۱۵ ترفند برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر حرفه ای

۱۵ ترفند برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر حرفه ای

 ۱.اینفلوئنسری را جدی بگیرید

اینفلوئنسر حرفه ای اینستاگرام : چرا این حرف را می زنم؟ چند وقت پیش در یکی از سایت های مطرح ایرانی مطلبی خواندم درباره ی اینفلوئنسری؛ که اینفلوئنسر را فردی معرفی کرده بود که جز دلقک بازی و ادا و اطوار کار دیگری نمیکند و اینفلوئنسر ها هیچ تخصصی ندارند!!! به همین دلیل تصمیم گرفتم این دوره ی آموزشی را برگذار کنم و بگویم که چنین تصوراتی درباره ی اینفلوئنسر ها کاملا اشتباه است. چه بخواهیم و چه نخواهیم اینفلوئنسری و بلاگری دو شغل پردرآمد قرن هستند و مانند سایر مشاغل به تخصص و مهارت نیاز دارند.بنابراین نباید این شغل را دست کم گرفت.
۲.به صورت نیچ و تخصصی کار کنید
خیلی از مقالات اصلی ترین تفاوت یک بلاگر و اینفلوئنسر را اینگونه بیان میکنند که بلاگر ها به صورت تخصصی روی یک حوزه کار میکنند اما اینفلوئنسر ها روی تخصص خاصی کار نمیکنند. این استراتژی کاملا اشتباه است. برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق باید در یک زمینه ی خاص و تخصصی شروع به کار کنید.
اینفلوئنسر حرفه ای اینستاگرام
اینفلوئنسر حرفه ای اینستاگرام
۳.بستر فعالیت خود را انتخاب کنید
بستر های اجتماعی زیادی وجود دارد که شما میتوانید به عنوان یک اینفلوئنسر کار خود را در آن ها شروع کنید. در حال حاضر اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، توییتر و … بستر های مناسب برای اینفلوئنسر ها هستند. اما از بین تمامی این ها اینستاگرام و یوتیوب طرفداران بیشتری دارند. ببینید که کدام بستر اجتماعی بیشتر مناسب شما است.
۴.مخاطبان هدف خود را بشناسید
در گزینه ی قبلی درباره ی انتخاب بستر ها اجتماعی صحبت کردم اما باید بدانید که انتخاب یک شبکه ی اجتماعی کاملا به این بستگی دارد که مخاطبان هدف شما بیشتر کجا فعالیت دارند؟ آیا مخاطبان شما از قشر جوانان هستند؟ جنسیت خاصی دارند؟ در مناطق خاصی زندگی میکنند؟
۵.تعداد کانال های فعالیت خود را محدود کنید
شاید در وهله ی اول به نظر برسد که هر چه در شبکه های بیشتری فعالیت کنید، به عنوان یک اینفلوئنسر بیشتر شناخته میشوید؛ اما در عمل اینکار بسیار سخت است که شما همزمان در چند شبکه ی اجتماعی حضور فعال و مستمر داشته باشید. بنابراین توصه میشود که در شروع کار یک و یا حداکثر ۲ کانال را برای فعالیت خود انتخاب کنید.
۶. تولید محتوا کردن عامل اصلی دیده شدن یک اینفلوئنسر
فکر میکنم نیازی نیست که اهمیت این گزینه را بازگو کنم! شما به عنوان یک اینفلوئنسر نمیتوانید دیده شوید ، نمیتوانید محبوب شوید مگر اینکه محتوای ناب تولید کنید.این محتوا میتواند آموزشی ، سرگرمی، سایسی و … باشد. یک نکته ی خیلی جالب که باعث میشود تولید محتوا کردن برای اینفلوئنسر ها خیلی اهمیت پیدا کند:
این روز ها مردم ترجیح میدهند که به افراد اعتماد کنند تا به برند ها! بنابراین شما به عنوان یک فرد خیلی بیشتر میتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید.
۷.ارتباطات خود را تقویت کنید
واقعیت این است که شما نمیتوانید یک گوشی دست بگیرید و روی کاناپه لم بدهید و انتظار داشته باشید که به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید! باید ارتباطات خود را قوی کنید. اگر جلسه ای مرتبط با حوزه ی کاری شما برگذار میشود، اگر نمایشکاهی تشکیل میشود، اگر سمیناری شکل میگیرد و … باید در آن ها شرکت کنید تا بتوانید ارتباط خود را با افراد و برند های مختلف بیشتر کنید.
۸.ارزش ایجاد کنید
اینفلوئنسر حرفه ای اینستاگرام : برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر و یک فرد تاثیر گذار باید همان فردی باشید که دیگران درباره ی او صحبت میکنند. همان دختری که فلان چیز را آموزش میدهد، همان پسری که فلان کار را میکند ، همان پیجی که فلان ارزش را ارائه میکند. دلیلی که دیگران باید شما را دنبال کنند چیست؟ چه ارزشی ایجاد میکنید؟ چه چیزی به آن ها یاد میدهید؟
