کسب و کار آنلاین | چرا باید کار و کسب مان را اینترنتی کنیم ؟

چرا باید کار و کسب مان را اینترنتی کنیم ؟

کسب و کار آنلاین : شاید برای بعضی از افرادی که کسب و کار سنتی دارند، سوال پیش بیاید که چرا باید به سمت کسب و کار اینترنتی رفت ؟ مشتریان ممکن است ترجیح دهند به جای مراجعه حضوری به فروشگاه شما برای اطلاع از محصولات و خدمات، به وبسایت مراجعه کنند. آنها همچنین انتظار دارند که آدرس سایت و شبکه­‌های اجتماعی­‌تان را بر روی کارت و گزینه‌های تبلیغاتی ثبت کنید. دنیا به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و تنها دلیلی که به بقای فروش و کسب درآمد کمک می‌کند همین کسب و کارهای اینترنتی هستند. پس برای اینکه در تجارت و فروش زنده بمانیم باید ما هم باید با این دنیای مجازی ارتباط برقرار کنیم. در واقع دلایل بسیار خوبی برای شروع فروش و راه اندازی تجارت خود به صورت آنلاین وجود دارد، که در ادامه به بررسی این موارد می­پردازیم.

چرا باید کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟

بیشتر افرادی که در دنیای واقعی کسب و کار خود را دارند می‌گویند ما راحتیم و درآمد خود را کسب می‌کنیم، با این حال چه نیازی است که کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟ ما دلایل محکمی را برایتان بصورت موردی در اینجا می‌آوریم تا قانع شوید. در زمان برنامه‌ریزی برای بیزینس آنلاین خود باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • تحقیق درباره رقبای خود و سایر مشاغل که از ابزارهای آنلاین استفاده می­‌کنند
  • مشخص کنید که چه جنبه­‌هایی از بیزینس آنلاین به نفع تجارت شما خواهد بود.
  • سرمایه‌­تان را مشخص کنید و به همان اندازه برای راه اندازی تجارت آنلاین هزینه کنید.
  • آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به فعالیت­‌های کسب و کار اینترنتی
  • بررسی کنید چه نرم افزاری و چه نوع تجهیزات رایانه‌­ای برای اجرا کارتان نیاز دارید.
  • بررسی نیازهای خود و کارمندان بیزینس آنلاین

راه‌اندازی بیزینس آنلاین

برای اینکه بتوانیم کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنیم، باید مسیر درستی را از همان ابتدا انتخاب کرده و پیش برویم. ما دلایل زیادی را در بالا گفتیم اما در اینجا می‌خواهیم دلایل مهم‌تری را به تفسیر بیان کنیم تا شما را در گرفتن تصمیم درست یاری کنیم.

۱- بهبود تصویر شرکت در نگاه مشتری

برندسازی کنید

این مورد به تنهایی می­‌تواند دلیل کافی برای راه اندازی وبسایت جدید و فروش آنلاین باشد. راه اندازی وبسایت، وبلاگ و حضور آنلاین یک عامل بسیار مهمی است، زیرا مشتریان شما متوجه می‌­شوند که چقدر در کار خود جدی هستید. امروزه شرکت‌های بزرگ و کوچک با صنایع متفاوت در حال تلاش برای یک حضور آنلاین موفق هستند.
اگر حضور آنلاین ندارید، نباید انتظار داشته باشید که همانند رقبایی که در اینترنت مشغول فعالیت هستند، موفق باشید و مشتریان‌تان تصویر خوبی از کار شما داشته باشند.
کلام آخر، مشتری انتظار دارد که در اینترنت حضور داشته باشید و یک بیزینس آنلاین هم داشته باشید.

۲- دسترس بودن ۲۴ ساعته در طول ۷ روز هفته

بعضی از مشاغل در حالت عادی خدمات ۲۴ ساعته را به افراد ارائه می­‌دهند. از جمله پمپ بنزین­‌ها، رستوران، فروشگاه­‌های بزرگ مواد غذایی و… اما برای اکثر مشاغل این کار غیرممکن است. مزیت داشتن بیزینس آنلاین این است که مشتریان شما در هر زمان از روز یا شب یا روزهای تعطیل به فروشگاه شما می­‌آیند و محصولات را بررسی کنند و یا سفارشات خود را ثبت می­‌کنند. دسترس بود فروشگاه در تمامی زمان­‌ها و حضور آنلاین تاثیر مثبتی بر روی فروش شما می‌­گذارد.

