهران، ایران.
  15. شفیعی، شهریار (دی ماه ۱۳۸۸)، “معرکه برندها – تحلیل مفهوم شناختی مکاتب برند و بن­مایه­های فلسفی هر یک”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۵، صص ۲۲-۲۷٫
  16. شفیعی، شهریار، اسمعیل­زاده (دی داد)، حسن و اسدی، حجت­اله، “مُدل­های کسب­وکار: از آغاز تا امروز”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۶ و ۱۷، صص ۲۰-۲۸٫
  17. شفیعی، شهریار و نیروشک، عادل (پاییز ۱۳۸۹)، “هویت رقابتی کشورها – به متد درآوردن یک پارادوکس”، فصل­نامه برند، شماره ۵٫
  18. شفیعی، شهریار، قاسم­پور، لیلا و چمنکار، کاوه (پاییز ۱۳۸۹)، “ظهور و حضور ضد برند در فضای مجازی”، فصل­نامه برند، شماره ۵٫
  19. شفیعی، شهریار و تبریزی، نگار (تابستان ۱۳۹۰)، “چالش­های مزمن حوزه مدیریت برند و برندآوری – با مروری بر موردکاوی دیسنی”، فصل­نامه برند، شماره ۶٫
  20. شفیعی، شهریار و فرشته­خو، رضا (تابستان ۱۳۹۰)، “معنای نما در متن نقش – چگونگی ترجمان هویت برند در معماری مراکز خرید”، فصل­نامه برند، شماره ۶٫
  21. شفیعی، شهریار و جعفری­جو، مینا (بهار ۱۳۹۱)، “مدیریت برند و تکنولوژی ارتباطات – چرخش جایگاه مشتریان در فضای مجازی و چالش مشتریان غیور”، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره ۲۲، صص ۲۰-۲۴٫
  22. شفیعی، شهریار و حسینی امین، هادی(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳)، “بررسی تاثیر استراتژی برندسازی اینترنتی بر ارزش و نگاه مشتریان”،همایش ملی بازاریابی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.

 

 

برخی از تالیفات بین­المللی

 

  1. Shafiee, Sh., Ranjbar, S. & Saremi M.S. (April 2010), “Re-assessing of the Brand Personality Scale for Three Brands in Iran’s Market”, ۶th Thought Leaders International Conference in Brand Management, Lugano, Switzerland.
  2. Shafiee, Sh. & Cliquet, G., (May 2010), “The Kano Model and the ServQual Scale: An application to Iranian Retail Banking”, ۱۱th International Research Seminar in Service Management, La Londe les Maures, France.

سمت ها و  فعالیت‌های پیشین علمی/ پژوهشی

  • سردبیر فصل­نامه برند (مجله تخصصی در زمینه برند در ایران)
  • عضو کمیته علمی برند ایران (در سازمان توسعه تجارت ایران)
  • سردبیر فصل نامه برند (تنها مجله تخصصی در زمینه برند در ایران)
  • دبیر علمی و عضو موسس کنفرانس IMBC
  • دبیرعلمی و بنیانگذار کنفرانس فناوری برندسازی
  • مدیر علمی طرح ملی ارزیابی برندهای ایرانی (تحت نظارت مرکز توسعه تجارت ایران)
  • عضو شورای سیاست‌گذاری و هیات علمی شرکت پژوهشی رهیافت
  • دبیر کمیته برند کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد
  • عضو هیئت علمی و سخنران سمینار مدیریت تبلیغات
    • تهران // ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
  • سخنران سمینار برندسازی در صنعت نساجی
    • تهران // اتاق بازرگانی ۳ خرداد ماه ۱۳۹۴
  • سخنران همایش فروشندگان شرکت تایر سازی ایران یاسا
    • تهران //۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴
  • سخنران کلیدی اولین کنفرانس برند پایدار با رویکرد اجتماعی بنگاه های اقتصادی
    • تهران  // ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴
  • دبیر علمی و سخنران کلیدی نهمین کنفرانس برند
    • تهران // ۵ و ۶ اسفند ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی چهارمین کنفرانس بازاریابی،فروش و مدیریت کسب و کار
    • تهران // ۱ اسفند ۱۳۹۳
  • دبیر علمی و سخنران سمینار تکنیکهای تدوین شعار تبلیغاتی و شیوه های علمی تنظیم شعارسازمانی
    • تهران // ۱۱ دی ۱۳۹۳

