آموزش بهینه سازی جستجوی صوتی – معرفی ۶ ترفند سئو برای بهینه سازی سایت

آموزش بهینه سازی جستجوی صوتی – معرفی ۶ ترفند سئو برای بهینه سازی سایت

بهینه سازی جستجوی صوتی : اگر بهینه سازی جستجوی صوتی بخشی از استراتژی سئوی (SEO) شما نیست، وقت آن است که این مسئله را برطرف کنید. در این مقاله با ما همراه باشید

اگر بهینه سازی جستجوی صوتی بخشی از استراتژی سئوی (SEO) شما نیست، وقت آن است که این مسئله را برطرف کنید. در این مقاله شش روش برای بهینه سازی جستجوی صوتی امروز و آینده را یاد خواهید گرفت.

موضوع و گفتگو

با پشرفت روزافزون جستجوی صوتی، موضوع و جستجوی مکالمه‌ای مطلب یک امری ضروری است.

بازاریابان باید هوشمندانه یک استراتژی جستجوی صوتی را در وب سایت های خود بگنجانند و بر محتوایی عالی که با لحن مکالمه‌ای نوشته شده است، تمرکز بیشتری کنند.

همچنین باید بدانیم که افرادی که یک سوال را تایپ می کنند و افرادی که از طریق جستجوی صوتی سوال می کنند، اغلب دو نوع مختلف از افراد هستند.

کسی که تایپ می کند ممکن است با دانستن کمی اطلاعات و جزئیات بیشتر مشکلی نداشته باشد، در حالی که کسی که صحبت می کند معمولاً پاسخی سریع و نتایج فوری می خواهد.

شما باید هر دو گروه را در نظر بگیرید.

سئو محلی چیست ؟ هر آنچه که باید درباره ی سئو محلی Local SEO بدانید

۶ راهکار برای موفقیت در بهینه سازی جستجوی صوتی

در واقع، بهینه سازی جستجوی صوتی مشابه سئوی دوران گذشته است، اما با کمی تفاوت.

بیایید این راهکار ها را بررسی کنیم.

معرفی چند نکته کلیدی سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما

۱.نوع رفتار مشتری و دستگاه خود را درک کنید

همانطور که الگوریتم های جستجوی صوتی از داده ها، موقعیت مکانی و چندین نقطۀ داده برای درک موضوع جستجو استفاده می کنند، بازاریاب ها نیز باید مصرف کننده و رفتار آنها را بهتر درک کند.

داده ها و تحقیقات دقیق در مورد رفتار مصرف کننده می تواند به درک چگونگی استفادۀ افراد مختلف از جستجوی گفتاری و نوع دستگاه های مجهز به صدا کمک کند.

۲.تمرکز بر روی کلمات کلیدی گفتگو

بیش از هر زمان دیگری، بازاریابان باید توجه خود را بر روی عبارات کلیدی مکالمه‌ای متمرکز کنند.

دانستن سوالات یک امر ضروری برای دادن پاسخ به آن است.

۳. محتوای جذاب مبتنی بر شخصیت ایجاد کنید

اختصار، موضوع و ارتباط در هنگام بهینه سازی برای جستجوی صوتی ضروری است.

آنچه ممکن است با استراتژی معمول سئوی شما متفاوت باشد این است که اکنون شما باید به موارد زیر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • ارائه پاسخ های دقیق به سوالات رایج.
  • پاسخ دادن به سوالات ساده به روشنی و بصورت مختصر.

محتوای غنی و جذابی ایجاد کنید که به رایج ترین سوالات کاربران پاسخ دهد و مشکلات آنها را برطرف کند.
یک استراتژی خوب که قبلاً توسط بسیاری از وب سایت ها با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته، این است:

  • یک محتوا یا یک صفحه وب با یک عنوان ایجاد کنید که یک سوال رایج را بپرسد.
  • بلافاصله بعد از تیتر مطلب یک پاسخ یا تعریف مختصر برای سوال ارائه دهید.
  • برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد موضوع، از مطالب بقیه صفحه استفاده کنید.

