اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی چیست و چگونه می توان تبدیل به آن شد ؟

اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی چیست و چگونه می توان تبدیل به آن شد ؟

اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی : مطابق آمار جهانی دیجیتال از We Are Social and Hootsuite ،سه میلیارد نفر در دنیا از رسانه های اجتماعی به طور فعال استفاده می کنند ، که برابر با ۴۲٪ از جمعیت جهان است. این بدان معناست که با استراتژی مناسب بازاریابی و کمپین دیجیتال ، می توانید به معنای واقعی کلمه به میلیاردها مشتری بالقوه در سراسر جهان برسید.

وقتی صحبت از خرید آنلاین می شود ، ۷۴٪ از مردم به شبکه های اجتماعی اعتماد می کنند تا آنها را برای خرید تصمیم گیری و راهنمایی کنند. این بدان معناست که از هر ۴ مشتری در رسانه های اجتماعی ، به دنبال علاقه ی خانواده ی خود ، دوستان و تأثیرگذار رسانه های اجتماعی برای بررسی محصولات یا موارد قبل از سرمایه گذاری ، می گردیم و به همین دلیل بازاریابی آنلاین در قرن ۲۱ به یکی از مهم ترین نوع بازاریابی در جهان تبدیل شده است.

اما دقیقاً یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی کیست؟

یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی فردی است که از انواع سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای بیان نظرات خود در مورد مارک ها یا محصولات خاص استفاده می کند و در نتیجه مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار می دهد.

مفهوم یک اینفلوئنسر ساده است . آنها یک فرد “عادی” هستند که نماینده ای از عموم مردم است .کار آن ها بررسی صادقانه و بحث درباره محصولات و ایجاد اعتماد به نفس با مخاطبان خود است.

آنها این قدرت را دارند که با بررسی محصولات در سیستم عامل های مختلف مانند یوتیوب ، اسنپ چت ، توییتر و اینستاگرام در میان دیگران ، بر نظر مردم برای خرید محصولات خاص تأثیر بگذارند.همچنین از قدرت ، دانش ، اصالت ، اهرم یا موقعیت قدرت در صنعت استفاده کنند تا بتوانند با طرفداران خود بیشتر همراه شوند و آن ها در راستای اهداف خود استفاده کنند.

 

چگونه می توانیم یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی باشیم؟

مجله AdWeek اظهار داشت که بازاریابی اینفلوئنسر ها تا سال ۲۰۲۰ یک صنعت ۱۰ میلیارد دلاری خواهد بود؛ در حالی که الکس بولدن از Oscar De La Renta ادعا کرده است که تولید کیف های آنها دو برابر شده است و می گویند: تجارت آنها بعد از سرمایه گذاری و تعامل آنها با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی رشد بسیار چشم گیری را داشته است.

این بسیار غیرقابل انکار است که اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی نه تنها قرار است که شغلی ثابت و ماندگار باشند ، بلکه صنعت آنها در حال حاضر فقط در حال شکل گیری و بزرگت تر شدن است. با داشتن اینفلوئنسر های ثاتیر گذار در  بریتانیا مانند “Zoella” یا Zoe Sugg که بیش از ۳ میلیون بازدید در برخی از ویدیوهای YouTube دارند ، دشوار نیست که بدانید چرا مارک ها برای تبلیغ محصولاتشان با اینفلوئنسر های رسانه های اجتماعی همکاری می کنند.

بنابراین چگونه می توانید خودتان به یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی تبدیل شوید؟

به عنوان یک صنعت رو به رشد ، می تواند ورود به این بازار شلوغ بسیار سخت باشد؛اما ورود به این جامعه و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر غیرممکن نیست.

ما چند نکته برتر را برای کمک به شما در ساختن یک گروه از فاللور های مورد اطمینان در موارد زیر بیان کردیم. اگر می خواهید یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی شوید ، از کجا شروع کنید.

جایگاه خود را پیدا کنید

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم ، بازار اینفلوئنسرها امروزه شلوغ است  و  با رشد صنعت بیشتر و بیشتر شلوغ می شود.

