چطور به شکل مطلوب بازار هدف خود را آزمون کنیم؟

چطور به شکل مطلوب بازار هدف خود را آزمون کنیم؟

آزمون بازار هدف :‌ وضعیت اقتصادی حال حاضر تأثیر بسیار زیادی بر کسب‌وکارهای مختلف، چه کوچک و چه بزرگ،دارد. برخی از آن متضرر می‌شوند،در حالی که برخی دیگر در حال یافتن فرصت‌های جدید می‌باشند. در حقیقت برخی از افرادی که اخیراً به هر دلیلی شغل خود را از دست داده‌اند، در حال تمرکز برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان هستند.

به ‌هرحال چیزی که مهم است این است عدم اطمینان از آینده بازار و اقتصاد به این معنا است که تحقیق بازار هرگز مهم‌تر از حال حاضر نبوده است.

تحقیقات بازار ابزار مهم برای هر شخصی است که در پی راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است یا حتی ابزاری مهم برای کسب‌وکارهای کوچکی است که در پی معرفی محصولات یا خدماتی جدیدی به بازار می‌باشند. تحقیقات بازار شامل مطالعات علمی و راهبردی به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات مهم بازار و قادر ساختن مدیران جهت اتخاذ تصمیمات تجاری صحیح می‌شود.

تحقیقات بازار بطور کلی مرحله‌ای بسیار مهم در فرایند گسترش محصول یا معرفی یک طبقه محصولی جدید می‌باشد، که البته بسیار از صاحبان کار از آن غافل هستند، چرا که تصور می‌کنند هزینه‌های مرتبط با آن ارزش نتیجه کسب‌شده را ندارد. تحقیق بازار امکان‌پذیری یک پروژه را تعیین می‌کند و روشی برای متناسب ساختن و هماهنگ کردن بخش‌های مختلف استراتژی بازاریابی (ارتباطات، سیاست قیمت‌گذاری، گستره محصول و …) می‌باشد.
. . . چیست؟

انجام تحقیقات بازار به ‌منظور:

— تائید مجموعه از اطلاعات

— معتبر ساختن یک پروژه

— حرفه‌ای ساختن رویکرد اتخاذ شده

— متقاعد کردن شرکا و دیگران

از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تحقیقات آنلاین انقلابی با ارائه کردن فرصت‌ها و چالش‌هایی برای محققین و استفاده‌کنندگان از نتایج حاصل از تحقیق در عرصه تحقیقات بازار به وجود آورده است. تحقیقات بازار آنلاین در سالهای اخیر به‌ عنوان شکلی کلیدی از جمع‌آوری اطلاعات برای فعالیت‌های تحقیقاتی اولیه به‌شدت گسترش پیدا کرده است.

. . . چه چیزی عرضه می‌کند؟

تحقیقات بازار آنلاین به تمامی سازمان‌های متمرکز بر این حوزه (تولیدکننده یا مصرف‌کننده) فرصت حذف بسیاری از هزینه‌هایی که پیش از این برای جمع‌آوری اطلاعات از طرق مختلف پستی، تلفنی و حتی حضوری باید متحمل می‌شدند را فراهم آورده است.

مزایای دیگری هم در این بین وجود دارد که به قرار زیر است:

— هدف‌گذاری آسان‌تر پاسخ‌دهندگان در سطح چندین بخش مختلف از بازار دسترسی به یک پنل دقیق و کیفی را فراهم می‌آورد که تلفیق و مقایسه اطلاعات قابل استناد را در رابطه با موضوعات حساس ممکن می‌سازد.

— انجام پروژه‌هایی که شامل چند کشور مختلف می‌شوند، دیگر به ‌عنوان مانعی در سر راه تحقیق در نظر گرفته نمی‌شوند – -تحقیقات در سطح جهان تنها با یک کلیک قابل انجام است.

— یک روش کم ‌هزینه برای انجام تحقیق در ابعاد بسیار بزرگ – – بدست آوردن هزاران پاسخ با هزینه‌ای کمتر از 5 میلیون تومان ممکن می‌باشد.

— اغلب مجموعه‌های تحقیقاتی معتبر دارای پنل های خاص و مطمئنی برای خود هستند که هر کسی با دسترسی پیدا کردن به آنها در کمترین زمان ممکن امکان پاسخ‌گویی به یک پرسشنامه را دارد.

— این روش از تحقیق سرعت انجام تحقیقات را به شدت افزایش می‌دهد – – برخلاف روش سنتی که بصورت پستی، تلفنی یا احیاناً چهره به چهره انجام می‌پذیرفت و نیازمند چندین هفته برای دریافت نتایج بود، در این روش پاسخ‌های در طی چند روز قابل‌ دسترس است.

— استفاده از ویدئو، تصاویر و فایل‌های صوتی برای ایجاد محیط های بهتر و با کیفیت تر برای پاسخ دهنده گان اطلاعات باکیفیت بالاتری را حاصل می‌کند.

برای کسب‌وکارهایی که نیاز به داشتن تصویری کلی از یک نمونه بزرگ از جمعیت را در یک بازه زمانی به نسبت کوتاه دارند، شکی نیست که استفاده از روش‌های آنلاین منافع بسیار چشم‌گیری را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image