کلود هاپکینز: پیشگام در عرصه تبلیغات

کلود هاپکینز: پیشگام در عرصه تبلیغات

کلود هاپکینز کیست : کلود س. هاپکینز: پیشگام در حوزه تبیلغات

نام به انگلیسی: Claude C. Hopkins

سال و محل تولد: 14 ژانویه 1866، آمریکا

کلود هاپکینز یکی از بزرگترین پیشگامان عرصه تبلیغات بود. او اعتقاد داشت که تبلیغات تنها به منظور فروش چیزی وجود دارد و باید ضمن اندازه گیری شدن بر اساس نتایجی که ایجاد می کند مورد تغییر و تصحیح واقع شود.

او برای موسسات تبلیغاتی بسیار زیادی کار و فعالیت کرده بود که برخی از این موارد شامل Bissell Carpet Sweeper Company، Swift & Company و Dr. Shoop’s patent medicine company  می شود. در سن 41 سالگی وی توسط آلبرت لاسکر مدیر مالک شرکت Lord & Thomas به استخدام درآمد و در سال 1907 با درآمد 185000 در سال به فعالیت تبلیغاتی برای آنها مشغول بود. وی همواره اعتقاد داشت یک فرد فعال در حوزه تبلیغات باید تاریخچه یک محصول یا خدمت را بخوبی بشناسد، چرا که محصولات خوب اغلب خود دلیلی برای فروش در خود دارند.

کلود هاپکینز کیست  : برای تست کردن روش های تبلیغاتی خودش وی در ابتدا از مجموعه ای از کوپن های کد گزاری شده و سپس ارائه پیشنهادات مختلف در برابر یکدیگر استفاده می کرد. سپس با استفاده نتایج تجزیه و تحلیل این روش ها به ارتقاء و بهبود روش های تبلیغاتی خود و تاثیر گذار تر کردن آنها و در نهایت کاهش هزینه های مشتریان خود اقدام می کرد.

کتاب معروف وی بنام “تبلیغات علمی” در سال 1923 چاپ شد که همزمان با چاپ این کتاب وی خود را از کار در شرکت Lord & Thomas بازنشسته کرد. کتاب بعدی وی در ادامه و در سال 1927 و با عنوان “زندگی من در تبلیغات” به چاپ رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image