آشنایی کامل با سئو موبایل و ویژگی های آن – مقایسه سئو موبایل و دسکتاپ با یکدیگر

آشنایی کامل با سئو موبایل و ویژگی های آن – مقایسه سئو موبایل و دسکتاپ با یکدیگر

آشنایی با سئو موبایل : ما به تلفن های هوشمند خود اعتیاد داریم. برای بسیاری از افراد ، تلفن هوشمند اولین چیزی است که صبح بعد از بیدار شدن بررسی می کنند و آخرین چیزی است که قبل از خواب به آن نگاه می کنند.

مردم از آنها برای همه چیز استفاده می کنند. تلفن های همراه دیگر جزوی از زندگی روزمره ما شده اند! تلفن های همراه به طرز چشمگیری زندگی ما را تغییر داده است ، نحوه استفاده از وب و در نتیجه باعث تغییر سئو سایت شده است. سئو موبایل به شما کمک می کند ضمن لذت بردن از تجربه ، به مشتری ها برسید و نیازهای آنها را برآورده کنید. این راهنمای آکادمی کلاته برای سئو موبایل هر آنچه را که برای ارائه تجربه بی نقص تلفن همراه باید بدانید به شما آموزش خواهد داد.

آموزش بهینه سازی جستجوی صوتی – معرفی ۶ ترفند سئو برای بهینه سازی سایت

سئو موبایل چیست؟

سئو موبایل در واقع ارائه یک تجربه استثنایی به بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه شما است. این کار باعث می شود سایت موبایل شما سریع و بدون مشکل بارگذاری شود و محتوای عالی ارائه می شود که با هدف جستجوی کاربران مطابقت دارد. در دنیای امروز که تلفن های همراه نقش پر رنگی در زندگی همه ما دارند، رسیدگی به سئو موبایل برای ساخت یک وب سایت بی عیب و نقص بسیار مهم است.

چرا سئو موبایل اینقدر مهم است؟

آشنایی با سئو موبایل : سئو موبایل از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا به شما کمک می کند مشتریان خود را در زمان مناسب در مکان مناسب قرار داده و بهترین تجربه را به آنها ارائه دهید. اکنون ترافیک تلفن همراه باعث کاهش بازدید دسک تاپ شده است. میلیاردها نفر مزایای بسیار زیاد تلفن هوشمند را کشف کرده اند. تمام زندگی ما در این دستگاه ها است – تقریباً ترسناک است که ببینیم چقدر به تلفن های هوشمند خود وابسته شده ایم. بسیاری از مردم آنرا چیزی می دانند که بدون آن نمی توانند زندگی کنند. شما برای دستیابی به این افراد به یک استراتژی سئو برای موبایل نیاز دارید.

مطالعات نشان داده است که مردم معمولاً نزدیکترین دستگاه را برای جستجوی سریع سوالات و نیازهای خود انتخاب میکنند. این دستگاه نزدیک تر در بیشتر مواقع همان گوشی هوشمند آن هاست. آنها از آن استفاده می کنند تا قبل از تصمیم برای خرید چیزی ، در هر زمان و هر مکان، در باره آن محصول اطلاعات کسب کنند. طبق تحقیقات انجام شده توسط گوگل ، کاربران گوشی های هوشمند قصد خرید بالاتری نسبت به کاربران دسک تاپ دارند. آنها متمرکز و آماده خرید هستند. این وظیفه شماست که وقتی آنها به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند آنجا باشید و تلاش کنید که آن ها شما را برای خرید انتخاب کنند.

سئو موبایل امری ساده ولی بسیار مهم است. شما اگر این سئو موبایل خود را به خوبی انجام ندهید مشتریان زیادیی را از دست خواهید داد اما از طرف دیگر اگر در این امر موفق شوید میتوانید تجربه ای بسیار خوب به مشتریان خود ارائه دهید که آن ها را قانع خواهد کرد که از شما خرید کنند.

سئو موبایل در مقابل سئوی دسکتاپ

بین سئو دسکتاپ و سئو موبایل کاملا تفاوت وجود دارد، اما اهداف اغلب قابل مقایسه هستند. شما می خواهید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و آنها را به مشتریانی که پول می دهند تبدیل کنید. از برخی جهات ، تاکتیک های سئو دسک تاپ برای سئو موبایل نیز کاربرد دارد ، اما کمی متفاوت است. سه موضوع اصلی هنوز هم پابرجا هستند: تمرکز بر عملکرد ، تجربه کاربر و محتوا. در سئو دسک تاپ ، شما بیشتر تمرکز خود را بر روی عموم مردم قرار می دهید ، در حالی که سئو موبایل همچنین می تواند تمرکز محلی بیشتری داشته باشد.

اما آنچه متفاوت است ، نتایجی است که در تلفن همراه در مقابل دسک تاپ می گیرید. برای همان جستجو ، بسته به اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنید، ممکن است نتایج مختلف ظاهر شود. بعلاوه، عوامل دیگری نیز هستند که روی نتایج جستجوی تلفن همراه تأثیر می گذارند، مانند مکانی که در آن هستید. این بدان معنی است که کسب رتبه خوب برای محصول یا محتوای خود در دسکتاپ، نتیجه مشابه را در تلفن همراه تضمین نمی کند. هنگام ارزیابی عملکرد خود در تلفن همراه ، همیشه به نتایج جستجوی تلفن همراه  نیز توجه داشته باشید.

