نحوه نمایش ظاهری زیبا در نتایج جستجوی گوگل

 نحوه نمایش ظاهری زیبا در نتایج جستجوی گوگل

نمایش زیبا در جستجوی گوگل :‌ احتمالا شما هم دیده اید وقتی برای عبارتی در گوگل سرچ می کنید و می بینید که یکی از رقیبانتان در نتایج جستجو نمایش به زیبایی و خاص ظاهر شده است. نتیجۀ آن دارای امتیاز بندی ستاره‌ای یا تصویری یا حتی هر دو است. یا ممکن است یک ویدیو یا چیز دیگری هم داشته باشد. اینها به اصطلاح نتایج غنی (rich results) هستند. این نتایج به گونه ای برجسته هستند که امکان ندارد کاربر آنها را نادیده بگیرد. تعداد این نوع نتایج زیاد بوده و همچنان گوگل در حال افزودن موارد جدیدتر به آن می باشد. بنابراین سوالی که پیش می آید این است که چه نوع نتایج غنی وجود دارند و چگونه این نتایج گوگل را برای خود بدست می آورید؟ بیایید به لیست زیر نگاهی بیاندازیم!

نتایج غنی و نحوه دستیابی به آنها

اگر نتایج جستجو را در ده سال گذشته مقایسه کنید، احتمالاً متوجه این موضوع خواهید شد: تعداد نتایج جستجو برجسته یا قابلیت های جستجوی “ویژه” به طور روزافزون در حال افزایش می باشد. موتورهای جستجو از این نتایج غنی، برای زیبایی ظاهر نتایج جستجو و ارائه اطلاعات بیشتر برای کاربران استفاده می کنند. به این ترتیب می توان اطلاعات پیچیده را به روش های واضح تری ارائه داد.

برای بسیاری، دریافت نتیجۀ غنی برای محتوای خاصی می تواند یک هدف مهم باشد. این نتایج برجسته هستند و معمولاً باعث ایجاد چندین کلیک می شوند. همچنین، نشان داده شدن محتوای شما به عنوان یک نتیجه غنی، چیزی شبیه به مهر تایید گوگل می باشد. چرا که در دریایی از محتوا، محتوای شما به عنوان یک نتیجۀ غنی انتخاب شده است.

گرفتن یک نتیجۀ غنی به موارد متعددی بستگی دارد. بعنوان مثال، شما باید بدانید که در کجای حوزه‌ی شما ظاهر می شوند. ببینید در حال حاضر چه کسی نتایج غنی آن عبارات کلیدی خاص شما را در اختیار دارد. برای انجام این کار، باید محتوای خود را با استفاده از زبان مخاطبان مرتبط هدف قرار دهید. محتوای شما باید خوب نوشته شده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین، در بسیاری از موارد، موتورهای جستجو مانند گوگل به اطلاعات بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند می توانند در دادن نتایج غنی به شما اعتماد کنند.

حال بیایید طریقۀ گرفتن برخی از انواع نتایج غنی برای زیبا ظاهر شدن در نتایج جستجو را بررسی کنیم.

نحوه گرفتن امتیاز ستاره‌ای در گوگل

امتیاز دهی تجاری

امتیاز دهی برای برند یا فروشگاه شما به احتمال زیاد در وب سایتی مانند Resellerratings.com یا My Business گوگل ارائه خواهد شد. گوگل این امتیاز دهی ها را می بیند و حتی رتبه بندی Google My Business را به اطلاعات نمودار دانش خود اضافه می کند.

امتیاز دهی محصولات

امتیاز دهی محصولات اگرچه تقریباً یکسان عمل می کنند، اما کمی متفاوت است. از مردم بخواهید به محصول شما امتیاز بدهند و امتیاز خوبی در صفحۀ محصول شما بگذارند. علاوه بر اینکه گوگل از آن امتیاز استفاده می کند و آن را مثلاً در نتیجۀ فروشگاه گوگل نشان می دهد، اعتماد به آن محصول و وب سایتتان را نیز افزایش می دهد.

نحوه‌ی گرفتن ویدیو یا فیلم در نتایج جستجوی گوگل

امروزه ویدیوها به چندین روش مختلف در نتایج جستجو نشان داده می شوند. ویدیوهای شما می توانند در نتایج جستجوی عادی، نتایج ویدیو یا نتایج جستجوی تصاویر نشان داده شوند. علاوه بر این، گوگل همچنین دارای نتایج غنی ویدئویی مختلفی است. اگر با استفاده از VideoObject فیلم های خود را با اسکیما توصیف می کنید، می توانید گوگل  را از اطلاعات مهم در مورد ویدیو که به آنها کمک می کند به درستی آن را نشان دهند، مطلع کنید. اگر ویدئو در سایت شما نقش مهمی دارد، پلاگین Video SEO  می تواند به شما کمک کند تمام اطلاعات مورد نیاز را برای گوگل فراهم کنید.

نحوه برجسته کردن یک رویداد در گوگل

رویدادهای برجستۀ زیادی در گوگل وجود دارند. همچنین، چندین نتیجۀ غنی مختلف برای آنها تعیین شده است. یک پنل در سمت راست صفحۀ نتایج گوگل وجود دارد که امکان ندارد کاربران آنرا نادیده بگیرند. علاوه بر این، می توانید رویداد خود را در Google Maps قرار دهید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و یک تجربۀ تعاملی تری برای کاربرانتان داشته باشد. همۀ اینها از Events Schema استفاده می کنند. شما حتی می توانید نحوۀ نمایش رویداد خود را مدیریت کرده و مواردی مانند لغو یا تغییر تاریخ آنرا از این طریق انجام دهید.

 

نحوه گذاشتن اخبار برتر در گوگل

بخش اخبار برتر، از میان مقالات رسانه های خبری که توسط برنامه Google News تایید شده‌اند، تعیین می شود. اگر سایت خبری داشته باشید می توانید در آن شرکت کنید. برای اینکار شما به یک پلاگین News SEO نیاز دارید تا محتوای شما را برای بخش اخبار برتر و سایر موارد آماده کند.

نحوه قرار دادن نقشۀ کسب و کار خود در پنل گوگل

این پنل ها در کار سئوی محلی شما نقش زیادی خواهند داشت. چیزی که در آنها هست، از جا های مختلفی می آیند. از ورودی های سایت شما گرفته، تا My Business گوگل، Google Maps، سایت های شخص ثالث و موارد دیگر. برای شروع، شما به LocalBusiness Schema در سایت خود نیاز دارید تا به گوگل کمک کند لیست های شما را تأیید کند. پلاگین Local SEO هم می تواند به شما کمک کند داده های خود را برای سایت خود تصحیح کنید.

نمایش زیبا در جستجوی گوگل
نمایش زیبا در جستجوی گوگل

مروری بر نتایج با ظاهری زیبا در نتایج گوگل

همانطور که می بینید، نتایج غنی زیادی وجود دارند. در حالی که موتورهای جستجو به دنبال روش های جالب تری برای مطلع سازی کاربران هستند، در سالهای آینده ساخت نتایج غنی جدید سرعت خواهد گرفت. شما میتوانید برای گرفتن بعضی از نتایج غنی تلاش کنید، اما سایر آنها به خود موتور های جستجو و طریقه کارکرد آنها مربوط می شود. به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد توجه داشته باشید تا ببینید چگونه می توانید از محبوبیت نتایج غنی بهره مند شوید.

امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

منبع : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image