بهترین ابزار های آنالیز شبکه های اجتماعی (ابزار های رایگان و پولی)

بهترین ابزار های آنالیز شبکه های اجتماعی (ابزار های رایگان و پولی)

آنالیز شبکه های اجتماعی : ابزار های آنالیز شبکه های اجتماعی به شما نشان می دهد که تاکتیک ها و استراتژی ها در چه مرحله ای کار می کنند ، و  در چه مرحله ای مفید نیستند. این به شما امکان می دهد تا…

ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شما نشان می دهد که تاکتیک ها و استراتژی ها در چه مرحله ای و در چه زمانی بهتر کار می کنند. این به شما امکان می دهد تا زمان ، تلاش و بودجه خود را بهتر متمرکز کنید.

تجزیه و تحلیل همچنین به شما کمک می کند تا گزارش های عملکرد رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید تا با تیم ، ذینفعان و رئیس خود به اشتراک بگذارید.

در این مقاله ، با برخی از بهترین ابزارهای رایگان تحلیل رسانه های اجتماعی موجود ، به همراه برخی از گزینه های با که با پرداخت فعال می شوند. ما نحوه استفاده بهینه از آنها برای تجزیه و تحلیل و بهبود نتایج را به شما آموزش خواهیم داد.

۶ تا از بهترین ابزار های تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی (رایگان)

Hootsuite Analytics.1

ویژگی های اصلی: داده های عملکرد از هر شبکه اجتماعی با گزارش های قابل فهم آسان

اکثر سیستم عامل های مدیریت رسانه های اجتماعی ابزار تحلیلی داخلی دارند.

Hootsuite Analytics تصویر کاملی از تمام عملکرد های رسانه های اجتماعی شما در یک مکان ارائه می دهد. این کار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی شما را ساده تر می کند. در زمان صرفه جویی می کند و مقایسه نتایج کل در شبکه ها را آسان می کند.

معیارهای کلیدی برای هر یک از پست های اجتماعی :

  • کلیک
  • نظرات
  • بازدید
  • اشتراک گذاری
  • بازدیدهای ویدیویی

همچنین معیارهای مربوط به هر یک از پروفایل های خود را مشاهده خواهید کرد ، از جمله رشد دنبال کنندگان با گذشت زمان. می توانید معیارهایی را که بیشتر از همه برای شما مهم است انتخاب کنید تا بتوانید تمام نتایج مرتبط را با یک نگاه مشاهده کنید.

می توانید از الگوهای قابل تنظیم برای ردیابی ، تحلیل و نظارت بر عملکرد خود در هر شبکه اجتماعی استفاده کنید. و تنها با یک کلیک می توانید این گزارش ها را به اکسل ، پاورپوینت ، PDF یا CSV تبدیل کنید. نتیجه گزارش تحلیلی در رسانه های اجتماعی شفاف و آسان است که می توانید با تیم ، مشتریان و یا رئیس خود به اشتراک بگذارید.

Hootsuite Analytics تصویری واضح از معیارهای عملکردی شبکه های اجتماعی ارائه می دهد:

سود دهی

زمان پاسخ

Hootsuite Analytics در برنامه حرفه ای Hootsuite گنجانده شده است ، شما می توانید به مدت ۳۰ روز به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

Google Analytics.2

ویژگی های اصلی: ببینید چه میزان ترافیک در وب سایت شما یا کانال های رسانه های اجتماعی شما مصرف می شودGoogle Analytics داده ها و گرافیک های مربوط به کاربر را از طریق یک وب سایت نشان می دهد.

 

Google Analytics یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از بازدید کنندگان وب سایت شما است.

اگرچه این یک ابزار گزارش دهنده رسانه های اجتماعی به خودی خود نیست ، می توانید از آن برای تنظیم گزارش هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند:

  • ببینید کدام سیستم عامل رسانه های اجتماعی بیشترین ترافیک را مصرف میکنند
  • ببینید چه محتوایی به بهترین وجه ممکن با کدام شبکه های اجتماعی کار می کند
  • اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مناسب را در رسانه های اجتماعی با داده های جمعیتی جذب می کنید
  • ببینید که چه میزان فعالیت در کسب و کار شما از رسانه های اجتماعی (سوالات فروش ، آزمایش ، ثبت نام ایمیل و غیره) به فروش منجر می شود
  • با استفاده از این داده ها ، می توانید از فعالیت های رسانه های اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید و به طور موثر برای آینده برنامه ریزی کنید.

 

UTM parameters.3

ویژگی های اصلی: ببینید که چقدر از ترافیک در وب و کانال ها و کمپین های رسانه های اجتماعی شما مصرف می شود (برای استفاده با یک پلتفرم آنالیز وب مانند Google Analytics)

UTM parameters یک ابزار تحلیلی مستقل از رسانه های اجتماعی نیست ، اما برای کمک به شما در تنظیم Google Analytics (یا یک بستر دیگر آنالیز وب) برای سنجش بهترین عملکرد اجتماعی ضروری است.

