سی راهکار برای بهبود بازاریابی در شبکه های اجتماعی – بخش اول

سی راهکار برای بهبود بازاریابی در شبکه های اجتماعی – بخش اول

زیرساختهای اجتماعی، زیر ساختهایی هستند که بطور دائم در حال تغییر بوده و چیزی که انجام دادن آن در سال گذشته نتیجه بخش بوده، ممکن است امسال نتیجه ای برای شما نداشته باشد. به عبارتی می توان گفت بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعالیتی نیست که یکبار انجام پذیرد و به فراموشی سپرده شود، از این رو من لیستی از 30 راهکار مختلف را آماده کرده ام که به بهبود بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی برند شما منجر می شود:

1- استفاده از تصاویر – ما بخوبی می دانیم که استفاده از تصاویر منجر به افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و تعامل بیشتر وی با شما می شود، بنابراین در هر بخش از محتوای خود که ممکن می باشد از تصاویر بهره ببرید.

2- در زمانی که از کلیپ های ویدئویی در فیسبوک استفاده می کند، در صورت امکان بجای انتشار لینک فایل در شبکه یوتیوپ، فیلم بصورت مجزا در این شبکه آپلود کنید.

3- به دلیل تنوع مخاطب از انواع مختلف محتوا شامل لینک به مطالب دیگر، محتوای بلند و کوتاه، تصویر، ویدئو و پرسشنامه استفاده کنید.

4- تداوم نشر محتوا یکی از نکات کلیدی در این زمینه می باشد. برای این کار از ابزارهایی از قبیل Hootsuite یا Sprout Social استفاده کنید.

5- اطلاعات آماری حاصل از محتوای خود را بررسی کنید و پس از پی بردن به نوع محتوا با بالاترین تعامل، نسبت به انتشار بیشتر آن برنامه ریزی کنید.
6- همیشه از یک ترغیب کننده استفاده کنید: فارغ از اینکه محتوا در چه زیرساختی منتشر شده است، همیشه اجازه مخاطب شما از چیزی که انتظار دارید آگاه باشد.

7- معتبر و موثق باشید: همواره با صداقت، واقعی و رفتار روشن و واضح اجازه دهید در رقابت با دیگران جایگاه برتر داشته باشید.

8- توجه کنید که تصویر استفاده برای پروفایل شما معرف برند شما باشد: یعنی عکس واضح و شفاف باشد، دسته جمعی نباشد و لطفا از تصاویر سلفی (خویش انداز) خودتان در جای جای منزل استفاده نکنید.

9- همواره زمانی را برای ارتباط با طرفداران خود اختصاص دهید، اینگونه آنها همیشه جزء دنبال کنندگان وفادار شما قرار گرفته و به گسترش حضور آنلاین شما کمک می کنند.

10- با استفاده از سایت پینترست به عنوان ابزاری برای کسب رتبه اول در نتایج موتور جستجو گوگل استفاده کنید.

11- همواره سعی در انتشار تبلیغات خود از این طریق نداشته باشید. بدانید که زیر ساخت شبکه های اجتماعی برای ایجاد اعتماد بین طرفداران و دنبال کننده گان شما می باشد.

12- برای یافتن تصاویر که از ویژگی انتشار ویروسی برخوردار هستند از Post Planner استفاده کنید.

13- پاسخگو باشید: تنها انتشار محتوا کافی نیست، نطرات درج شده در ذیل محتوا خود را بخوانید و به آنها پاسخ دهید.

14- بکار بردن استراتژی هایی برای بازنشر مجدد محتوای خود توسط طرفداران در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید: از جمله این استراتژی ها می توان به نام بردن از دیگران در متن محتوا منتشر شده، بهینه سازی طول محتوا و استفاده از تصاویر اشاره کرد.

15- توجه کنید که صفحه لینکداین شما کامل و بروز باشد: این موضوع خصوصا زمانی که کسب و کار شما ارائه کننده خدمات یا محصولات صنعتی باشد از اهمیت بیشتری برخوردار می شود، چرا این شبکه محلی است که مشتریان بالقوه جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما به آن مراجعه می کنند.

ادامه در بخش دوم …
نوشته : محمدرضا گل آقایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image