سی راهکار برای بهبود بازاریابی در شبکه های اجتماعی – بخش دوم و پایانی

سی راهکار برای بهبود بازاریابی در شبکه های اجتماعی – بخش دوم و پایانی

بهبود بازاریابی در شبکه های اجتماعی : دربخش اول از این مطلب به پانزده مورد از نکاتی که برای بهبود فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید به آنها اشاره کرد، پرداختیم و در این بخش، که بخش دوم و پایانی از این مطلب است به بقیه موارد می پردازیم:

16- محتوی خود را بازیافت کنید: به منظور دستیابی به مخاطب جدید محتوای خود را در نوبت های مختلف و در زیرساخت های مختلف منتشر کنید.
17- ارزش بیافرینید: باز نشر محتوای دیگران کافی نیست، محتوای دست اول خود را تهیه کنید تا رفته رفته در حوزه تخصصی خودتان به عنوان یک کارشناس شناخته شوید.
18- به صورت دوره ای به اقدام به ممیزی محتوا و وضعیت خود نمائید تا از موثر بودن فعالیت خود مطمئن شوید.
19- از شبکه های مجازی جهت هدایت مخاطبین به لیست ایمیل خود استفاده کنید، بدانید که لیست ایمیل شما با ارزش ترین دارایی آنلاین شماست و باید از هر فرصتی برای گسترش آن استفاده کنید.
20- زمانی برای طراحی یک شخصیت مجازی از مخاطبین خود اختصاص دهید که بیانگر و نماینده ای از جمعیت مخاطب هدف شما باشد. اینگونه محتوای شما در مجموع از تناسب بیشتری با یکدیگر برخوردار می شود.
21- با استفاده از لیست های توئتیر اقدام به شکل دادن روابطی کنید که منجر به فروش برای شما می شوند.
22- محتوای خود را در طی شبکه های مختلف بصورت منطبق با یکدیگر برنامه ریزی کنید: تصاویر، رنگها و لحن مورد استفاده شما باید با یکدیگر مطابق باشند.
23- بر کمک کردن به دنبال کننده گان خودتان تمرکز داشته باشید: بیشتر از تمرکز بر چیزی که می خواهید به آنها بگوئید، بر چیزی که آنها خواهان شنیدن از شما هستند تمرکز داشته باشید.
24- در رابطه با چگونگی کارآمدی شبکه های اجتماعی در قیف فروش خودتان فکر کنید: ببینید چگونه این شبکه ها برای فروش بیشتر می توانند به شما کمک کنند.
25- از هشتگ های مرتبط برای برقراری ارتباط با افرادی خارج از مجموعه مخاطبین خود استفاده کنید.
26- با استفاده از ابزاری از قبیل Social Mention و رصد کردن مواردی که دیگران در محتوای خود از شما نام می برند، ببینید دیگران در این شبکه ها در مورد شما چه می گویند و چگونه می اندیشند؟
27- ارتباط شخصی و از نزدیک با دنبال کننده گان برقرار کنید: مردم همواره بیشتر و بیشتر خواهان خرید از کسانی هستند که آنها را از نزدیک می شناسند و می توانند به آنها اعتماد کنند، نه برندهایی که هیچگونه هویتی از خود ندارند. بدین جهت گاهی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و روابط پشت صحنه خود مشتریان یا دیگران بکنید.
28- همواره به اشارات و محتوایی که در رابطه با شما منتشر می شود، پاسخ دهید و بدانید که شبکه های اجتماعی یک کانال ارتباطی دو طرفه است.
29- اگر فکر می کنید که نتیجه مناسبی دریافت نکرده اید، سعی کنید فعالیت خود را محدود به یک یا دو شبکه و زیرساختی بکنید که از آنها نتایج بهتری در کسب و کار خود دریافت کرده اید. همواره استفاده از 2 یا 3 زیرساخت با نتیجه بیشتر، بهتر از تمرکز داشتن بر 6 زیرساخت و داشتن عملکرد ضعیف تر می باشد.
30- سعی کنید به منظور یافتن مخاطب بیشتر در زمان های مناسب و بهینه اقدام به انتشار محتوا کنید. ابزاری مانند Followerwonk می تواند در این راه به شما کمک کند.
امیدوارم از این 30 راهکار اطلاعات خوبی کسب کرده باشید و به فعالیت های خود بهبود ببخشید. شما چه مواردی را به این لیست اضافه می کنید؟ بهترین شیوه هایی که تاکنون از آنها استفاده کرده و نتیجه گرفته اید چه مواردی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image