ارزش منحصر به فرد خود را پیدا کنید تا دیگران شما را به رقبا ترجیح بدهند.
۹.ثابت قدم و منظم باشید
شرط اصلی برای موفقیت در هر زمینه ای ثابت قدم بودن و به طور منظم فعالیت داشتن است. باید پست های شما به موقع منتشر شود، استوری های شما به موقع منتشر شود یا اگر در سایر بستر های اجتماعی فعالیت دارید باید فعالیت شما روی نظم باشد. شرط اصلی برای دوستی با مخاطب این است که دائما در کنار آن ها باشید.
۱۰.وبلاگ نویسی
داشتن وبسایت در کنار سایر رسانه های اجتماعی میتواند به پیشرفت شما به عنوان یک اینفلوئنسر کمک کند. خیلی از حرف ها و مطالب درخور این هستند که در یک مقاله منتشر شوند و سایر رسانه های اجتماعی شاید این پتانسیل را نداشته باشند. علاوه بر این چون اصل اینفلوئنسر شدن در دیده شدن است داشتن وبسایت و بالا آمدن در گوگل خیلی میتواند به شهرت شما کمک کند.
۱۱.همیشه به دنبال آموزش و تحقیق باشید
همانطور که گفتم شغل اینفلوئنسری و بلاگری را نباید دست کم گرفت. فکر نکنید که فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر نیاز به آموزش دیدن و تحقیق کردن ندارد!! همیشه به دنبال آموزش و یادگیری چیز های جدید باشید تا حرف تازه ای برای گفتن به مخاطبانتان داشته باشید.
۱۲.دنبال کردن سایر اینفلوئنسر ها
تقلید کردن هیچوقت کار خوبی نبوده و نیست اما الهام گرفتن از رقبا برای بهتر کار کردن ضروری است. دنبال کردن و بررسی کردن سایر اینفلوئنسر ها حتی اگر در حوزه ی تخصصی شما نباشند بسیار مفید است چون به شما خلاقیت بیشتری میدهد.
۱۳.بیش از اندازه از محتوای ویروسی (وایرال مارکتینگ) استفاده نکنید
محتوای ویروسی بحث گسترده ای است که باید یک دوره ی جدا برای آن تشکیل دهیم اما اگر خیلی خیلی ساده بخواهم مفهوم آن را برای شما توضیح دهم:
محتوا هایی که بر اساس اتفاقات داغ و جنجالی و اتفاقات روز تولید میشوند. مثلا فرض کنید شما در زمینه  پوشاک کار میکنید. در یکی از روز ها خبر از انفجار در بیروت بسیار داغ مشود و شما محتوایی در زمینه ی پوشاک تولید میکنید و آن را به انفجار بیروت ربط میدهید. به این محتوا محتوای ویروسی میگوسند. برای اینکه بهتر متوجه شوید ویدئو ی زیر را ببینید:
باید دقت کنید که برای وایرال شدن و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر معروف خیلی نباید روی این دسته از محتوا ها تمرکز کنید. چون بعد از گذشت ۲ هفته این محتوا ها از مد می افتند (به قول خودمون خز میشه!!) و اصلاح کردن و یا حذف کردن آن ها ما را به دردسر می اندازد. پس خیلی نباید از این محتوا استفاده کرد.
۱۴.از تقویم محتوایی استفاده کنید
استفاده کردن از تقویم محتوایی خیلی به شما کمک میکند که به عنوان یک اینفلونسر یا هر کسی که در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنید، منظم باشید. تقویم محتوایی تقویمی است که مشخص میکند: چه محتوایی و با چه موضوعی قرار است منتشر شود؟ تاریخ دقیق انتشار پست ها چه زمانی است؟ و…
نمونه های زیادی از تقویم های محتوایی را میتوانید از اینترنت دانلود کنید.
۱۵.همکاری با برند ها را فراموش نکنید
هدف از انجام هر کاری ، حتی اینفلوئنسر شدن در نهایت این است که به درآمدزایی برسید.روش ها و تکنیک هایی که تا به اینجا گفتیم خیلی به درآمدزایی شما به عنوان یک اینفلوئنسر کمک میکند اما همکاری با برند ها به طور مستقیم شما را به درآمد می رساند. باید اعلام کنید که حاضرید با برند های مختلف همکاری داشته باشید و در عوض از آن ها هزینه دریافت کنید. مثلا اگر در اینستاگرام فعالیت میکنید در بایو خود میتوانید این مورد را قید کنید که حاضرید به برند های مختلف همکاری کنید.
منبع اینفلوئنسر حرفه ای اینستاگرام : سایت کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image