اولین درگاه تماس شما برای تبدیل شدن به یک تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی ، پیدا کردن جایگاه شماست.

شما می خواهید گوشه ای از اینترنت را پیدا کنید که بتوانید نشان خود را در آن قرار دهید و فضایی را برای خود ایجاد کنید تا بتوانید مخاطبان خود را بسازید. می خواهید مکانی را پیدا کنید که پایه و اساس مارک رسانه اجتماعی شما را تشکیل دهد ، مکانی که خیلی شلوغ نباشد. همچنین ، شما نمی خواهید خودتان را با صرف کردن در مورد چیزی که در حال حاضر محبوب نیست ، هدر دهید.

فرقی نمی کند که می خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید ، بلکه باید در مورد نحوه متفاوت بودن فکر کنید. شاید شما روی مد تمرکز کنید؟ شاید شما روی لباس های مارک دار تمرکز کنید؟ چرا فقط به رستورانهای غیر زنجیره ای نگاه نمی کنید؟ شما حتی می توانید یک وبلاگ نگار مد باشید که فقط خیابان گردی میکند. در نهایت هرکاری انجام میدهید آن را با [tie_tooltip text=” اعتبار، تشخص، حیثیت، شخصیت، نفوذ” gravity=”n”]پرستیژ[/tie_tooltip] و شخصیت خود ترکیب کنید و امضای خود را بر روی آن ایجاد کنید.

صدای خود را پیدا کنید ، آن را شناسایی کنید و از همه مهمتر  به آن بچسبید!

نام تجاری (برند) خود را بسازید

قدم بعدی برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی ، ساخت نام تجاری شما است. اول تحقیقات خود را زمینه ای که میخواهید در آن فعالیت کنید انجام دهید و عواملی که باعث رشد کار شما میشوند را بشناسید.

در مورد صنعتی که می خواهید در آن قدم بگذارید تحقیق کنید. اینفلوئنسرهای اصلی این صنعت چه کسانی هستند؟ کدام نوع محتوا در این صنعت اهمیت بیشتری دارد؟ کدام برندها در این صنعت با اینفلوئنسرها کار می کنند و همکاری دارند؟ شکاف ها کجاست؟نقطه ضعف ها چطور؟ آیا می توانید این شکاف ها و نقاط ضعف را به نفع خود استفاده کنید و آسانسوری برای پیشرفت خود بسازید؟

به این فکر کنید که چگونه می خواهید نام تجاری شما بزرگ تر ظاهر شود. آیا شما میخواهید با یک نام شرکتی و رسمی تر شروع به این کار کنید یا اینکه میخواهید با اسم شخصی خود شروع به فعالیت در این بازار کنید و شهرت بیشتری کسب کنید ؟ قبل از شروع به فعالیت این عوامل را حتما در نظر بگیرید و هدف گذاری های خود را تشکیل دهید.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید شروع کنید و استراتژی محتوا ، نوع فعالیت و نام تجاری خود را در این مورد بسازید.

حضور دائم داشته باشید

بفهمید با کدام سیستم عامل ها و رسانه های اجتماعی خاص می خواهید درگیر شوید و شروع به یادگیری و ساختن فن بیس [۱] خاص خود کنید .

مهم است که قبل از شروع استراتژی ، هر بستر رسانه اجتماعی را درک کنید. تعداد مطلبوب برای ارسال در اینستاگرام کدام است؟ کدام زمان Snapchat پرجمعیت ترین است؟ کدام نوع فیلم ها بیشترین بازدید را دارند؟

 

بهتر است روی چند سیستم عامل که از آنها راضی هستید و کار با آنها برای شما جذاب تر است تمرکز کنید و به طور مداوم روی آنها پست کنید و برند خود را بر روی این موارد بسازید تا اینکه سعی کنید منابع خود را جمع کنید و روی پلتفرمی[۲] که ۱۰۰٪ به آنها اطمینان ندارید متمرکز شوید.

