بازار درمانی یا بازاریابی؟

بازار درمانی یا بازاریابی؟

بازار درمانی یا بازاریابی : آیا مطمئن هستید که خدمات یا کالای شما به بازاریابی احتیاج دارد؟! شاید قبل از آن می بایست به بازار درمانی بپردازید.

بازاردرمانی چیست؟ به یکسری فعالیت های زنجیره وار و برنامه ریزی شده که جهت دفع ویروس ها و آفت هایی که کسب و کارمان را دچار بیماری نموده، بازار درمانی اطلاق می شود، بیماری هایی مانند: بوجود آمدن کدورت و ذهنیت غلط، یا درست مصرف کننده، نسبت به کالا یا خدمات ما.
کسب و کارتان را درمان کنید اصلاح و یا تغییر روش، در ارائه محصول و خدمات اصلاح تولید به لحاظ کیفی یا کمی تغییر چرخه تولید، از پیش از تولید تا بازار مصرف تغییر یا اصلاح نام تجاری و چگونگی تبلیغات و بازاریابی و. . . .

چرا بازار درمانی؟ امروزه بیشتر کسب و کارها، چه تولید کنندگان و چه ارائه کنندگان خدمات یا توزیع کنندگان محصولات بیش از بازاریابی به بازار درمانی احتیاج دارند. در زمان بحران ها و تحریم ها تعداد کثیری از کسب و کارها برای بقای خود مجبور به اتخاذ روش های غلط و شتاب زده می شوند و این امریست که گریبان گیر اکثریت تولید کننده ها یا مجموعه های خدماتی شده است. این امر خود به خود در نحوه عملکرد تمامی گروه های تجاری مانند شرکت ها، کارخانه جات تولیدی و حتی کسب و کارهای کوچک محلی تاثیر خواهد گذاشت. ذهنیت های جنجالی و نا آرام مصرف کننده و عدم اعتماد به کالای مربوطه، گرایش مصرف کننده به بازارهای ناشناخته و دور از دید مدیران شرکت های تولیدی یا خدماتی، آشفتگی بازار، عدم امنیت در فروش و عدم وجود استراتژی کاربردی و موثر، جان گرفتن روش های دلال محور و آشفتگی اقتصاد فردی و اجتماعی از جمله مشکلاتی است که کسب و کارها در این موقعیت ها ( بحران ها و تحریم ) با آن مواجهند. حال چه باید کرد ؟ پاسخ واضح است ابتدا بازار درمانی و سپس بازاریابی. در هر کسب و کاری نسبت به حجم ارائه خدمات یا کالا و همچنین نوع این محصولات و سابقه فعالیت کسب و کار بازار درمانی متفاوت است اما این مسئله بدیهی این است که، صاحبان کسب و کار می بایست خواهان درمان کسب و کار خود باشند. در این متن سعی شده مسائل به گونه ای خلاقانه مطرح گردد تا ذهن شنونده بتواند با آن ارتباط بهتری برقرار کند، هدف ما از ایجاد ارتباط بین کسب و کار شما و اصطلاحات پزشکی این است، که بتوانید کسب و کارتان را یک فرد در نظر بگیرید، فردی که در مواقعی احتیاج به استراحت، تفریح، یادگیری و حتی درمان دارد. آیا در مواقعی که کسب و کار ما دچار مشکل می گردد، می توان گفت که عملکرد ما دچارایراد است؟ بله جواب صریح همین است. فکر ما و روش عملکرد ما نیاز به درمان دارد. فردی که کسب و کار شما را مدیریت می کند، به موفقیت می رساند یا موجب عدم موفقیت می گردد، خود شما هستید. این تفکر ماست که نیاز به تفریح، استراحت، گاه فعالیت بیشتر، یادگیری و یا درمان دارد. پس کسب وکار شما یک فرد است و آن فرد شما هستید. در بخش بازار درمانی سعی کردیم کسب و کارمان را یک فرد در نظر بگیریم و با این نگرش به مسائل و مشکلاتش نگاه کنیم، قلب، مغز، چشم و گوش کسب و کارتان شما هستید. سلامت این چهار رکن باعث سلامت کسب و کار شماست. سلامت بدین معنی که درست بیندیشید، خوب ببینید و کامل بشنوید. حال شما چه اقداماتی برای سلامت کسب و کارتان انجام داده اید؟ هر انسانی برای مبتلا نشدن به انواع بیماری هایی که در هنگام وقوع به سختی درمان می شوند، نیاز به پیشگیری ازاین بیماری ها دارد و برای این امر اقدام به واکسیناسیون می نماید. کسب و کار شما نیز به واکسیناسیون نیاز دارد.

اکنون اقدام نمایید چنانچه پیش از آغاز یک فعالیت تجاری به تمامی ابعاد آن فکر کرده باشید، ریسک ها، نقاط قوت و ضعف، موقعیت های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و به طور کلی تحقیقات بازار را انجام داده باشید در واقع، واکسیناسیون را آغاز نموده اید. کسب و کارتان با مشکل مواجه است؟ هنوز دیر نشده، یک لحظه دست نگهدارید و از اقدام به فعالیت های مبتنی بر ترس و استرس و فشارهای روحی ناشی از کار دست بکشید. اندکی تامل کنید، یک کاغذ و قلم بردارید و کلیه اقداماتی که تا کنون جهت پیش برد کسب و کارتان انجام داده اید را بنویسید. اگر تا کنون به تنهایی درباره کسب و کارتان و روش های ارتقاء آن فکر می کردید اکنون این روش را کنار گذاشته و از مشورت افراد آگاه بهره مند گردید. می توانید تمامی یادداشت های خود را برای مشاور ارسال نمایید. و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image