برخی از افراد می‌­خواهند پس از تمام شدن ساعت کاری خود از فروشگاه خرید کنند، که احتمال بسته بودن بعضی فروشگاه‌­ها وجود دارد. اما فروشگاه­های آنلاین در ۷ روز هفته ۲۴ ساعته در دسترس هستند. همچنین در فروشگاه­‌های آنلاین صف انتظار طولانی برای خرید وجود ندارد. شما می‌­توانید با صرف زمان کوتاهی خرید خود را انجام دهید.

۳- پشتیبانی بهتر از مشتری

ارسال محصول و پشتیبانی از آن

حضور آنلاین و کسب و کار اینترنتی این امکان را به شما می­‌دهد تا سوالات مشتری­‌ها را پاسخ دهید، مشکلات­شان را حل کنید بدون اینکه زمان زیادی از شما گرفته شود. یک ویدئو، برگه مشخصات محصول یا بخش سؤالات متداول ایجاد کنید و مشتریان خود را برای دریافت پاسخ به این بخش­‌ها هدایت فرمایید. نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌­شود بلکه خدمات بهتری نیز ارائه خواهید کرد. معمولا مشتری­‌ها به دنبال اطلاعات خاصی هستند. مانند:

  • قبل از اینکه تصمیم به خرید محصولی بگیرند اطلاعاتی راجع به محصول کسب کنند.
  • چگونگی حل برخی از مشکلات در حین خرید
  • تحقیق قبل از تصمیم گیری در مورد خرید

با حضور آنلاین در فروشگاه اینترنتی، می­‌توانید اطلاعاتی را درست هنگامی که مشتریان به دنبال آن هستند، در اختیارشان قرار دهید. در این صورت تعداد تماس تلفنی کمتر می­‌شود و فروش بیشتری دارید. در کسب و کار اینترنتی، شما می­‌توانید زمان بیشتری صرف کسب درآمد اینترنتی از شغل خود کنید و وقت کمتری را در پرداختن به مشکلات مشترک مشتری سپری کنید.

راه‌حل درست: بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین راه‌­ها برای ایجاد رابطه و افزایش فروش است.

۴- هزینه‌های بسیار کم برای شروع تجارت

یک بیزنس آنلاین را می­‌توانید با هزینه بسیار کمی شروع کنید. شما هیچ ساختمانی برای ساخت و ساز فروشگاه و همچنین وسیله‌­ایی برای خرید نیاز ندارید. در صورت نیاز چندین کارمند استخدام کنید. به راحتی می­‌توانید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید و فروش خود را آغاز کنید. اگر شما یک فروشگاه در سطح شهر دارید، با کیفیت و قیمت محصولات آشنا هستید، در این صورت به راحتی قادر به ساخت یک بیزینس آنلاین حرفه‌ای هستید. ایجاد یک فروشگاه آنلاین، مشتریان بیشتری را با کسب و کارتان آشنا می­‌کند.

طراحی یک سایت خوب نیازمند صرف هزینه­‌های بالایی نیست، البته برخی از رقبای اینترنتی برای بیزنس آنلاین خود، هزینه­‌های هنگفتی صرف می­‌کنند. با استفاده از یک پلتفرم رایگان مانند وردپرس و خرید هاست وردپرس و قالب حرفه­‌ای مناسب با کسب و کارتان و بدون نوشتن یک خط کد، یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید. بعضی از شرکت‌­های ارائه دهنده هاست، ابزارهای رایگانی برای طراحی و ساخت سایت ارائه می­‌دهند. هزینه­‌های اصلی برای طراحی سایت شامل هاست، مصطفی پورمرتضوی | این سایت در زمینه آموزش بازاریابی و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. | تمامی حقوق این سایت متعلق به مصطفی پورمرتضوی می‌باشد. ، نام دامنه و سرویس پاسخگویی خودکار بازاریابی ایمیلی است.

راه‌حل درست: توجه داشته باشید بروزرسانی‌ها را به صورت منظم انجام دهید تا سایت شما با مشکلی رو‌به‌رو نشود.

۵- هدف اینترنت ایجاد بیزنس آنلاین است

در اینترنت افراد فقط با یک کلیک از فروشگاه، تا خرید فاصله دارند. از طریق اینترنت مشکلات مشتریان خود را حل کنید و راهنمایی­‌های لازم را انجام دهید. سفارشات و پرداختی­‌های انجام شده را مستقیما در صندوق ورودی فروشگاه ببینید.
هرچه ترافیک ورودی به فروشگاه بیشتر باشد، مشتریان بیشتری وارد فروشگاه می­‌شوند و در نتیجه فروش شما افزایش پیدا می­‌کند. در حالی که در گذشته بسیاری از مردم از انجام تجارت از طریق اینترنت مردد بودند، اما امروزه کسب و کار اینترنتی در حال گسترش و افزایش است.