وقتی تصمیم گرفتید با کدام سیستم عاملها کار کنید ، زمان آن است که یک برند سازگار در همه سیستم عامل هایی که انتخاب کرده اید ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که نام و عواملی که بقیه شما را با آنها خواهند شناخت در همه ی آنها یکسان است. بایوهای [۳]شما به راحتی قابل شناسایی است و یک تجربه مداوم برای دنبال کننده هایی که به دنبال تعامل با شما در چندین سیستم عامل هستند حتما ایجاد شود.

باید به مشترک بودن عواملی مانند اندازه های اندازه تصویر ، وضوح تصویر و ابعاد مناسب و ترکیب رنگ در تمامی شبکه های اجتماعی که مشغول به فعالیت در آنها هستید توجه داشته باشید تا حرفه ای تر به نظر برسید.

مطالب خود را منتشر کنید

اکنون زمان آن رسیده که انتشار را شروع کنیم. در ساخت مطالب خود کار کنید و مرتباً پست کنید.

تحقیق خود را در مورد انواع مختلف محتوا در هر سیستم عامل انجام دهید. چه تعداد هشتگ برای اینستاگرام بهینه است؟ آیا  [۳]gif ها تعامل را در توییتر افزایش می دهند؟ طول مطلوب برای ارسال های وبلاگ چیست؟

تصاویر در اندازه های مختلف در سراسر فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام بهینه هستند. برای کار به بهترین شکل در داستانهای اینستاگرام یا فیس بوک ، فیلم ها باید به روش های مختلفی برش داده شوند. فیلم های فیس بوک وقتی مستقیماً در فیس بوک آپلود می شوند در مقایسه با لینک خارجی بهتر کار می کنند.

اینها همه نکات مفیدی هستند که به شما کمک می کنند هنگام انتشار ، حضور اجتماعی نرم و بهتر و بدون اشکال تری ایجاد کنید.

تحقیقاتی که در هشتگ ها تعامل زیادی به وجود می آورند ، و مطمئناً در پستهای شما کارایی بیشتری دارند. به موضوعاتی بروید که بروز تر و داغ تر هستند و توجه و چشم های بیشتری را به سمت شما و برند شما منعطف میکنند به طور خلاصه موج را بیابید و موج سواری کنید.

محتوای خود را با مواردی که عموم مردم در مورد آنها صحبت میکنند و داغ هستند ترکیب کنید و سعی کنید که به بخشی از برنامه روزانه فالوور های خود در تمام پلتفرم های مورد فعالیت خود تبدیل شوید.

مطالب خود را به شکل منظم منتشر کنید ، به طور مداوم تحقیق کنید و در هر سیستم عامل سازگار باشید.

بر روی شخصیت خود تمرکز کنید

شخصیت شما به عنوان یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی بهترین دارایی شما است. مصرف کنندگان لزوماً برای دیدن تبلیغات براق محصولات ، به اینفلوئنسرها متوسل نمی شوند؛بلکه بررسی های اصیل و صادقانه درباره چیزهایی هستند که می توانند برای خرید خودشان علاقه مند شوند.

یک اینفلوئنسر هنگامی موفق است که بتواند قابل اطمینان باشد ، به همین دلیل شخصیت شما ابزاری مهم برای ساخت نام تجاری شما است.

نگرانی های خود را در مورد تمرکز روی حرفه ای بودن از بین ببرید و شروع به کار بر روی بهتر کردن ارتباط خود  کنید. آیا شما یک نویسنده خلاق و با استعداد هستید که می تواند کلمات را زنده کند؟ آیا شوخ طبع هستید و می توانید فضای شادی را برای مخاطبتان فراهم کنید؟ آیا شما تیزهوش هستید و می توانید عوامل مختلف را دستکاری کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید؟

خودتان باشید ، به آن افتخار کنید و مردم را ترغیب کنید که از شما پیروی کنند؛ زیرا آنها می خواهند صدای شما را بشنوند. اگر به شکلی بحث کنید که می دانید برای خودتان صادق است ، مخاطبان هدف با درک صداقت به شما به عنوان یک تأثیرگذار اعتماد خواهند کرد.

در نتیجه سعی خودتان باشید و به رشد خودتان کمک کنید.

