آموزش تولید محتوای سایت طوری که دیده شود

آموزش تولید محتوای سایت طوری که دیده شود

 

آموزش تولید محتوای سایت : در این مطلب قصد دارم بطور مختصر و مفید به آموزش تولید محتوای سایت صحبت کنم، طوری که دیده شود.

من مشاور یک موسسه آموزش زبان انگلیسی هستم. این موسسه تعداد زیادی استاد دارد و پتانسیل بالایی برای تولید محتوا.

اما جالب اینجاست که با وجود تولید محتوا با حجم بالا، وبسایت این موسسه با کلمات کلیدی بسیار کمی در نتایج گوگل دیده می‌شد.

من نحوه تولید محتوای سایت این موسسه را بررسی کردم و متوجه شدم که اساتید تنها با درنظر گرفتن یک نکته که سر کلاس متوجه شده‌اند، یک متن ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه‌ای می‌نویسند و یک شخص معمولی آن‌ها را وارد سایت می کند.

همچنین تقریبا هیچ کدام از موارد دیجیتال مارکتینگ در تولید محتوای آن‌ها رعایت نمی‌شد.

دوست عزیز موضوع این است که صرفا تولید محتوا بی هدف، در رشد کسب و کار تاثیر قابل توجهی ندارد. حداقل تاثیر خود را در مدت زمان بسیار طولانی نشان می‌دهد.

چه فایده دارد شما محتوایی تولید کنید (هرچند بسیار ارزشمند) اما دیده نشود.

بنابراین در تولید محتوا این موارد را به عنوان آموزش تولید محتوای سایت رعایت کنید:

۱. بدون استثنا محتوای سایت را به اشتراک بگذارید

همانطور که عنوان شد، اگر مطلبی که تولید می کنید دیده نشود، ارزشی ندارد. بنابراین حتما مطالب سایتتان را در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیس بوک، لینکدین و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک گذاری یا می‌توانید بصورت دستی اقدام کنید یا اتوماتیک سازی کنید. برای اتوماتیک سازی این کار می‌توانید از خدمات سایت hootsuite استفاده کنید که بسیار سایت عالی است اما پولی است یا از ابزاری به نام ifttt. این ابزار رایگان است و به بهترین شکل این کار را برای شما انجام می‌دهد.

در دوره اتوماتیک سازی فرایندها بطور کامل کار کردن با این ابزار و تمام ابزارهای سیستم سازی در وب را توضیح داده ام.

۲. به صفحات دیگر لینک دهید

فراموش نکنید که در محتوایی که در سایت ایجاد می‌کنید، به صفحات داخلی دیگر و همچنین صفحات خارجی با اعتبار دامنه (DA) بالا لینک دهید. این امر نه تنها باعث می‌شود کاربران با کلیک کردن روی این لینک وارد صفحات دیگر سایت شما شوند و bounce rate سایت را کاهش و time on page سایت را افزایش دهند، بلکه اعتبار محتوای شما و همچنین محتواهایی که به آن‌ها در صفحات دیگر سایتتان لینک داده‌اید نزد گوگل بالا برود (امیدوارم منظورم را خوب متوجه شده باشید)

بنابراین پس از تولید محتوا، وقت بگذارید و لینک داخلی و خارجی بهینه در آن قرار دهید.پیشنهاد می‌کنم محتوای سایت متمم و چطور را ببینید. این دو سایت بطور اختصاصی در آموزش بازاریابی اینترنتی کار نمی‌کنند اما این موارد را بطور عالی رعایت می‌کنند.

اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید و محتوای زیادی در سایت وردپرسیتان تولید کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم از پلاگین interlinks manager استفاده کنید.

این پلاگین بطور اتوماتیک در بین محتوای سایتتان لینک‌های داخلی قرار می‌دهد و به خواننده پیشنهاد می‌کند مطلب دیگری مرتبط با مطلب حال حاضر بخواند.

۳. بطور منظم محتوا تولید کنید

این را بدانید که رقبای شما برای جلب توجه مخاطبانشان به شدت در حال تلاش هستند و محتوای ارزشمند تولید می‌کنند. البته محتوای ارزشمند در ایران نسبتا کمتر تولید می‌شود اما به هر حال شما باید حواستان را جمع کنید.

باید با مخاطبانتان بطور منظم در ارتباط باشید. هر چه این ارتباط زود به زود باشد تاثیرگذاری شما بیشتر خواهد بود. این باعث می‌شود همیشه در ذهن مخاطبتان بمانید.

موردی که بسیار مورد پسند مخاطبان شماست این است که محتوای تولید شده از زبان خود شما باشد. نمی‌دانید چه حس خوبی در مخاطبانتان ایجاد می‌کند. بنابراین در آموزش تولید محتوای سایت این نکته را در نظر داشته باشید که محتوایی که از زبان خودتان باشد و کاربر حس نکند ترجمه است، تاثیر شگفت انگیزی دارد.

این محتوا می‌تواند بصورت متن، پادکست صوتی یا ویدئو باشد. اگر وقت دارید برای هر مطلب هر ۳ نوع محتوا را تولید کنید.

آیا شما نیز به این شکل مطلب تولید می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع : سایت کلاته

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image