جی اسکات آرمسترانگ: نویسنده و متخصص بازاریابی
جی اسکات آرمسترانگ: نویسنده و متخصص بازاریابی
جی اسکات آرمسترانگ کیست : نام به انگلیسی:j. Scott Armstrong
سال و محل تولد: 26 مارس 1937 آمریکا
جی اسکات آرمسترانگ یکی از متخصصان بازاریابی آمریکایی و یکی از اساتید برتر دانشکده وارتون است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشتهی صنایع غذایی در سال 1960 از دانشگاه Lehigh دریافت کرده است. سپس در سال 1965 موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه Carnegie-Mellon شد. وی مدرک دکترای خود را در سال 1968 در رشته مدیریت از دانشگاه MIT اسلون گرفت.
او در کشورهای مختلفی مانند تایلند، سوئد، سوئیس، نیوزلند، استرالیا، آفریقای جنوبی، آرژانتین و ژاپن تدریس کرده است، از سال 1968 هم عضو هیئت علمی دانشگاه وارتون بوده است.
بازاریابی و تبلیغات:
در سال 1989 مطالعات دانشگاه Maryland او را در میان 15 نفر از اساتید برتر ایالت متحده قرار داد.
در سال 2000 جایزه پژوهشگر برجسته انجمن بازاریابی را دریافت کرد.
مجموعه کتابهای او:
تبلیغات متقاعدکننده: این کتاب در سال 2010 منتشر شد و در آن آرمسترانگ 194 اصل طراحی برای افزایش ترغیبکنندگی تبلیغات ارائه کرد.
(این کتاب در سال 2011 به عنوان بهترین کتاب بازاریابی انتخاب شد.)
پیشبینی بلندمدت، اصول مبتنی بر شواهد
اصول پیشبینی: کتاب راهنما برای محققان و پژوهشگران
اغلب مقالات او نیز در مجله تحقیقات مصرفکننده(Journal of Marketing Research) منتشر میشود.
پیشبینی:
جی اسکات آرمسترانگ کیست : پرفسور اسکات آرمسترانگ به دلیل پیشگام بودن در روش های پیشبینی معروفیت بینالمللی دارد. او بنیانگذار و موسس ژورنال Forecasting است. همچنین او نویسنده کتاب پیشبینیهای بلندمدت و ویرایشگر و نویسنده همکار در کتاب اصول پیشبینی است. مقالات بسیاری هم در این زمینه دارد. او اخیرا فعالیتهای تحقیقاتی خود را درگیر فعالیتهای سیاسی کرده است.