ژان کلود لاقِش : تئوریسین سازمانی در حوزه بازاریابی 

ژان کلود لاقِش :  تئوریسین سازمانی در حوزه بازاریابی

ژان کلود لاقِش کیست : نام به انگلیسی: Jean-Claude Larréché

سال و محل تولد: 3 جولای 1974، فرانسه

آدرس صفحه در سایت دانشگاه: http://www.insead.edu/facultyresearch/faculty/profiles/jlarreche/

ژان کلود لاقِش یک تئوریسین سازمانی اهل فرانسه است که صاحب کرسی استادی Alfred H. Heineken در حوزه بازاریابی در دانشگاه INSEAD می باشد، جایگاهی که از سال 1993 تاکنون آن را حفظ کرده است. وی به دلیل پیشگام بودن در استفاده از امکان شبیه سازی کامپیوتری در آموزش بازاریابی، تلاش هایش برای تعالی بازاریابی در دانشگاه INSEAD و تمرکز بر حوزه مشتری شناخته شده و معروف می باشد.

وی مدرک خود را در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه INSA در شهر لیون فرانسه در سال 1968 اخذ کرد و مدرک فوق لیسانس خودش را از دانشگاه لندن در سال 1969 و سپس مدرک MBA و دکتری خود را هم از دانشگاه استنفورد دریافت کرد.

پس تکمیل کردن دوره MBA خود در سال 1970 وی در حال فعالیت به عنوان دستیار تحقیق در دانشگاه INSEAD بود که با پیشنهادی برای ارزیابی مدل کامپیوتری بازاریابی از طرف شرکت L’Oreal مواجه شد. وی از این مدل کامپیوتری بسیار شگفت شده و تصمیم به انجام تحقیقات تکمیلی بیشتر در رابطه با شد.

ژان کلود لاقِش کیست :

در سال های مختلف وی به دریافت جوایز مختلفی به صورت زیر نائل شده است:

1995 – مربی بازاریابی سال، از طرف انجمن کارشناسان بازاریابی اروپا

1995 – بهترین مطالعه موردی سال، برای مطالعه روابط بازاریابی در خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک

1996 – مطالعه موردی سال اروپا، برای مطالعه روابط بازاریابی در خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک

1997 – بهترین مطالعه موردی سال، برای مطالعه روابط بازاریابی از طرف بنیاد توسعه مدیریت اروپا

2000 – مطالعه موردی سال اروپا، برای مطالعه بانکداری بدون شعبه

آخرین کتاب وی در رابطه با استراتژی بازاریابی: رویکردی تصمیم محور (2006) – Marketing Strategy: A Decision-Focused Approach – می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image