اصول اولیه ی سئو (بخش اول از آموزش صفر تا صد سئو)

اصول اولیه ی سئو (بخش اول از آموزش صفر تا صد سئو)

آموزش سئو : در این مقاله ما اصول را به ترتیب به همراهی شما مرور خواهیم کرد:

  1. سئو چیست؟
  2. آیا یادگیری سئو دشوار است؟
  3. چگونه میتوانید سئو را یاد بگیرید؟ آیا به کمک کسی در این راه نیازی دارید؟
  4. تفاوت انواع سئو
  5. راهکار های ساده برای درک درست سئو

حالا که تمام مرکز شما را دارا هستیم بیاید همراه با هم بدون هیچ اتلاف وقتی شروع به طی کردن این مسیر کنیم.

آیا شما تازه با سئو آشنا شدید؟ آیا میخواهید بدانید که سئو چگونه کار میکند و چه عواملی در بهینه سازی سئو در سال ۲۰۲۰ اهمیت دارند؟ شما به جای مناسبی مراجعه کرده اید.

اصول اولیه ی سئو

۱.سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی برای بهبود موقعیت ها در نتایج جستجوی ارگانیک (پولی برای آن پرداخت نشده است) در موتورهای جستجو است. هرچه رتبه ی وب سایت شما در این رتبه بندی بالاتر باشد ، افراد بیشتری سایت شما را مشاهده و در نتیجه به آن مراجعه خواهند کرد.

تاریخچه جستجوگرها به دهه ۹۰ میلادی برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ایجاد شدند. امروزه، این کار یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و یک صنعت رو به رشد است.

اگر می خواهید سئو را درست یاد بگیرید ، باید برای کارهای خلاقانه ، فنی و تحلیلی آماده باشید.

تعداد زیادی از تکنیک ها با اهداف مختلف وجود دارند که میتواند به شما در این راه کمک کند، با این حال ، نکته و هدف اصلی کار یعنی تقویت رتبه خود در موتور های جستجو به قوت خود پا برجاست.

به بیان ساده تر…

بگذارید به ساده ترین شکل ممکن سئو را به شما توضیح دهم: سئو به معنای این است که سایت مناسب را به کاربر مناسب به آن برسانید.

این عمل فقط در مورد یک ساختار کامل یا پیشینه فنی وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای با کیفیت و بهینه سازی شده متناسب با نیاز مخاطبان شما پر شود. البته ، این محتوا باید به اندازه کافی خوب باشد که  وب سایت های دیگر مایل به انتشار مطالب شما و قرار دادن لینک شما در مطالب شان باشند.

۲.آیا سئو کار سختی است؟

موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo! و بقیه موتور های جستجو وب سایتها را بر اساس الگوریتم های مختلف رتبه بندی می کنند. آیا می توانیم این الگوریتم ها را شناسایی کنیم؟ جواب هم آره و هم نه است.

یعنی چه؟بگذارید مثالی بزنم تا منظورم برای شما شفاف تر شود:

امروزه Google از بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی استفاده می کند. گرچه ما بسیاری از آنها را می شناسیم مانند محتوای با کیفیت ، بک لینک ها یا موارد فنی مانند سرعت سایت ، بسیاری از آنها هنوز بعد این همه مدت مانند راز توسط گوگل نگه داری شده اند و کسی اطلاعی از آنها ندارد.

البته لازم نیست همه عوامل را برای رتبه بندی با وب سایت خود بدانید. برای درک بهتر سئو و تمام عوامل مرتبط با آن، یک کاسه سوپ را تصور کنید.

سه جنبه مهم در مورد این کاسه سوپ وجود دارد:

۱.کاسه نمایانگر موارد فنی در پشت وب سایت (فنی و ظاهری سایت) است. بدون کاسه مناسب ، سوپ بر روی میز خواهد ریخت.

۲.خوده سوپ محتوای وب سایت شما را نشان می دهد و مهمترین بخش است. محتوای بد منجر به رتبه بندی بد و یا بدون رتبه ماندن شما میشود.به همین سادگی.

۳.چاشنی نشان دهنده بک لینک های با کیفیت است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود. این چاشنی آخرین عنصری است که سوپ سئوی شما را کامل می کند و باعث میشود که طعمی شگفت انگیز به خود بگیرد.

موتورهای جستجو توسط کاربران و با هدف یافتن ” چیزهایی ” که آنها سرچ میکنند استفاده می شوند. هدف اصلی شما  این وسط باید این باشد که شما آن ” چیزی ” باشید که آنها به دنبالش میگردند و سرچ میکنند. مهم نیست که شما محصولی یا خدماتی را بفروشید ، وبلاگ بنویسید یا هر چیز دیگری. بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.

وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو نشان داده شود. در غیر این صورت ، شما در بین این حجم عظیم از وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارند گم می شوید.

تکنیک های کوچک سئو ، رتبه بندی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می بخشد. داشتن رتبه های بالاتر به معنای ترافیک بالاتر است. اگر ترافیک سایت شما زیاد و فعال باشد ، تبدیل هایی را به همراه خواهد داشت.

به طور خلاصه اگر میخواهید وب سایت موفقی داشته باشید و از آن کسب درآمد کنید، شما حتما باید سئو را درست یاد بگیرید. سئو راهای یاد گیری فرعی زیادی دارد اما یادگیری یکسری از راهای اصلی و راهایی که ما در این مقاله به شما معرفی میکنیم می تواند برای شما حتی بیشتر از مقداری که نیاز دارید کافی و مفید باشند.

