جرالد زالتمن: نویسنده و یکی از اساتید دانشگاه هاروارد
جرالد زالتمن: نویسنده و یکی از اساتید دانشگاه هاروارد
جرالد زالتمن کیست : نام به انگلیسی: Gerald Zaltman
سال و محل تولد: 1940 در آمریکا
جرالد زالتمن استاد دانشکدهی هاروارد و نویسنده 20 کتاب است. تخصص دانشگاهی او در نوآوری، تغییر اجتماعی و بازنمایی تفکر است که کتابهای مختلف او در این حوزهها هستند. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1962 در رشتهی MBA از دانشگاه شیکاگو و دکترای خود را از دانشگاه جانز هاپکینز در سال 1968 رشتهی جامعه شناسی کسب کرده است. پس از آن او جوایز بسیاری را از انجمنهای بازاریابی برای تحقیقات و پژوهشهایش دریافت کرده است.
وی سال 1968 تا 1975 در خدمت دانشگاه نورث وسترن بود، سپس 1975 تا 1991 در دانشگاه پیتزبورگ تدریس کرد و در سال 1991 برای تدریس به دانشگاه هاروارد رفته است. از بهترین کتابهای او “مشتریان چگونه فکر میکنند” است که در سال 2003 و کتاب “بازاریابی استعارهای” در سال 2008 است.
توضیحاتی در مورد کتاب بازاریابی استعارهای که به زبان فارسی نیز موجود میباشد:
چرا کمپینهای تبلیغاتی و محصولات جدید اغلب با شکست روبرو میشوند؟ چرا مصرفکنندگان احساس میکنند که شرکتها نیازهای آنها را درک نمیکنند؟ به خاطر اینکه بازاریابان در مورد افکار و احساسات درونی مصرفکنندگان به صورت عمیق فکر نمیکنند. کتاب بازاریابی استعارهای کتابی است که نشان میدهد چگونه بر این مشکل غلبه کنیم تا به موفقیت حیاتی دست پیدا کنیم.