جان کوئلچ: نویسنده و استاد مدیریت بازرگانی در دانشکده بازرگانی هاروارد

جان کوئلچ : نویسنده و استاد مدیریت بازرگانی در دانشکده بازرگانی هاروارد

جان کوئلچ کیست :‌ نام به انگلیسی: john Quelch

سال و محل تولد: 8 اوت 1951 لندن

جان آنتونی کوئلچ متولد 8 اوت 1951 در لندن است، پدر او یک افسر نیروی هوایی بود. او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه Exeter آکسفورد دریافت کرد. سپس مشغول خواندن MBA در دانشگاه وارتون پنسلوانیا شد. او به عنوان استاد مهمان در دانشگاه هاوایی دعوت شد و پس از آن استادیار دانشکده ایوی شد تا این‌که در سال 1979 به دانشکده‎‍‌ی بازرگانی هاروارد رفت. در ابتدا درجه‌ی استادیاری گرفت سپس در سال 1988 به عنوان یک استاد کامل انتخاب شد و در سال 1994 رئیس بخش بازاریابی شد و بین سال‌های 2011 تا 2013 به عنوان استاد برجسته‌ی بین‌المللی در دانشکده‌ی هاروارد بود.

او را به واسطه‌ی تحقیقاتش در زمینه‌ی بازاریابی بین‌المللی برندها می‌شناسند. او هم‌چنین کتاب‌هایی هم همراه با نویسندگان دیگر دارد. از جمله کتاب‌های او:

مدیریت بازاریابی جهانی ( تامسون،2005)، بازاریابی جهانی(Jossey Bass، 2005)، برندهای جهانی جدید؛ مدیریت سازمان‌های غیردولتی در قرن 21 (تامسون، 2006)، Greater Good: How Good Marketing Makes For Better Democracy(مطبوعات دانشگاه هاروارد، 2008) و …

جان کوئلچ کیست  : یکی از مشهورترین مقالات او بازاریابی در دوره رکود و بررسی رفتار مصرف‌کننده در این دوره است. از مقالات دیگر او می‌توان به چگونگی رقابت برندهای بزرگ، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در دوران رکد اقتصادی، کشف اثرات بازاریابی در جامعه و غیره اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image