پنج نکته ضروری برای موفقیت در طراحی لوگو

پنج نکته ضروری برای موفقیت در طراحی لوگو

موفقیت در طراحی لوگو : قبل از طراحی یک بیزنس کارت یا انتخاب رنگ برای سربرگ های کسب و کار جدید خود ، به یک لوگو نیاز دارید. یک لوگو دربرگیرنده ی نام شرکت شما می باشد که با کمی رنگ و طراحی گرافیکی آراسته می شود، لوگو شما مهم ترین عنصر طراحی است چرا که مبنای سایر موضوعات قرار می گیرد: نوشتار، بسته بندی ، تبلیغات و علائم.

لوگو شما باید با استفاده از رنگ و گرافیک، منعکس کننده تصویر کلی شرکت شما باشد و همه چیز را درباره ی شرکت شما به بیننده القاء نماید.

مثلا فرض کنید محصول شما یک کرم صورت ارگانیک برای سلامت پوست مصرف کنندگان می باشد. لوگو شما باید معرف بهترین مزایای محصول شما – کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست – باشد. ایجاد یک لوگو ساده و به دور از اغراض با استفاده از رنگ های الهام گرفته از زمین و چهره بدون پیرایش، تصویر محصولی را در افراد القا می نماید که دقیقا گزینه مورد نظر شما می باشد.

بهترین لوگوها دارای چند نکته مشترک می باشند. در اینجا به 5 نکته کلیدی برای موفقیت یک لوگو اشاره می کنیم:
سادگی

جونا برگر یکی از متخصصان این حوزه، می گوید: یک روش ساده برای درک سادگی، تعداد بخش های متحرک موجود در یک لوگو می باشد. به عنوان مثال، لوگو قدیمی Apple یک لوگو رنگین کمانی بود، درحالیکه لوگو کنونی فقط به صورت سیاه و سفید ارائه شده است. سادگی نگاه به لوگو را آسان می سازد. به گفته برگر: هر چه پردازش چیزی آسان تر باشد، آن چیز بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. به همین دلیل، اکثر برندها خواهان ارائه ی یک زیبایی ساده هستند که هضم آن برای مشتریان آسان تر باشد.

هماهنگی با برند

لوگو شما همه چیز را درباره برند شما به مصرف کننده معرفی می نماید، بنابراین باید مطمئن شوید که طراحی شما بیانگر تمامی پیام های شرکت شما می باشد. مجددا لوگو اپل را در نظر بگیرید. در حالیکه لوگو قدیمی اپل مبین روح آزادی بود که خصوصیات غول های تکنولوژی آرام را به خود گرفته است، موقعیت کنونی اپل به عنوان یکی از با ارزش ترین شرکت ها در دنیا صاحب یک لوگو براق و آینده نگر می باشد. که شامل تمام پیام های مورد نظر اپل می باشد: ما تکنولوژی هستیم، اما یک تکنولوژی خوش دست و کاربر پسند هستیم. برگر می گوید: شما باید روی ویژگی های کلیدی برند خود و چگونگی انتقال آنها در لوگو خود، فکر جدی داشته باشید.

به یاد سپاری

به یاد سپاری کیفیتی است که یادآوری لوگو شما را برای مشتری آسان می سازد، که منجر به تکرار توسط مشتری شده و ورد زبان مشتری می شود. لوگو شما باید وجود و خواسته های شما را به مشتری یادآوری کند.

چشمگیر بودن

چشمگیر بودن یک لوگو به معنای “شایسته توجه بودن” آن ازطریق از بین بردن آشفتگی صنعت شما برای دستیابی به مشتریان حاصل می شود. لوگو TalentBin نمونه ای از این کیفیت می باشد. این لوگو برای موتور جستجو که در یافتن استعدادها به شرکت ها کمک می نماید یک سنجاب ارغوانی کارتونی سوار بر اسب شاخدار می باشد. در حالیکه ممکن است این لوگو خنده دار به نظر برسد، اما معنی خاصی را در بر دارد. در صنعت استخدام، یک سنجاب ارغوانی، شخصی است که یافتن وی واقعاً دشوار است. این راهی است که نشان می دهد آنها خودی هستند و این فرهنگ را می شناسند. اگر شما یک برند شناخته شده و تثبیت شده هستید احتمالا نیازی به یک لوگو چشمگیر ندارید. اما اگر تازه کار هستید، به کمی ریسک بیشتر نیاز دارید.

تست بازار

در هنگام طراحی یک لوگو فقط به حس درونی خود اعتماد نکنید. روی بازار تحقیق کنید.یک راه برای تست طراحی لوگوهای مختلف قرار دادن آنها در یک سرویس بررسی مانند آمازون است. می توان در طول یک روز، با 10 دلار بررسی سریعی برای یک کارآفرین انجام داد، و باز خورد بسیاری از افراد مختلف درباره سنگین یا سبک بودن و سریع یا کند بودن یک لوگو دریافت نمود. دریافت بازخورد های مستقل درباره برند شما، هرآنچه خواهان دانستن در مورد برندتان هست را به شما می گوید.

لوگوها به دو شکل اصلی تقسیم می شوند: علامت های انتزاعی( مثل سیب در کامپیوتر اپل) یا انواع دیگر لوگو هایی که تفسیری تصنعی از نام شرکت شما می باشند. همچنین می توانید از ترکیب هر دو این موارد استفاده کنید.

حی اگر حس رنگ شناسی و طراحی مناسبی برای لوگو دارید، باز هم باید با یک طراح حرفه ای مشورت کنید. آنها به خوبی می دانند که یک طراحی لوگو به آسانی به چاپ یا علامت منقل می شود یا خیر، در حالیکه ممکن است شما طرح زیبایی را مطرح نمایید که قابل انتقال نبوده یا چاپ آن هزینه زیادی در بر داشته باشد. لوگو شما زیربنای تمام مطالب تبلیغاتی شما می باشد، بنابراین کمی توجه بیشتر در این حیطه از هزینه های شما برای آینده می کاهد.
مقاله موفقیت در طراحی لوگو : زهرا داوودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image