علاوه بر این ، همیشه ایده خوبی است که مرتباً کارهای Google را در تلفن همراه، به ویژه در مکان خود، بررسی کنید. گوگل به تلاش خود برای دستیابی به نتایج به اصطلاح غنی – که اغلب از داده های ساختاریافته تأمین می شوند – ادامه می دهد و این موارد در موبایل برجسته تر هستند. به این فکر کنید: جستجوی پروازها ، رویدادها ، مشاغل ، فیلم ها ، موسیقی ، محصولات و حتی حقایق ساده نتیجه غنی متعلق به Google را ایجاد می کند.

چگونه سئوی موبایل را بهبود بخشیم؟

آشنایی با سئو موبایل :‌ سئو موبایل – درست مثل سئو معمولی – همه چیز درمورد اطمینان یافتن از قابلیت جستجو و یافتن سایت شما است. همچنین، شما به عملکرد عالی ، محتوای عالی و UX بدون نقص نیاز دارید.

برای درست کردن آن، باید بدانید که سایت شما در حال حاضر چگونه عمل می کند و بازدیدکنندگان شما در حال حاضر چه کاری انجام می دهند. به عنوان مثال ، آیا افراد برای یافتن شما از همان کلمات کلیدی مشابه در تلفن همراه استفاده می کنند؟ افراد معمولاً هنگام جستجو از دستگاه تلفن همراه نحوه جستجو را تغییر می دهند.جستجو کردن بر روی تلفن های همراه اکثرا یکسری نتایج خاص تری را نسبت به نتایج جستجو شده بر روی دسکتاپ به افراد ارائه میدهد. به عنوان مثال جستجوی رستوران های نزدیک نتایج مختلفی بر روی دسکتاپ و گوشی برای شما به ارمغان خواهد داشت.

ابزارهای سئوی موبایل

کنسول جستجو گوگل یکی از مهم ترین ابزاری است که شما باید با آن آشنا شوید. ابزارهای جستجوی آن برای شما بی نهایت مفید هستند و اگر بخواهید در نتایج جستجو از عملکرد سایت خود مطلع شوید ، کمک بزرگی به شما می کنند. به عنوان مثال ، با استفاده از ویژگی Search Analytics ، می توانید ببینید که چگونه کاربران موبایل و دسک تاپ از کلمات برای یافتن آنچه که نیاز دارند استفاده می کنند. آیا کلمات مناسب را هدف قرار داده اید؟ آیا باید روی چیز دیگری تمرکز کنید؟

Googlebot باید بتواند JavaScript ، CSS و پرونده های تصویری شما را برای فهرست بندی صحیح آن جستجو کند. یک ابزار مفید برای این کار در Search Console وجود دارد: بازرسی URL. این ابزار به شما امکان می دهد دقیقاً نحوه مشاهده و ارائه محتوای Googlebot را ببینید.

Mobile Usability tool

یکی دیگر از ویژگی های کنسول جستجوی گوگل که زندگی شما را آسان تر می کند ،Mobile Usability tool است. این ابزار سایت شما را بررسی می کند و نمای کلی از پست ها و صفحه هایی را که از قوانین تلفن همراه Google پیروی نمی کنند ، ارائه می دهد. این یک روش عالی برای شروع بهبود سئوی موبایل شما است.

سئو موبایل برای عملکرد بهتر ایجاد شده است

مهمترین موضوعی که هنگام تلاش برای بهبود سئوی موبایل باید بر آن تمرکز کنید عملکرد است. یکی از مهم ترین اهداف بهبود عملکرد کاهش سرعت مورد نیاز برای بارگزاری سایت است. هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، کاربران شما نیز رضایت بیشتری خواهند داشت. سایت شما باید طبق استانداردی در عرض چند ثانیه بارگیری شود، در غیر این صورت بازدید کنندگان شما منصرف می شوند و به جای دیگری می روند.

طراحی پاسخگو در مقابل سرویس پویا در مقابل دامنه جداگانه

هنگام توسعه سایت تلفن همراه خود ، سه گزینه پیش رو دارید: طراحی پاسخگو ، سرویس پویا یا یک سایت جداگانه در یک دامنه فرعی. Google طراحی پاسخگو را ترجیح می دهد زیرا شما فقط یک سایت دارید که با دستگاهی که در آن استفاده می شود سازگار است. فقط یک پایگاه کد وجود دارد ، بنابراین تعمیر و نگهداری آسان است. به گفته گوگل ، استفاده از طراحی واکنش گرا سایت شما را برای افزودن به فهرست اول همراه اول واجد شرایط می کند. همیشه با افزودن اعلامیه meta name = “viewport” در سر اسناد خود ، به Google اطلاع دهید که سایت شما برای تلفن همراه مناسب است.

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>

سرویس پویا رویکرد دیگری دارد. بسته به نوع دسترسی آنها به سایت شما ، از فناوری سمت سرور برای ارائه نسخه دیگری از سایت شما به کاربران تلفن همراه استفاده می کند. URL ثابت باقی می ماند ، اما پرونده های ارسالی کاملاً متفاوت هستند. شما باید هدر Vary را اضافه کنید تا Google بتواند سایت شما را جستجو کند. به این ترتیب ، Google بلافاصله می داند که فایلهای بهینه شده برای تلفن همراه را از جای دیگری دریافت خواهد کرد. وقتی یک مرورگر درخواست می کند، یک سرصفحه Vary به این شکل ظاهر می شود:

Vary: User-Agent

پایان

ممنون که در این مقاله ما را همراهی کردید. ما با توجه به نیاز شما عزیزان هر هفته این مقاله را بارها آپدیت خواهیم کرد تا بتواند پاسخ گوی همه ی نیازهای شما باشد. منتظر سوالات و نظرات شما عزیزان در بخش نظرات سایت هستیم.

 

منبع آشنایی با سئو موبایل : سایت کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image