 

  • عضو هیئت علمی و سخنران سمینار تجارت جهانی و تولیدکنندگان اسلامی
    • تهران // ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
  • دبیر علمی و سخنران سمینار استراتژی نامگذاری برند و شیوه های حقوقی ثبت برند
    • تهران // ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
  • سخنران همایش مدیریت استراتژیک (TeleConfrence)
    • تبریز // ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی سمینار برند های برتر و اقتصاد برند
    • // ۴ تیر ۱۳۹۳
  • دبیر علمی، عضو شورای سیاست گذاری و سخنران سومین کنفرانس برندهای تندمصرف
    • تهران // ۲ تیر ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی همایش تکنیک های نوین برندسازی و مشتری مداری در صنعت غذا
    • مشهد // ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی سمینار استانداردهای آموزشی پلی به سوی پیشرفت و خلاقیت با موضوع سازمان های یادگیرنده
    • تهران // ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
  • سمینار بخش بندی بازا ویژه مدیران موسسه زبان سفیر
    • تهران // ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی کنفرانس مد و فشن در صنعت چرم
    • مشهد // ۸ خرداد ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی سمینار برندسازی، نوآوری و فروش حرفه ای
    • مشهد // ۸ خردادماه ۱۳۹۳
  • عضو هیئت علمی و سخنران کنفرانس توسعه تکنولوژی و فناوری های نوین با موضوع برندسازی محصولات HighTech
    • تهران        // ۲ خرداد ماه ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی سمینار معماری برند و استراتژی حضور با چند برند هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس
    • تهران // ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی سمینار مسئولیت های اجتماعی مدیران و برندسازی ثمن(NGO Branding) سازمان مطالعات بهروری و مدیریت منابع انسانی
    • تهران // ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • سخنران کلیدی چهارمین همایش ملی مدیریت برتر
    • تهران //اسفندماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی سمینار مدیریت فرآیند فروش (قیف فروش)
    • تهران        //اسفند ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی
    • تهران        //بهمن ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی در همایش مهندسی فروش
    • کیش        //بهمن ماه ۱۳۹۲
  • سخنران سمینار تفکر استراتژیک ویژه مدیران ماشین سازی ایران
    • تهران        //بهمن ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی در همایش استراتژی های نوین بازاریابی و فروش – بزرگان فروش
    • تهران        //بهمن ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش برندسازی حوزه خدمات
    • تهران           //آذر ماه  ۱۳۹۲
  • سخنران سمینار مدیریت سرمایه گذاری دارایی های نامشهود موسسه آموزشی سفیر
  • تهران //آذر ماه  ۱۳۹۲
  • دبیرعلمی همایش مشاغل پرریسک
  • تهران            //آذر ماه  ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش نوابغ فروش
  • تهران //آذر ماه  ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش فروش به زبان آدمیزاد
  • تهران //آبان ماه  ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش Pre MBA
