اصول مذاکره
اصول مذاکره
اصول مذاکره : ارتقا فروش هرگونه ابتکار عمل انجام شده توسط یک سازمان برای افزایش فروش یک محصول است. به عنوان یک حرفهای فروش درک مفهوم فرآیند فروش، فروش، مذاکره و تفاوتهای بین فروش و مذاکره بسیار مهم است.
مذاکره و فروش هر کدام به صورت جداگانه بخشی از فرآیند فروش هستند. فروش بخشی است که در آن سعی میکنید نیازهای خریداران را شناسایی کنید و محصولاتتان را متناسب با این نیازها طراحیکنید.
دانستن اینکه چگونه محصولات را به فروش برسانید، یک عنصر حیاتی برای موفقیت بازاریابی است. به عبارت ساده فروش موثر و تکنیکهای مذاکره شامل صحبت کردن با مردم و گوش دادن به آنها برای پیدا کردن چیزهایی است که آنها میخواهند. هنگامی که این دو عنصر را با هم ترکیب کنید، میتوانید معامله را به سود متقابل ببندید.
در مذاکره، استراتژیهای مختلفی وجود دارد که شما به منظور بستن فروش نیاز دارید که آنها را در نظر بگیرید. مذاکره باید یک احساس برنده-برنده ایجاد کند. داشتن محصولات و خدمات باکیفیت با یک قیمت عادلانه این احساس را ایجاد خواهد کرد و هر دو طرف راضی خواهند بود.
به عنوان یک حرفهای فروش در مورد مشتریانتان بدانید. شما نیاز دارید که بدانید مشریانتان کجا هستند؟ چه نیازها و محدودیتهایی دارند؟ و اطلاعات بسیار دیگری که به شما کمک خواهد کرد تا مذاکره برای شما و خریدار مناسب باشد.
تمرکز بر مشتری
به جای اینکه برای فروش محصولات خود تلاش کنید روی مشتریانتان تمرکز کنید. روند فروش موفق نگاه کردن به مشتری و آن چیزی است که آنها میخواهند. بدین ترتیب شما محصول و خدمات خود را با نیازهای فردی هر مشتری مطابقت خواهید داد. این نوع از راهحلهای فروش یک تکنیک قدرتمند و ساده است. پیام فروش شما میتواند دقیقا به محصولاتی اشاره کند که مشتریانتان نیاز دارند، البته تاکید بر یک مزیت رقابتی بسیار پراهمیت است و سپس با در نظر گرفتن موقعیت مشتری و آنچه که برای آنها ارزشمند است میتوانید خود را به آنها اثبات کنید.
پیدا کردن چشمانداز مناسب
اولین مانع برای داشتن چشمانداز خوب پیدا کردن و انتخاب افراد درست است. برای اینکه بتوانید با مشتری صحبت کنید باید یک موقعیت عالی طراحی کنید تا مشتری بتواند توضیح دهد که چرا وقتش را برای صحبت کردن با شما صرف کرده است. دانستن آنچه که مشتریان میخواهند شما را در موقعیتی قرار خواهد داد که بتوانید مزایای محصولی را که قرار است ارائه دهید شرح بدهید، هر ویژگی محصول به عنوان یک مزیت رقابتی خواهد بود.
برخورد مناسب با اعتراضات
برای هر سوالی آماده باشید، مهارت فروش خوب شامل پیشبینی و برخورد با هرگونه اعتراض مشتری است. شما میتوانید با مذاکرهی خوب تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید، البته این را به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم مذاکرهکنندگان خوبی هستند بنابراین برای اینکه بتوانید با اعتراضات مشتریان روبه رو نشوید و در صورت روبرو شدن بتوانید برخورد مناسبی داشته باشید باید سعی کنید محصولاتتان را از همهی جوانب بررسی کنید.
نوشته علی مجد