به عبارت ساده ، UTM parameters تکه های کوتاهی از کد هستند که به لینک هایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید اضافه شده است. آنها دقیقاً به شما می گویند که چند نفر با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند و در وب سایت شما قرار می گیرند.

 

در تصویر بالا ، پارامتر UTM هر چیزی است که بعد از علامت سوال مطرح می شود.

UTM parameters ضروری نیست اگر فقط نگران گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی از نظر مشغله ، دنبال کنندگان و غیره باشید اما اگر می خواهید آن را به سطح بالاتری ببرید ، UTM parameters + Google Analytics داده های دقیق تری به شما می دهد.

لازم نیست بدانید که چگونه کد بنویسید تا آنها را در پست های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید. اگر از یک سیستم عامل مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite استفاده می کنید ، می توانید به طور خودکار کد های UTM parameters را در چند ثانیه تولید کنید

Hootsuite Insights.4 با استفاده از Brandwatch

 

ویژگی های کلیدی: برند و آمار جمعیتی را در آن واحد تجزیه و تحلیل میکند.

Hootsuite Insights یک ابزار قدرتمند بررسی شبکه های اجتماعی است که به عنوان یک ابزار تحلیلی عالی شناخته میشود. این برنامه اطلاعات به دست آمده شما را تجزیه و تحلیل می کند تا بتوانید احساسات اجتماعی را در شما اندازه بگیرد.

Hootsuite Insights همچنین به شما امکان می دهد داده های مربوط به اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید. جزئیات کلیدی مخاطب شامل جنسیت ، مکان و زبان است. می توانید تعداد افراد  را در شبکه ها مقایسه کنید.

همه این اطلاعات تصویری روشنی از چگونگی احساس مردم در مورد برند شما ارائه می دهد. این اطلاعات مهم برای گزارش موثر در تحلیل رسانه های اجتماعی است. این داده هایی است که به شما می گوید که آیا احساس مردم نسبت به برند شما مثبت است یا منفی.

چرا موضوع مکالمه درباره برند خود مهم است ؟ این نشان میدهد که مخاطبان شما وقت خود را صرف صحبت کردن در مورد نام تجاری و محصولات شما می کنند ، و این قضیه بسیار با ارزش است.

همچنین می توانید از Hootsuite Insights برای انجام یک تحلیل بازاری استفاده کنید. این ابزار مکالمات را در سایت های خبری ، انجمن ها و وبلاگ ها و همچنین شبکه های اجتماعی دنبال می کند. این مجموعه کاملی از داده های تحلیلی را از سراسر شبکه های اجتماعی به شما می دهد.

۵- Brandwatch

 

ویژگی های اصلی: پیگیری و تجزیه و تحلیل داده ها از بیش از ۹۵ میلیون منبع ، از جمله وبلاگ ها ، انجمن ها ، و سایت های بررسی ، و همچنین شبکه های اجتماعی

Brandwatch دارای پنج قالب گزارش تحلیلی در رسانه های اجتماعی:

خلاصه:

نمای سطح بالا از مکالمات اجتماعی درباره نام تجاری ، رقبا یا کلمات کلیدی شما.

روندها:

گزارشی از مکالمات و حسابهای مؤثر بر یک موضوع یا هشتگ خاص ، از جمله تکرار در هر ساعت یا دقیقه.

اعتبار:

بررسی در مورد برخی روندها که ممکن است برای نظارت یا آدرس دهی به آن نیاز داشته باشید.

Influencers:

گزارشی برای کمک به شما در شناسایی تأثیرگذار مربوط به برند شما و تجزیه و تحلیل فعالیت آنها.

مقایسه رقبا:

داده های معیار برای حجم مکالمه ، احساسات و اشتراکات با دیگر رقبا

Talkwalker.6

 

ویژگی های اصلی: داده های بیش از ۱۵۰ میلیون منبع را برای تجزیه و تحلیل و تعامل ، میزان مشارکت، نظرات ، احساسات و نظارت کنید

Talkwalker تجزیه و تحلیل های مرتبط با مکالمات اجتماعی فراتر از ویژگی های اجتماعی متعلق به شما ، از جمله:

سخنان

تمایلات برند

تأثیرگذاران مهم

لیست نویسندگان

می توانید براساس منطقه ، جمعیت ، دستگاه ، نوع محتوا و موارد دیگر فیلتر کنید.

Talkwalker مخصوصاً برای مشخص کردن اوج فعالیت در مکالمات در مورد نام تجاری شما مفید است. این می تواند به شما در تعیین بهترین زمان برای پست گذاشتن در رسانه های اجتماعی کمک کند.

 

منبع آنالیز شبکه های اجتماعی : سایت کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image