  • تهران //آبان ماه  ۱۳۹۲
  • دبیرعلمی سومین همایش برندسازی مراکز تجاری پروژه اطلس
  • مشهد //آبان ماه  ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش ملی معماری و طراحی داخلی
  • تهران //مهر ماه  ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی سمینار تخصصی معماری برند ویژه هلدینگ صبا جهاد
  • تهران //شهریور ماه  ۱۳۹۲
  • عضو هیئت علمی و سخنران کلیدی سومین همایش بین المللی بازاریابی و برندسازی اینترنتی
    • تهران // مرداد ماه ۱۳۹۲
  • دبیرعلمی و سخنران شیوه های برندسازی در مجتمع های مسکونی
    • تبریز // تیر ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی سومین همایش ملی کفش ایران
    • تبریز // خرداد ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش مدیریت اقتصاد و سرمایه در دوران رکود
    • تهران // اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
  • سخنران همایش مد و پوشاک دانشگاه شریعتی
    • تهران // اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
  • سخنران افتتاحیه همایش خانه مدیران
    • تهران // فروردین ماه ۱۳۹۲
  • سخنران کلیدی همایش رضایت مندی مشتریان
    • تهران // اسفند ۱۳۹۱
  • سخنران کلیدی سومین سمینار جایگاه سازی برند با همکاری انجمن صنفی چرم مصنوعی ایران
    • تهران //بهمن ماه ۱۳۹۱
  • رئیس هیات علمی و سخنران کلیدی دومین کنفرانس فناوری برندسازی در مراکز تجاریBrandTech
    • قم //بهمن ماه ۱۳۹۱
  • رئیس هیات علمی و سخنران کلیدی سومین کنفرانس imbc
    • تبریز //دی ماه ۱۳۹۱
  • سخنران کلیدی و عضو هیات علمی کنفرانس باشگاه مشتریان
    • تهران // آذر ماه ۱۳۹۱
  • سخنران کلیدی همایش مدیران شهرداری کشور با موضوع برندسازی شهری
    • تهران //آبان ماه ۱۳۹۱
  • دبیر کمیته برند و عضو کمیته تخصصی همایش مد و مانتو ۲
    • تهران //آبان ماه ۱۳۹۱
  • رئیس شورای سیاست­گذاری همایش باشگاه مشتریان
    • تهران // آذر ۱۳۹۱
  • سخنران کلیدی سومین همایش مدیریت اجرایی (EMBA)
  • تهران // مهر ۱۳۹۱
  • سخنران کلیدی همایش قطارهای پرسرعت
  • تهران // شهریور ۱۳۹۱
  • سخنران کلیدی همایش برند برتر افتخار ملی
    • تهران // تیر ۱۳۹۱
  • عضو موسس شورای سیاست­گذاری و دبیر علمی دومین کنفرانس برندهای تندمصرف (FMCG)
  • تهران // خرداد ۱۳۹۱
  • سخنران اختتامیه همایش خانه مدیران
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۹۰
  • عضو موسس هیات­علمی و دبیر کمیته ارتباط با صنعت ششمین کنفرانس بین­المللی برند
  • تهران // بهمن ماه ۱۳۹۰
  • عضو موسس شورای سیاست­گذاری و دبیر علمی کنفرانس فناوری­های برندسازی (BrandTech)
    • تهران // بهمن ماه ۱۳۹۰
  • دبیر علمی و عضو موسس هیات­علمی دومین کنفرانس IMBC
    • تهران // دی ماه ۱۳۹۰
  • سخنران کلیدی همایش علوم نافع
    • تهران // آذر ماه ۱۳۹۰
  • سخنران کلیدی همایش برندهای (B2B Branding)
    • تهران // مهر ماه ۱۳۹۰
  • سخنران و عضو شورای سیاستگذاری و هیات­علمی دومین سمینار جایگاه سازی برند
    • تهران // آبان ماه ۱۳۹۰
  • دبیر کمیته برند و عضو کمیته تخصصی پوشاک فجر ۲
    • تهران //آبان ماه ۱۳۹۰
  • دبیر کمیته برند و عضو کمیته تخصصی همایش مد و مانتو ۱
    • تهران //آبان ماه ۱۳۹۰
