چهار روش برای تولید سرنخ های با کیفیت فوق العاده

چهار روش برای تولید سرنخ های با کیفیت فوق العاده

در اغلب شرکت ها، تیم های بازاریابی گروهی سرنخ های بازریابی را تولید و آنها را برای پیگیری به تیم های فروش ارسال می کنند، بخشی از این سرنخ ها به فرصت های فروش و بخشی از این فرصت های فروش تبدیل به مشتری می شود. اگر شما با درصد کمی از تبدیل سرنخ به مشتری مواجه هستید خواندن این مقاله می تواند برای شما ثمر بخش باشد.

اگر سرنخ های شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، تیم فروش شما با تعداد زیادی سرنخ بی کیفیت دست به گریبان خواهد بود و در این بین به واسطه شلوغی و تعداد زیاد سرنخ بی کیفیت، سرنخ های با کیفیت نیز از دست خواهند رفت، قطعا 10 سرنخ با کیفیت بهتر از 100 سرنخ بی کیفیت می باشد!

در ادامه چهار روش مناسب برای تولید سرنخ های با کیفیت را توضیح خواهیم داد:

استفاده از پرسش های توصیفی در فرم ها

درست است که فرم های ساده به تعداد بیشتری پر می شوند، اما افزودن چند سوال براساس نوع کسب و کار شما به این فرم ها باعث می شود که تیم فروشتان به سرنخ های بهتری دست پیدا کنند. این سوالات می تواند تیم فروش را قادر سازد که برخی از سرنخ ها را با علاقمندی بیشتری پیگیری کرده و حتی برخی از آنها را از لیست سرنخ ها حذف کنند.

امتیاز دهی به سرنخ ها

دادن امتیاز (مثلا عددی بین 1 تا 5) به سرنخ های تولید شده براساس داده هایی که وجود دارد می تواند شما را به سرنخ های با کیفیت تری برساند. امتیاز بالاتر یعنی سرنخ با کیفیت تر مثلا اگر شرکت ها برای شما مهمتر از اشخاص هستند در فرم خود با گرفتن این اطلاعات به سرنخ های شرکت ها امتیاز بیشتری بدهید.

سرنخ های خود را دسته بندی کنید

کیفیت سرنخی که شما از وب سایت خود استخراج می کنید با کیفیت سرنخی که از یک نمایشگاه به دست می آید قطعا با کیفیت سرنخی که از کتاب اول استخراج کرده اید متفاوت می باشد، پس بهتر است که سرنخ ها دسته بندی شده و براساس دسته های مختلف با اولویت های مختل به تیم فروش برای پیگیری سپرده شود

سرنخ های خود را پرورش دهید

اصولا در اولین تلاش درصد زیادی از سرنخ های شما به مشتری تبدیل نمی شود، این بدان معنا نیست که شما آنها را دور بریزید، نگاه شما به این سرنخ ها باید به سان بذر هایی باشد که باید پرورش یابند. آنها را به خبرنامه خود اضافه کنید و سعی کنید کم کم برای تبدیل شدن به مشتری، آنها را پرورش دهید

منبع : سایت دیدار 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image