راهکارهایی برای کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیده‌اید

راهکارهایی برای کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیده‌اید

کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیده‌اید : خوشبختانه در دنیایی زندگی می‌کنیم – و البته کار می‌کنیم – که به‌واسطه فاصله زیاد بین مخاطبین محدود نشده است. تقریباً می‌توان گفت که از هر نقطه‌ای در دنیا قادر به سفارش گرفتن و فروش محصولات و بازاریابی خودمان هستیم و حتی می‌توانیم آن را از طریق گوشی‌های تلفن همراه خودمان هم انجام دهیم. حتی می‌توانیم از این طریق اقدام به باز کردن بازارهایی بکنیم که قبل از وجود داشتن کامپیوترها، ایمیل و گوشی‌های همراه اصلاً وجود نداشتند. هرچند که نکات منفی در رابطه با فن‌آوری که ما را در هر لحظه‌ای در دسترس مخاطب قرار می‌دهد هم وجود دارد، اما چشم‌انداز در اختیار داشتن مشتریان بالقوه هیجان‌انگیز است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که برخی از برقراری ارتباط با مشتری یا فروشنده‌ای که قادر به ارتباط رو در رو نیستند، همواره ترس دارند. اگر با کسی ارتباط کاری دارید – یا قصد چنین ارتباطی را دارید – که در یک شهر یا کشور دیگر است، اصولا مواردی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید ترس وی نسبت به این فاصله و ندیدن خودتان را از بین ببرید.

در رابطه با موقعیت جغرافیایی خود صادق باشید

به‌منظور مدیریت کردن انتظارات اجازه دهید تا تمامی مشتریان بالقوه شما از پیش بخوبی بدانند که موقعیت جغرافیایی که در آن حضور دارید در کجا واقع شده است. از این طریق به آنها بخویی می فهمانید که در طی این رابطه کاری ملاقات رو در رو به هیچ وجه ممکن نیست و اینکه تماس ساعت 10 صبح آنها ممکن است توسط شما یا فرد دیگر پاسخ داده نشود، چرا که ساعت 10 صبح آنها، در حقیقت ساعت 5 صبح شماست. البته اغلب بسته به حوزه و صنعت خاصی که در آن حضور دارید، مخاطب شما تحقیقاتی را در مورد شما می‌کند و این موجب اطلاع داشتن وی از این موضوع می‌شود، اما صادق بودن و اشاره مستقیم داشتن به آن از ابتدا نتیجه مثبتی برای شما خواهد داشت.
زمانی برای ارتباط چهره به چهره اختصاص دهید

صبر کنید!!! منظور من از اشاره کردن به نکته بالا کاملاً واضح و مشخص بود. خوشبختانه، فن‌آوری‌هایی از قبیل اسکایپ و … داشتن جلسات زنده و چهره به چهره را حتی در صورت عدم حضور فیزیکی شما در یک اتاق ممکن ساخته است. پس استفاده از این فن‌آوری یا پیشنهاد ممکن بودن چنین گزینه‌ای در صورت نیاز را حتما به اطلاع مخاطب خود برسانید و همواره برای چنین ارتباطی از آمادگی فنی لازم برخوردار باشید. در صورت استفاده از ارتباط ویدئویی اسکایپ توجه داشته باشید که اگر اصولا در جلسات کاری خود با یک تی‌شرت و شلوار و معمولی ظاهر نمی‌شوید؛ پس برای یک جلسه مجازی از طریق اسکایپ نباید چنین لباسی بر تن داشته باشید.

باید به‌گونه‌ای موفقیت قبلی خود از راه دور را اثبات کنید

هرزمانی که ارتباطی را با یک مشتری جدید آغاز می‌کنید، همواره با منابع کافی برای معرفی مشتریان راضی گذشته خود به مشتری بالقوه جدید را در اختیار داشته باشید، خصوصاً اگر طرف مقابل شما یک فرد مستقل نیست و به نمایندگی از یک شرکت بزرگ با شما وارد یک ارتباط شده است. حتما از آنها بخواهید تا با یکی از مشتریان راضی شما که البته آن هم در فاصله زیادی قرار دارد، ارتباط برقرار کنند، تا از این طریق به موفقیت‌آمیز بودن و ممکن بودن این ارتباط تجاری از راه دور باور پیدا کنند.

پاسخگو باشید

توجه داشته باشید که این نکته بسیار حائز اهمیت است، خواه مشتری شما فاصله‌ای به‌اندازه یک خیابان از شما داشته باشد یا اینکه در آن‌طرف قاره‌ای باشد که کشور شما در آن واقع‌شده است. همواره باید اطلاع‌رسانی‌های کافی در رابطه با پیشرفت کار در اختیار آنها قرار دهید و توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی آنها و ایمیل‌های رسیده از طرف آنها همه و همه در یک بازه زمانی منطقی از شرف شما پاسخ داده شوند.

در صورت نیاز برنامه زمانی خود را تطبیق دهید

ساعت 9 صبح تا 5 عصر شما ممکن است با ساعت 9 صبح تا 5 عصر آنها متفاوت باشد. به همین دلیل هر از چند گاهی نیاز دارید تا برنامه کاری و زمانی خود را بگونه ای تنظیم کنید که در طی ساعت کاری و فعالیت آنها در دسترس آنها قرار داشته باشید، حتی اگر ساعت طبیعی کار و فعالیت آنها بصورتی است که در حالت نرمال شما در آن ساعت خوب هستید. در حالیکه هیچ نیاز به در دسترس بودن شما در هرروز هفته و بصورت 24 ساعته نیست، اما توصیه می‌شود چنین رویکردی را برای یک یا دو بار در ماه اتخاذ نمایید.

اگر این موارد را بخویی رعایت نمایید، مشتری شما هرگز احساس داشتن فاصله از شمارا نمی‌کند. چراکه امروزه باوجود دنیای گسترده‌ای که در اختیارداریم اما ابزار و امکانات خاصی برای پوشش دادن و کوتاه کردن این فاصله وجود دارد و هرروز بر تعداد این تصویر افزوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image