۱۰ ترفندی که باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتر در سایت بمانند

۱۰ ترفندی که باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتر در سایت بمانند

بازدیدکنندگان بیشتر در سایت :‌ طراحی ساده دیگر مثل قدیم نیست. زمان سایت هایی که پر از عکس های رنگارنگ و انیمیشن های متحرک بود گذشت. اگر سایتتان شامل این موارد از جمله عکس های انیمیشنی، طرح های اضافه است، وقت تغییر طراحی است. طبق…

1- طراحی ساده

دیگر مثل قدیم نیست. زمان سایت هایی که پر از عکس های رنگارنگ و انیمیشن های متحرک بود گذشت. اگر سایتتان شامل این موارد از جمله عکس های انیمیشنی، طرح های اضافه است، وقت تغییر طراحی است. طبق آمار شرکت Chartbeat شما تنها ۱۵ ثانیه برای ترغیب بازدیدکننده به ماندن در سایتتان و کاهش بونس ریت دارید. این کار را باید با قدرت طراحی صفحات سایتتان انجام دهید.

 

2- تنوع فنت را کاهش دهید

یکی از نشانه های قدیمی بودن سایت، استفاده از فونت های متنوع با سایزهای متفاوت است. اگر در سایتتان بیشتر از ۲  نوع فونت استفاده شده، هر چه سریعتر آن ها را کاهش دهید، تا ظاهر حرفه ای تری پیدا کند.

پیشنهاد می شود از فونت های زیبا، مانند ایران سنس در سایتتان استفاده کنید. این باعث می شود سایتتان اورجینال تر به نظر برسد. برای خرید این فونت به سایت فونتیران مراجعه کنید.

 

3- استفاده از فنت های درشت تر
سایز فونت متن سایت شما، میزان جذاب بودن آن را تعیین می کند. هر فونتی کمتر از ۱۴ پیکسل، خوانایی سایت شما را خراب و نرخ خروج یا بونس ریت را بیشتر می کند.

 

4- فاصله بین متون، زیبایی بصری ایجاد می کند

فونت درشت خوب است. اما ایجاد متون طولانی با فونت درشت و بدون هیچ فاصله، هرگز توصیه نمی شود. در متن نوشته هایتان این موارد را پیاد کنید:

  • عنوان و زیر عنوان
  • فاصله بین پاراگراف ها
  • لیست های بولتی
  • لیست های شماره ای

با این کار علاوه بر افزایش خوانایی، متن زیبایی برای خوانندگان ایجاد کرده اید.

 

5- از عکس اشخاص استفاده کنید

در پی کمپین A/B تستی که انجام شد، در یک صفحه لندینگ پیج، از آثار یک نقاش استفاده شد. در صفحه ای دیگر از عکس خود نقاش. نتیجه این شد که نرخ تبدیل تا ۹۵ درصد افزایش پیدا کرد.

نتیجه اینکه مردم با مشاهده عکس صاحب یک اثر هنری، محصول دیجیتال، محصول فیزیکی یا هر چیز دیگری، بیشتر به آن اطمینان می کنند.

 

6- استفاده از عکس های جالب

استفاده از عکس های مرتبط و با کیفیت، تاثیر زیادی روی جذب مخاطب دارد. استفاده از عکس های خوب، نرخ bounce rate را تا ۱۴.۳ درصد کاهش می دهد.

سریعترین و ارزان ترین روش تهیه عکس های با کیفیت، استفاده از google image است. از قسمت tools>size>larger than، می توانید عکس های با کیفیت پیدا کنید.

سپس آن را در فتوشاپ وارد کنید و افکت های زیبا روی عکستان ایجاد کنید.

7- از آمار استفاده کنید

استفاده از آمار در متن، حس کنجکاوی در خواننده ایجاد می کند. فارغ از موضوع آمار، کاربران به اینگونه محتوا بیشتر اعتماد می کنند. بنابراین تا جایی که می توانید در مطالب تولید شده از آمار استفاده کنید و از این طریق بونس ریت (Bounce rate) را کاهش دهید.

8- کامنت کاربران

تولید محتوایی که باعث شود کاربران زیر مطلب شما پست قرار دهند، مزایای فراوانی دارد. ۱. همین که کاربران زیر پست های شما کامنت بگذارند باعث می شود زمان بیشتری در صفحه شما باشند ۲. وقتی یک کاربر زیر پست شما کامنت می گذارد و روی دکمه “ارسال” کلیک می کند، صفحه یک بار رفرش می شود. این رفرش شدن یک بازدید برای سایت شما محسوب می شود.

9- ایجاد لینک داخلی

بسیاری از نرخ های خروج یا بونس ریت در سایت شما به این دلیل است که کاربر، اطلاعات مورد نظرش را دریافت کرده و بعد از آن روی دکمه x یا back space کلیک می کند. وجود لینک های داخلی باعث می شود، کاربر با دیدن آن ها ترغیب شوند و روی آن ها کلیک کند. این امر باعث می شود علاوه بر افزایش بازدید صفحات سایت شما، bounce rate سایت شما کاهش یابد.

 

10- پنجره پاپ آپ

اگر هر کدام از ترفندهای زیر جواب نداد و کاربر خواست از صفحه شما خارج شود، می توانید از پنجره پاپ آپ استفاه کنید. پلاگین هایی مانند layered popups این امکان را به شما می دهند، که اگر کاربر موس را نزدیک دکمه x برد، یک پنجره پاپ آپ برای او باز شود. در این پنجره می توانید پیشنهادی به او دهید که بتوانید ایمیل او را دریافت کنید.

 

 

منبع بازدیدکنندگان بیشتر در سایت : سایت کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image