نکته قابل توجه در مورد این استراتژی این است که یک وب سایت غنی و قدرتمند در نهایت نظر الگوریتم رتبه بندی گوگل را به خود جلب می کند. به طور همزمان، این اطلاعات کوتاه و شیرین در بالای صفحه برای جستجوی صوتی بهینه شده و حتی ممکن است به یک ریچ اسنیپت(Rich Snippet) تبدیل شود.

۴.موضوع مطلب را با اسکیما مارک آپ(schema mark up) ارائه دهید

از اسکیما استفاده کنید تا محتوای خود را مارک آپ کنید و به موتورهای جستجو بگویید که سایت شما درباره چه چیزی است.

این افزونۀ HTML به موتورهای جستجو کمک می کند تا متن محتوای شما را درک کنند، این یعنی که شما در جستجوی معمولی رتبه بهتری کسب می کنید و در جستجوی خاص که از طریق جستجوی صوتی انجام می شود، در نتایج مرتبط تری خواهید بود.

گوگل با استفاده از اسکیماها زبان شما را می فهمد و به همین دلیل آنها می توانند راهی عالی برای افزودن اطلاعات بیشتر به وب سایت شما باشند، بنابراین از این طریق شما آمادۀ پاسخگویی به سوالات کاربران هستید.

طبق تحقیقات Milestone Marketing، براساس ۹۴۰۰ استقرار اسکیما، آنها دستاوردهای قابل توجهی تا ۳۰+ درصد بدست آوردند، با میانگین:

  • ۴۰ نوع اسکیما.
  • ۱۳۰ ویژگی و دارایی.

این نوعی از اطلاعات است که کاربران موبایل و جستجوی صوتی در بیشتر مواقع دنبال خواهند کرد.

۵.صفحاتی بسازید که به سوالات متداول پاسخ دهند

وقتی فردی با جستجوی صوتی سوالی می پرسد، معمولاً آن را با “چه کسی”، “چه چیزی”، “کجا”، “کی”، “چرا” و “چگونه” شروع می کند.

آنها به دنبال پاسخهایی برای یک نیاز فوریشان هستند. برای پاسخ به این سوالات، یک صفحۀ سوالات متداول(یا FAQ) ایجاد کرده و در آنجا هر سوال را با این قیدها شروع کنید.

سپس به آنها بصورت محاوره ای پاسخ دهید تا با جستجوی گفتاری همخوانی داشته باشد.

از دیدگاه عملکرد، مطمئن شوید که وب سایت شما از لحاظ فنی سالم بوده و شامل اسکیماها می باشد.

اطمینان حاصل کنید که یافتن ساختار اطلاعاتی آسان بوده و سرعت بارگیری صفحه نیز سریع باشد.

۶.موبایل ها را اولویت قرار دهید

ما در حال تغییر به دنیایی هستیم که موبایل ها در آن در اولویت بوده و دستگاه ها و افراد در آن قابلیت جابه جایی داشته باشند.

در همین راستا، یادآوری این نکته ضروری است که تلفن همراه و محلی بودن در یک دسته قرار می گیرند، خصوصاً در زمینه‌ی جستجوی صوتی.

دستگاه های تلفن همراه به کاربران امکان می دهند تا پرس و جوهای محلی را در حین جابه‌جایی انجام دهند.

اطمینان حاصل کنید که مواردی مانند آدرس محل تجارتتان و نقشه سایت XML برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو در وب سایت شما قابل خواندن باشد.

در آخر، مطمئن شوید که استراتژی تلفن همراه شما درست کار می کند و بر بهبود سرعت صفحه و زمان بارگذاری بر روی دستگاه های تلفن همراه تمرکز کنید.

پایان

امیدواریم مطالب این مقاله به شما در آشنایی با بهینه سازی جستجوی صوتی وب سایتتان کمک کرده باشد.

منبع : کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image