سُمکید ژاتوسریپیتاک: اقتصاددان، تئوریسین و سیاست مدار

سُمکید ژاتوسریپیتاک : اقتصاددان، تئوریسین و سیاست مدار

سُمکید ژاتوسریپیتاک کیست : نام به انگلیسی: Somkid Jatusripitak

سال و محل تولد: 15 جولای 1953، تایلند

سُمکید ژاتوسریپیتاک که از شاگردان فیلیپ کاتلر همراه با وی کتابهایی را در حوزه رقابت به قلم نگارش در آورده و در دانشگاه های مختلف تایلند به تدریس مباحث بازاریابی پرداخته است. وی یکی از موسسین حزب TRT تایلند بوده و تقربیا تنها مسئول توسعه زیر ساخت های اقتصادی و اجتماعی این حزب می باشد. وی در دوره هایی به عنوان وزیر و نخست وزیر و مشاور در دولت تایلند هم فعالیت داشته است.

سُمکید ژاتوسریپیتاک کیست  : وی در سال 1972 از دانشگاه تاماسات مدرک لیسانس خود در حوزه اقتصاد را دریافت کرد. پس از آن موفق به کسب مدرک MBA مالی از مدرسه کسب و کار NIDA و دکتری بازاریابی خودش را هم مدرسه مدیریت Kellogg وابسته به دانشگاه Northwestern دریافت کرد.

پس از فارغ التحصیلی به عنوان استادیار در مدرسه کسب و کار NIDA مشغول به فعالیت بود. در حوزه رقابت بسیار از مایکل پورتر و فیلیپ کاتلر تاثیر گرفته است و در سال 1977 همراه با فیلیپ کاتلر موفق به نگارش کتابی با عنوان “بازاریابی ملت ها: رویکردی استراتژیک به ایجاد ثروت ملی” – The Marketing of Nations: A Strategic Approach to Building National Wealth – شد.

وی همچنین یکی از موسسین گروه Manager Media می باشد. همچنین در دوره ای به عنوان مشاور سازمان بورس اوراق بهادار تایلند، مدیر PTTEP و شرکت نفت و گاز تایلند فعالیت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image