قدرت بازاریابی یک تی‌شرت

قدرت بازاریابی یک تی‌شرت

قدرت بازاریابی : اگر لوگوی خود را همچنان روی یک تی‌شرت، کلاه یا حتی روی یک دست‌بند چاپ نکرده‌اید، مطمئن باشید که یک فرصت بزرگ برای بازاریابی را از دست داده‌اید.

در دنیای بازاریابی خیلی از کارآفرینان گمان می‌کنند که باید به یک سری روش تبلیغاتی پرهزینه مانند آگهی‌های تلویزیونی و تبلیغات چاپی محیطی محدود باشند، در صورتی که با هزینه‌های کمتر و یک فرآیند هوشمندانه می‌توانند با بازده بسیار بالایی روبه‌رو شوند.

شاید به نظر کمی عجیب باشد که شما و تیمتان در یک همایش با تی‌شرت‌هایی وارد شوید که روی آنها لوگوی شرکتتان چاپ شده باشد. ولی همین موضوع سبب می‌شود که یک ارتش از لوگوی شرکت شما بوجود آمده و نظر همه به شما جلب گردد. از طرفی اهدا کردن یک دستبند زیبا و با کیفیت، باعث می‌شود که افراد دیگر به آن توجه کرده و از دریافت کننده هدیه سوال کنند که اصلا این برند از چیست.
در سراسر دنیا این روش بازاریابی جا افتاده و حتی برندهای بزرگ هم روی این موضوع به شدت تمرکز دارند و ترجیح می‌دهند برندهای مشهوری که در حوزه طراحی و تولید پوشاک فعالیت می‌کنند، محصولاتی با نام برند آنها تولید و عرضه کنند.

برای نمونه پورش یکی از تولیدکنندگان خودرو است که از این روش بازاریابی بهره برده و به کمک آدیداس برندی با نام پورش دیزاین را راه‌اندازی کرده. از این طریق پورش بازاریابی خود را پیش برده و از سوی دیگر آدیداس فروشش را افزایش می‌دهد. بعدها پورش دیزاین توانست به یک برند مستقل تبدیل شده و محصولاتی چون عینک، خودکار و تزئیتی‌های جانبی بسیار با کیفیتی را تولید کند.
از سوی دیگر شرکت‌هایی چون فراری، مرسدس بنر و بی ام دبلیو تولیدات محصولات پوشیدنی خود را به شرکت پوما واگذار کرده‌اند که توانسته تا به امروز در این مسیر بسیار موفق عمل کند.

کسب‌وکارهای بزرگ هم به شدت به این روش بازاریابی رو آورده‌اند. برای نمونه می‌توان به شرکت مشهور اپل اشاره کرده که همیشه از این روش بازاریابی بهره برده است. همچنان هم که وارد فروشگاه‌های اپل می‌شوید لباس‌های منظم و یک شکل آنها را برتن می‌بینید که بسیار محبوب شده‌اند.

این روش بازاریابی به شدت روی هویت برند تاثیر مثبت داشته و سبب می‌شود که هویت برند شما بهتر و راحت‌تر توسط مخاطبانتان شناسایی گردد. مک‌دونالد از برندهایی بود که در شروع کارش به این روش بازاریابی رو آورد و با یک دست کردن لباس‌های فرم کارمندان خود توانست به سرعت هویت برندش را در ذهن مخاطبان خود جای دهد.

نکاتی در این روش بازاریابی وجود دارد که با رعایت آنها، برندها می‌توانند به شدت نتیجه مثبتی دریافت کنند:

1- برندها باید لوگوی خود را به گونه‌ای طراحی کنند که بتوان به راحتی از آن در همه جا بهره برد.

2- برندها می‌توانند یک نام جدید برای برند لباس‌های خود انتخاب کنند.

3- طراحی و کیفیت این لباس‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، به همین دلیل است که خیلی از شرکت‌ها تولید لباس‌های خود را به برندهای مطرح واگذار می‎‌کنند.

استارتاپ‌ها به کمک این روش بازاریابی می‌توانند بیشتر خود را در معرض دید قرار داده و از سوی دیگر برندهای بزرگ هم می‌توانند فرآیند بازاریابی خود را تکمیل کنند.

این مطلب توسط تیم شبکه تبلیغات نگارش و ویرایش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image