۳.چگونه میتوانید سئو را یاد بگیرید؟ آیا به کمک کسی در این راه نیاز دارید؟

حتی تغییرات کوچک می تواند تفاوت های زیاد و اساسی ای را در نحوه مشاهده شدن و رتبه بندی وب سایت شما توسط موتور های جستجو ایجاد کنند.

در این راهنما برای آموزش کامل سئو ، تمام مباحث مهم و اصول سئو را پوشش خواهیم داد. در انتهای این دوره ی آموزشی شما دانش کافی را برای تولید و انجام سئو به تنهایی کسب خواهید داشت.

اگر نمی خواهید خودتان را خیلی اذیت کنید یا وقت ندارید ، می توانید از مشاوران ، متخصصان یا آژانس های سئو  کمک بخواهید. البته در خاطر داشته باشید برعکس این راهنمایی که ما برای شما به رایگان آماده کرده ایم، شما برای این دسته از راهنمایی ها باید پول پرداخت کنید.

حالا وقت آن است که با تاکتیک هایی که برای شما در زمینه ی آموزش و درک بهتر سئو آماده کرده ایم رو به رو شویم:

واژگان اصطلاحات اساسی که ادامه ی مطلب به آنها برخورد خواهید کرد:

  • سئو بر روی صفحه وب سایت و سئو در پس زمینه سایت(جنبه های ظاهری و فنی)
  • تئوری کلاه های رنگی (کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه و  کلاه خاکستری سئو)
  • سئو میتواند بر دو بخش مختلف سایت شما تاثیر گذار باشد.

سئو ظاهری:

انجام SEO بر روی صفحه (در سایت) به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی موتور های جستجو است. این همه کاری است که می توانید بر روی وب سایت خود انجام دهید. از بهینه سازی محتوا از بخش جنبه های ظاهری میتوان گزینه های زیر را نام برد:

  • برچسب ها
  • عناوین
  • ساختار URL
  • بهینه سازی تصاویر
  • محتوا
  • داده های ساختاری
  • اندازه و سرعت وب سایت

در این بین گزینه های دیگری هم هستند که هم به این گزینه ها و هم به آنها در بخش سوم آموزش هایمان بیشتر خواهیم پرداخت.

سئو فنی:

سئو خارج از صفحه (فنی) به کلیه فعالیتهایی که برای بهبود سئو وب سایت از طریق استفاده از بک لینک ها و لینک کردن به بقیه، انجام میشود گفته می شود.

روش های زیادی برای توقیت این نوع سئو وجود دارد:

  • دسترسی به ایمیل
  • وبلاگ نویسی مهمان ها
  • اظهار نظر ها
  • تاثیر گذاری رسانه های اجتماعی
  • همکاری با اینفلونسرها
  • نوشتن مطالب ارزشمند ، که باعث شود بقیه ی مردم مطلب شما را در مقاله های خود استفاده و لینک کنند.

برای یادگیری این که اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند و اینکه چگونه میتواند از آنها استفاده کرد میتوانید از این مقاله سایت پورمرتضوی استفاده کنید :

تئوری کلاه های رنگی:

کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه و کلاه خاکستری سئو

اگر علاقه مند به فیلم های وسترن باشید میدانید که اصولا قهرمان و به اصطلاح آدم خوب داستان اصولا کلاهی سفید و شخصیت شرور داستان کلاهی مشکی به سر دارد. اما در اینجا کمی ماجرا فرق دارد. این دو کلاه سفید و سیاهی که ما برای ساده تر کردن و جالب تر کردن یادگیری برای شما در نظر گرفته ایم با اینکه دو روش کاملا متفاوت و برعکس هم هستند ولی هر کدام به خودی خود مهم و دارای اهمیت هستند.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از شیوه های غیر اخلاقی برای بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو است. آنها طوری طراحی شده اند که موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهند در حالی که فاکتور انسانی را در نظر نمی گیرند. میتوانید در مدت بسیار کمی به نتیجه ای که میخواهید برسید ولی برای این کار باید وجدان خود را ندید بگیرید.

سئو کلاه سیاه می تواند در مدت زمان کوتاه شما را به صدر نتیجه موتور های جستجو (SERP) برساند ، اما موتورهای جستجو احتمالاً دیر یا زود وب سایت شما را جریمه و یا در بعضی از شرایط مسدود می کنند.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید مجموعه ای از تکنیک های اخلاقی است که تمام رهنمودها و قوانین را رعایت میکند. بخش های اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • کیفیت و محتوای مرتبط با وب سایت
  • بهینه سازی کلی وب سایت
  • ساختن لینک ها
سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربر انجام می شود. به طور کلی ، یک آدم خوب و با وجدان بودن در این حرفه خود یک امتیاز مثبت است که بعدا به موفقیت بیشتر ختم می شود.

کلاه خاکستری

اصطلاحی نیز به نام کلاه خاکستری در سئو وجود دارد .عملی که در مقایسه با تکنیک های کلاه سیاه ممکن است خطر کمتری داشته باشید. تکنیک های کلاه خاکستری به طور واضح توسط Google تعریف نشده اند ، بنابراین می توانید هزاران کاربر وب سایت را در حالی کسب کنید که نگران جریمه شدن خود نباشید و بتوانید با خیال و وجدانی راحت رتبه ی خود را در موتور های جستجو حفظ کنید و بهبود دهید.

منبع  آموزش سئو : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image