چگونه یک بازاریاب از رده خارج نباشیم؟

چگونه یک بازاریاب از رده خارج نباشیم؟

بازاریاب از رده خارج : صنعت بازاریابی همواره در حال تغییر است، پیچیدگی ذاتی و دیجیتالی شدن آن به این معنی است که ما همواره در یک گرداب تغییرات دائمی قرار گرفته‌ایم. لذا باید بااین تغییرات مقابله کنیم، پائین انداختن سر خود و سر وکار داشتن با مشتریان باعث می‌شود ارتباطات را از دست بدهیم، در گروه بازاریاب های از رده خارج قرار بگیریم و از ارائه‌ی ارزش به مشتریان بازبمانیم.
آیا راهی برای غلبه براین چالش در میان انبوه تغییرات دنیای بازاریابی وجود دارد؟ راه‌های بسیاری برای مقابله با این چالش وجود دارد و ما قصد داریم تعدادی از این راه‌ها را در زیر بیان کنیم:

دنبال کردن زمینه‌هایی که به سرعت تغییر می‌کنند
مطمئنا همه‌ی روندهای بازاریابی به یک میزان تغییر نمی‌کنند و نرخ تغییر بعضی از آن‌ها سریعتر است. بازاریابان هوشمند این مناطق را شناسایی کرده و سعی می‌کنند خود را با آن‌ها وفق دهند.

موارد زیر تعدادی از قسمت‌هایی هستند که بیشترین تغییرات را مشاهده می‌کنیم:

جستجو: الگوریتم‌های گوگل به سرعت تغییر می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی: بسترهایی مانند پینترست و … می‌توانند در طی چند ساعت قوانین خود را تغییر دهند.

بازاریابی ایمیل: بسترهای اصلی ایمیل مانند جیمیل و … مدام در حال تغییر و توسعه هستند.

اگر شما از این موارد بی‌ثبات به صورت مداوم آگاه بمانید و روی آن‌ها تمرکز کنید موفق‌تر خواهید بود.

آگاهی از مطالبی که تغییر نمی‌کنند(محتواهای سبز)

یکی از زمینه‌های بازاریابی که عملا بدون تغییر باقی می‌ماند روانشناسی مشتری(جهت‌گیری‌های شناختی، ترجیحات روانی، روانشناسی رنگ، تمایلات مشتریان و …) است. روانشناسی مشتری اغلب ثابت است و تغییراتی که صورت می‌گیرد اغلب طی سال‌ها اتفاق می‌افتد، نه ماه‌ها. اگر شما بتوانید ذهن خود را در روانشناسی مشتری منظم کنید هرگز از رده خارج نخواهید شد.

تمرکز روی یک تخصص خاص و آگاهی از سایر زمینه‌ها

اگر واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنیم ما نمی‌توانیم از تمام تغییراتی که در دنیای وسیع بازاریابی اتفاق می‌افتند آگاه بمانیم. پس چه باید بکنیم: ایده این است که در کنار تخصص عمیق خود در یک رشته خاص دانش خود را تمام حوزه‌های دیگر گسترش دهیم.

مطالعه، مطالعه، مطالعه

اگر می‌خواهید ب‌روز باشید، باید آخرین روندهای صنعت خود را دنبال کنید و این بدین معناست که شما باید چند وبلاگ مهم را همواره دنبال کنید و در طول هفته آن‌ها را بخوانید. در ادامه برخی از منابع مورد اعتماد انگلیسی در تعدادی از زمینه‌های مهم بازاریابی را بیان می‌کنیم:

سئو: Search Engine Roundtable

بهینه‌سازی تبدیل‌ها: Unbounce و Hubspot

تغییرات الگوریتم‌ها: Moz Algorithm Change History

(paid search)جستجوهای پولی : Search Engine Watch

بازاریابی دیجیتال: Marketing Land

بازاریابی محتوا : Content Marketing Institute

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: Social Media Examiner

علاوه بر این‌ها بروزترین اخبار در زمینه‌ی بازاریابی را می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر پیدا کنید. شما می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و محل کار خود به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کنید. در کنار همه‌ی چیزهایی که گفتیم کاری که شما باید انجام دهید این است که به جای پیدا کردن تغییرات سعی کنید آن‌ها را بهتر نیز بکنید و به عنوان یک نیروی متخصص در جهان بازاریابی باقی بمانید.

امروزه بازاریابان موثر و بروز دارای صفات زیر هستند:

یک بازاریاب خوب هیچ کاری را براساس فرضیاتش انجام نمی‌دهد، بلکه مدام از مشتریانش سوال می‌کند، تحقیق می‌کند و سپس عمل می‌کند.

اکثر بازاریابان خوب داستان‌گویان ماهری هستند. آن‌ها می‌دانند که چگونه روایت‌هایی را بیان کنند تا توجه مردم را به خود جلب کنند.

یک بازاریاب موثر از طریق کانال‌های مختلف روابط بسیار خوبی را با مشتریانش ایجاد کند، رسانه‌های اجتماعی بهترین راه برای برقراری ارتباط خوب با مردم است.

یک بازاریاب خوب تنها تلاش می‌کند تا به مشتریانش ارزش ارائه کند و این کار را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

یک بازاریاب مفید همه چیز را تست می‌کند و بهترین روش را برای زمان کنونی انتخاب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image