منفورترین تبلیغات تاریخ : تبلیغات Pop-Up، منفورترین تبلیغات تاریخ لقب گرفت

تبلیغات Pop-Up، منفورترین تبلیغات تاریخ لقب گرفت

منفورترین تبلیغات تاریخ : تبلیغات Pop-Up،دربهترین حالت تبلیغاتی آزاردهنده است و در بدترین حالت سیستم توزیع ویروس‌های خطرناکی است که مستقیما هارد کامپیوتر را نشانه می‌گیرند. در خبرهایی که از جشن سالگرد عمومی شدن اینترنت منتشر شد، Ethan Zuckerman خالق کدهای نرم افزاری پشت این نوع تبلیغ، ندامت خود را از ابداع آن اعلام کرد.
Zuckerman که مرکز تحقیقات رسانه ای Civic در دانشگاه MIT را مدیریت می کند، مقاله ای برای The Atlanic نوشته است و توضیح داده که چطور شد که تبلیغات به مدل کسب و کار اصلی در اینترنت تبدیل شد. همچنین او به دقت در این مقاله بررسی کرده است که گستردگی اینچنین تبلیغات اینترنتی چه تاثیری بر حریم خصوصی کاربران دارد.

ایده تبلیغات Pop-up در اواسط دهه 90 میلادی تحت شرایطی به ذهن Zuckerman خطور کرد که او برای یک شرکت خدمات میزبانی وب به نام Tripod.com کار می‌کرد.
Zuckerman : دلیل استخدام من بدست آوردن مدلی برای تحلیل صفحه شخصی کاربران در مرورگرشان بود تا بتوانیم به شکلی هدفمند برای آن ها تبلیغ کنیم. در طول این مسیر به نوع خاصی از تبلیغات دست پیدا کردیم که به منفورترین نوع تبلیغ جهان تبدیل شد.

این روشی برای قرار دادن تبلیغ مقابل چشم کاربر بدون قرار دادن مستقیم آن در صفحه وب سایت بود. بسیاری از تبلیغ کنندگان نگران این بودند که صفحه ای که تبلیغشان در آن درج می شد با محتوای صفحه دقیقا مرتبط باشد، به این خاطر تبلیغات Pop-Up توجه بسیاری را جلب کرد. Zuckerman قسم می خورد که از ابداع آن نیت خیری داشته ولی حال عمیقا از این کار خود متاسف است.

Zuckerman معتقد است که با ظهور شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر دیگر تبلیغات Pop-Up کاملا مرده است و باید به فکر راه کارهای جدیدی و بهینه ای بود که اینچنین آزاد دهنده و خطرناک نباشند.

در حال حاضر بسیاری از وب سایت های فارسی زبان نیز مدل کسب و کار بر اساس تبلیغات دارند و برای بهبود رتبه بندی سایت خود از Pop-Up ها استفاده می‌کنند. البته بسیاری از مرورگر جلوی این نوع تبلیغ را به اشکال مختلف گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image