  • سخنران کلیدی همایش مدیران اجرایی (EMBA)
    • تهران // تیر ماه ۱۳۹۰
  • عضو موسس شورای سیاست­گذاری و دبیر علمی همایش برندهای تندمصرف
    • تهران // خرداد ماه ۱۳۹۰
  • سخنران کلیدی همایش نوابغ فروش
    • تهران // اردیبهشت ماه ۱۳۹۰
  • سخنران و عضو کمیته تخصصی نخستین همایش پوشاک فجر ۱
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۸۹
  • سخنران و عضو کمیته تخصصی نخستین همایش مدو پوشاک ایرانی- اسلامی
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۸۹
  • سخنران و عضو موسس هیات­علمی همایش علمی MBA
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۸۹
  • سخنران، عضو موسس و عضو هیات­علمی کنفرانس رضایت مشتریان
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۸۹
  • عضو موسس شورای سیاستگذاری و دبیر هیات­علمی کنفرانس IMBC
    • تهران // دی ماه ۱۳۸۹
  • سخنران، عضو موسس و عضو هیات­علمی کنفرانس رضایت مشتریان
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۸۹
  • دبیر علمی و عضو موسس شورای سیاست­گذاری کنفرانس خرده­فروشی
    • تهران // دی ۱۳۸۹
  • سخنران اولین سمینار صادرات فرش دستباف ایران
    • تهران // مهر ماه ۳۸۹۱
  • سخنران کلیدی کنفرانس مدیریت استراتژیک
    • تهران // شهریور ۱۳۸۹
  • سخنران بیست و ششمین کنگره رادیولوژی ایران
    • تهران // اردیبهشت ۱۳۸۹
  • سخنران و عضو شورای سیاستگذاری و هیات­علمی اولین سمینار جایگاه سازی برند
    • تهران // اسفند ماه ۱۳۸۸
  • عضو هیئت داوران چهارمین کنفرانس بین­المللی مدیریت بازاریابی
    • تهران // اسفند ۱۳۸۸
  • سخنران و عضو شورای سیاستگذاری و هیات­علمی کنفرانس مهندسی تبلیغات
    • تهران // دی ماه ۱۳۸۸
  • سخنران اولین نمایشگاه فرصت­های سرمایه­گذاری در صنعت فرودگاهی و هوانوردی ایران
    • تهران // دی ماه ۱۳۸۸
  • عضو پنل تخصصی مدیریت کیفیت و جهانی شدن برندها و سخنران دومین کنفرانـس بین­المللـی مدیریت بهـره­وری و کیفیـت در نگرش جهـانی شدن
    • تهران // آذر ماه ۱۳۸۸
  • عضو شورای سیاستگذاری و سخنران چهارمین کنفرانس برند
    • تهران // آبان ماه ۱۳۸۸
  • رئیس گروه داوران دومین جشنواره ملی حرکت، ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی
    • تهران // اردیبهشت ۱۳۸۸
  • سخنران سومین همایش نرم‌افزارهای سازمانی و دولت الکترونیک
    • جزیره قشم // بهمن ماه ۱۳۸۷
  • عضو هیت علمی و سخنران کنفرانـس بین­المللـی مدیریت بهـره­وری و کیفیـت در نگرش جهـانی شدن
    • تهران // بهمـن ماه ۱۳۸۷
  • عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس برند
    • تهران // آبان ۱۳۸۷
  • عضو شورای سیاست­گذاری و هیات­علمی نخستین دوره­ی آموزشی مهندسی تبلیغات خلاق
    • اصفهان // مهرماه ۱۳۸۷
  • عضو شورای سیاست­گذاری و هیات­علمی سمینار آموزشی تکنیک­های نوین تبلیغات خلاق و مهندسی تبلیغات
    • تهران // تیرماه ۱۳۸۷
    • سخنران کنفرانس بین‌المللی اخلاق حرفه­ای
  • عضو شورای سیاستگذاری و هیات­علمی و سخنران کنفرانس برند
    • تهران // دی ماه ۱۳۸۶
  • سخنران کنفرانس برند
    • تهران // آذر ماه  ۱۳۸۵
  • سخنران و عضو کمیته در مسیر پیوستن به سازمان جهانی تجارت
    • تهران // تیر ماه ۱۳۸۷
  • داوران کنفرانس تخصصی شیوه‌های نوین تبلیغات
    • تهران // آذرماه ۱۳۸۵

