چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی : ۲ روش وجود دارد که کار اینترنتی راه اندازی کنیم :

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندای کنیم : سفارش کدنویسی اختصاصی

من فرض را بر این می گیرم که خواننده مقاله “چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم” با کدنویسی آشنایی ندارد. در اینصورت باید کار طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت یا فری لنسر بسپارید.

 

مزایای این روش:

به نظر من نسبت به روش دوم که در ادامه مطرح می کنم، مزیت خاصی ندارد.

 

معایب این روش:

  1. برای طراحی سایت می بایست پیش پرداخت بدهید. بعد از آن به هر دلیلی اگر طراح (شرکت یا فری‌لنسر) بد قولی کند، به وعده خود به درستی عمل نکند، درخواست های شما را بدرستی اجرا نکند و هر مشکل دیگری پیش آید، شما بازنده هستید. زیرا پیش پرداخت را داده‌اید و اگر بخواهید قرار داد را فسخ کنید، پول را داده اید و هیچ چیز دریافت نکرده اید.
  2. شما برای طراحی سایتتان ایده، امکانات و چینش خاصی در نظر دارید. برای اینکه این موارد را برای طراح روشن کنید، نیازمند ارسال تیکت، تماس تلفنی بسیار زیاد است. بعد می‌بینید کاری که خواسته اید بدرستی انجام نشده. دوباره تماس می‌گیرید، می‌گویند “همین درخواست را تیکت کن”. تیکت ارسال می‌کنید. باز مشکلی دیگر وجود داد و همین روند تا انتهای طراحی سایت ادامه پیدا می‌کند. این امر واقعا خسته کننده و فرساینده است.
  3. به تجربه به من ثابت شده، پس از اینکه سایتتان را تحویل گرفتید، برای اینکه سایتتان از نظر امکانات، طراحی و چینش، به حد ایده‌آلتان برسد، نیازمند این است که چندین و چند بار دیگر تغییر پیدا کند. حال برای ایجاد کوچکترین تغییر در سایت، باید مبالغ بسیار زیادی پرداخت کنید.
  4. از آنجایی که تاکید همیشه من روی سئو سایت است، بعضی از طراحان سایت، کد نویسی مناسب و استانداردی روی سایت اجرا نمی‌کنند. به همین دلیل از نظر سئو ممکن است سایت استانداردی تحویل نگیرید. این مورد را از آن جهت مطرح کردم، چون خود من طراحی سایتم را به شرکتی سپردم و پس از طراحی کامل، با تحقیق و پرسش از چند متخصص سئو، متوجه شدم کد نویسی سایتم برای موتورهای جستجو کاملا به‌هم‌ریخته و غیر استاندارد بوده است.

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم : طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بر پایه وب است که به ما این امکان را می‌دهد یک وبسایت و فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای، بدون دانش برنامه نویسی داشته باشیم.

 

مزایای این روش:

  1. برای طراحی سایت با وردپرس چه خودتان بخواهید این کار را انجام دهید چه یک شخص دیگر، اگر ایده خاص یا امکانات عجیب و غریبی نخواهید، بدون حتی یک خط کدنویسی می‌توانید صاحب زیباترین وبسایت و فروشگاه اینترنتی را با تمامی امکانات شوید.
  2. وردپرس open source است. یعنی اگر به هر دلیلی از طراح سایتتان ناراضی بودید، می‌توانید ادامه کار را به شرکت یا شخص دیگری بسپارید.
  3. وردپرس به تنهایی یک سیستم مدیریت محتوای ساده است. اما با استفاده از پلاگین می‌توان امکانات آن را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بی‌نهایت کرد. من در کارگاه‌ها و دورهمی‌های زیادی در مورد پلاگین‌های کاربردی و موثر وردپرس صحبت کرده‌ام. همچنین در مقالات زیادی در سایت kalaateh.com اطلاعات مفیدی در مورد پلاگین‌های وردپرس ارائه کرده‌ام.
  4. اگر خودتان طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید، به راحتی می‌توانید هر تغییری در هر زمان در سایتتان ایجاد کنید. پیاده‌سازی سیستم اتومیشن با ایمیل مارکتینگ، چینش صفحات سایت، افزودن امکانات مختلف و هر تغییر دلخواهی که بخواهید می‌توانید در سایتتان اعمال کنید.

من پیشنهاد می‌کنم خودتان طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید. زیرا همین که می‌دانید هر نیازی که داشته باشید می‌توانید خودتان در سایتتان پیاده کنید و نیازی به شخص دیگری ندارید، انرژی و انگیزه بسیار زیادی را برای ادامه راه ذخیره می کنید.

به نظر من راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی، کم اهمیت‌ترین بخش از کسب درآمد از اینترنت است. با این حال چالش‌برانگیزترین بخش نیز هست. بنابراین پیشنهاد می‌کنم طراحی سایت با وردپرس را یا خودتان یاد بگیرید یا به یک شخص مطمئن بسپارید تا این کار را برایتان انجام دهد.

 

معایب این روش:

  1. اگر خودتان بخواهید با وردپرس سایتتان را راه اندازی کنید، ممکن است با مشکلات فنی روبرو شوید. برای حل این مشکل شرکت‌هایی وجود دارند که اختصاصا در زمینه رفع مشکلات فنی وردپرس فعالیت می‌کنند. اگر خواستید کارتان را به آن‌ها بسپارید، واضح بیان کنید که “در مقابل رفع فلان مشکل چقدر از من پول می‌گیرید؟” اگر این مورد مطرح نشود، ممکن است هزینه زیادی پرداخت کنید و در آخر هم مشکلات حل نشده باشد.
  2. نقطه ضعف دیگر از نظر دیگران بحث امنیت وردپرس است. من این مورد را قبول ندارم اما چون دیگران گمان می‌کنند امنیت وردپرس کم است، این مورد را مطرح می‌کنم.

 

وردپرس یک سیستم open source است و به همین دلیل راحت‌تر می‌توان به آن آسیب رساند. اما اگر مسائل امنیتی را رعایت کنید، هیچ مشکلی برایتان بوجود نخواهد آمد.

از جمله این موارد:

هاست مناسب با سرعت بالا

استفاده رمزهای سخت

محدودیت در وارد کردن رمز

استفاده از پلاگین‌های امنیتی

بروزرسانی مستمر وردپرس، تم و پلاگین‌ها

استفاده از ابزارهای آنتی اسپم مانند google recaptcha

و…

در صورتی که موارد بالا را رعایت کنید، ضریب امنیت وردپرستان به شدت افزیش می‌یابد.

 

منبع :‌ سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image