۶- کار و زندگی در هرجا

بدون محدودیت مکانی

تجارت آنلاین به شما این امکان را می­‌دهد در هر مکانی که می­‌خواهید کار و زندگی کنید. لازم نیست شما در یک مکان فیزیکی مشخصی زندگی کنید، فقط دسترسی به اینترنت در تجارت آنلاین بسیار اهمیت دارد.
بسیاری از مردم در یک قاره زندگی می­‌کنند، هاست خود را از یک کشور دیگر خریداری می­‌کنند یا انبار محصولات­شان در شهر دیگری است. اینها هیچ محدودیتی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیست.

تجارت آنلاین محدودیت مکانی برای زندگی و مسافرت را از بین می‌­برد. اما برخی مشاغل همانند، کسب و کارهای خانگی، جراحان و… برای انجام کار خود باید در مکانی خاص باشند.
البته، به همان اندازه که تجارت آنلاین جذاب به نظر می­‌رسد، اما داشتن تجارت آنلاین برای همه­‌ی مشاغل مناسب نیست. لازم است بعضی افراد شغل روزانه یا تجارت سنتی خود را حفظ کنند. اما می‌توانند برای معرفی کسب و کار خود سایتی راه‌اندازی کنند.

۷- کاهش هزینه­‌های عملیاتی

راه اندازی بیزینس آنلاین نسبت به کسب و کار سنتی هزینه‌­های کمتری دارد. به عنوان مثال دریافت سفارشات بصورت آنلاین نیاز به کارمندان خدمات مشتری را کاهش می­‌دهد.
با نوشتن اطلاعات کامل در رابطه با خدمات و محصولات در فروشگاه یا یک فیلم جامع از محصولات، به مشتریان طلاعات موردنظر­شان را می­‌دهید و آنها به راحتی خرید خود را انجام می‌­دهند. در این صورت نیاز به کارمندی برای ارائه توضیحات درباره محصولات نیست. همچنین این سفارشات از طریق ایمیل و یا در پایگاه داده ثبت و به اطلاع مدیر فروشگاه می­‌رسد. از این رو تعداد کارمندان و هزینه‌­هایی در این زمینه کاهش پیدا می‌یابد. بخش سوالات متداول و انجمن­‌ها نقش موثری برای پاسخگویی به سوالات مشتریان دارد.

۸- بازار جهانی را هدف قرار دهید

یک تجارت آنلاین جهانی داشته باشید و کسب و کارتان را محدود به شهر خودتان نکنید. موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به بازاریابی بستگی دارد. با داشتن یک سایت و بازاریابی خوب، هزاران نفر را به سمت بیزینس آنلاین خود بکشید.
شما باید بدانید که چگونه ترافیک سایت را افزایش دهید. بازاریابی محتوا یک روش عالی برای افزایش ترافیک سایت یا فروشگاه آنلاین است. همچنین شبک‌ه­های اجتماعی گزینه­‌ای مناسب برای هدایت کاربران به سایت شما هستند. اما در بین اینها تسلط بر نوشتن، در واقع بازاریابی محتوا یکی از مهم­ترین مهارت­‌ها برای افزایش فروش است.

۹- پاسخگویی سریع به مشتری

تأیید سریع سفارش خرید، پیشنهادات محصولات یا خدمات مشابه و… در جذب و کسب رضایت مشتری تاثیرگذار است. فروشگاه‌­های آنلاین سفارشات را پردازش کرده و پس از تایید به مشتری ارسال می­‌کنند. اما در زمان گذشته پیگیری سفارشات از طریق تلفن یا پست صورت می­‌‌گرفت.
متناسب با حجم کاری کارکنان فروش، پردازش سفارش ممکن است ساعت­‌ها یا حتی روزها طول بکشد. اما با استفاده از یک برنامه فروشگاهی خوب، می­‌توانید به طور خودکار موجودی انبار، میزان فروش و موارد دیگر را مشخص کنید.

نتیجه­‌گیری نهایی

تجارت آنلاین محدودیت مکانی و زمانی کسب و کارها را حذف می­‌کند. همانطور که گفتیم لازم نیست هزینه­‌های هنگفتی را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی صرف کنید و همچنین هزینه‌­های شما نسبت به تجارت سنتی کمتر می‌­شود. یکی از مزیت­‌های اصلی کسب و کار اینترنتی، معرفی بیزینس شما به تمامی افراد جهان و گسترش آن است که این مساله در افزایش ترافیک و مشتری بسیار موثر است. نظر شما درباره راه اندازی بیزینس آنلاین چیست؟ چرا باید کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image