 

استاد راهنما و مشاور و ناظر پایان­نامه­های دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکتری

  • بررسی تاثیر تبلیغات بر ارزش ویژه برند Samsung، LG, پارس الکتریک بر اساس سبد محصولات ICT در ایران
  • بررسی تصویر ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در میان مجریان تور و آژانس های مسافرتی کشور ترکیه
  • تدوین الگوی طراحی سایت های حوزه یادگیری الکترونیک با استفاده از یافته های روانشناسی، نشانه شناسی و زبان شناسی در سازمان مدیریت صنعتی
  • بررسی رابطه ویژگی های جمعیت شناختی و کیفیت درک شده مشتریان از خدمات بانکی، بانک صادرات ایران( با بهره گیری از مدل سروکوال)
  • بررسی و شناسایی عوامل رضایتمندی بیمه گذاران بیمه نامه های بدنه اتومبیل و پیشنهاد راهکارهای اصلاحی
  • Online Personal Branding
  • بررسی تاثیر استراتژی های برند سازی در فضای وب برای ارتقاء ارزش بر نگاه مشتری: مطالعه موردی تعدادی از آموزشگاه های تخصصی تهران
  • موانع ایجاد برند در صنعت پوشاک زنانه(برای لباس مجلسی)
  • برآورد تاثیر فرآیند ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند بر عامل اعتماد برند در شرکت های سخت افزار ایرانی
  • بررسی عوامل موثر بر حفظ و بالابردن وفاداری الکترونیکی مشتریان در حوزه تجارت B2C
  • تاثیر برند کشور بر تقاضای محصول
  • برند سازی یک شرکت ساخت در و پنجره UPVC و شیشه های دوجداره
  • مطالعه رفتار خرید مراجعان به Hyper Market در تهران
  • ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری – مورد مطالعاتی : شوش
  • بررسی و مقایسه ابعاد شخصیتی برند خودروهای ایرانی براساس مدل جنیفر اکر ( مقایسه موردی محصولات ایران خودرو و سایپا )
  • بررسی، انتخاب و تدوین مدل مناسب جهت ایجاد و توسعه برند زعفران در بازار مصرفی ایران
  • بررسی تاثیر ابعاد برند خدمات بر قصد استفاده مجدد (مورد مطالعه بانک پارسیان)
  • بررسی میزان تاثیر استقرار مدیریت دانش بر روی بهره وری کارکنان سازمان های دولتی
  • برند مقاصد گردشگری: مطالعه موردی شوش
  • عوامل موثر بر ایجاد انگیزش شغلی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس
  • تدوین عناصر آمیزه بازاریابی در خودروهای سنگین با استفاده از فروش AHP
  • مطالعه تطبیقی تاثیر تبلیغات پارتیزانی بر برندآگاهی در صنایع پوشاک(مطالعه موردی برندهای نوین چرم، چرم مشهد و چرم درسا)
  • بررسی تاثیر برند داخلی بر رضایت مشتری(مورد مطالعه : شرکت سایپا)
  • بررسی و ارائه الگوی مناسب آمیخته بازاریابی برای خودروهای سبک باری
  • ارزیابی تاثیر ارزش ویژه برند بر رفتار خرید مشتریان : مقایسه بین انواع مختلف محصولات (مورد کاوی : شرکت گلوبال برند تویز، مینو و رایورز)
  • ارزیابی تاثیر طبقه نام تجاری، آگاهی از نام تجاری و قیمت بر تمایلات رفتاری مشتریان رایانه دستی در شهر تهران
  • بررسی عوامل و تکنیک های موثر بر وفاداری مشتریان در بانکداری الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران
  • بررسی تصویر برند محصولات لبنی ایرانی در ذهن مشتریان به روش مهندسی کانسی
  • بررسی استراتژیک میان اقبال پزشکان متخصص سرطان ایرانی نسبت به دارو های ضد سرطان تولید داخلی
  • شناسایی عوامل موثر بربرند سازی محصولات غذایی ایران و ارائه الگوی مناسب برای گروه تولید ی مهرام
  • ارزیابی اثر نام تجاری بر ادراک مصرف کنندگان کالاهای تند مصرف غذایی به روش آزمون تجربی از رویکرد علوم شناختی
  • شناسایی و تبیین استراتژی های موثر در برند سازی بر مبنای مدل تحلیل معماری برند BAM مورد مطالعه صنعت دارو سازی ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image