تجزیه و تحلیل را فراموش نکنید

این مسئله احتمالاً مهمترین نکته است و یکی از مواردی که بیشترین کمک را به شما در تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی می کند.

تعدادی ابزار مختلف تجزیه و تحلیل در خارج از کشور وجود دارد که به شما کمک می کنند. اگر یاد بگیرید که چگونه از آنها استفاده کنید ، به عنوان یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی موفق تر میشوید.

اگر وب سایت شما بر روی سکویی مانند Blogger یا WordPress میزبان باشد ، با آماری ساخته می شود که نشان می دهد کدام یک از پست های شما محبوب ترین هستند و به تبع آن ، کدام نوع محتوا را به خوبی انجام نمی دهند. به عنوان یک تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی ، این مهمترین اطلاعات شماست.

اگر نتوانید مخاطبان خود را درک کنید ،متوجه نشوید چه چیزی دوست دارند، به چه عواملی علاقه ندارند و اینکه چگونه هر سیستم عامل بهترین عملکرد را برای شما انجام می دهد ، به موفقیت خاصی نخواهد رسید.

نکات بیشتر اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی 

توجه داشته باشید که چه نوع مطالب به خوبی عملکرد دارند و از این فرمول برای ساختن یک استراتژی در جهت پیشبرد استفاده کنید و به مخاطبان خود بیشتر از آنچه می خواهند برسید.

همچنین ابزارهایی مانند Google Analytics وجود دارد که می توانید بلاگ یا وب سایت خود را برای آنها ثبت کنید. این اطلاعات را به شما می دهد مانند اینکه انواع سیستم عاملها روی محتوای شما کلیک می کنند؛چه مدت افراد در هر صفحه می مانند ، این صفحات بیشترین بازدید شما ، نحوه حرکت کاربر از صفحه به صفحه دیگر و میزبان بی پایان آمار مهم است. که به شما کمک می کند تا یک اینفلوئنسر بهتر شوید.

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود ، تقریباً همه سیستم عامل ها دارای عملکردی در زمینه تجزیه و تحلیل هستند که به شما کمک می کند تا آنچه را که می نویسید بشناسید. شما می توانید ببینید که کدام نوع محتوا بیشترین لایک را کسب می کند ، چه وقتی بهترین زمان ارسال در توییتر است ، چند نفر در مورد پست های شما در فیس بوک اظهار نظر می کنند و چه هشتگ هایی باعث بالا رفتن فالوور های  شما می شوند.

توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام از ابزارهای بینش بسیار خوبی برخوردار هستند. هفتگی آنها را چک کنید و از اطلاعات ارائه شده برای انطباق حرکت به جلو استفاده کنید.

نتیجه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی 

اینفلوئنسر های رسانه های اجتماعی نسبت به گذشته برای بازار بازاریابی دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار است و مطمئناً این اهمیت در زمان های آینده هم کاهش نخواهد یافت.امروزه زمان مناسبی برای شروع سفر به عنوان یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی است ، زیرا مارک های بیشتری از خدمات اینچنینی استفاده می کنند  و بیشتر کاربران رسانه های اجتماعی به دنبال اینفلوئنسرها برای کمک در خرید خود هستند.

این مراحل را دنبال کنید تا به آرامی اما مطمئنا حضور آنلاین خود را به عنوان یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. به زودی می توانید محتواهایی را ایجاد کنید که بسیار جذاب باشد و تعامل زیادی را از مخاطبان خود بدست آورید؛شاهد خواهید بود که فالوورهای شما در هر پلتفرمی رشد خواهند کرد و در نتیجه ایجاد روابط با مارک ها در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد شد.

پایان

پانویس:

[۱] به گروهی از فالوور (دنبال کنندگان) هایی که کاملا وفادار به شخص و یا شرکتی که آن را فالو میکنند فن بیس میگویند.

[۲] در لغوی به معنای سکو و در کل نشان دهنده هر جایگاهی است که شما در آن به کسب و کار بپردازید.

[۳] عکس متحرک

 

منبع اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی : سایت کلاته

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image