عرضه رایگان ویندوز ۹ مایکروسافت را نجات می‌دهد

عرضه رایگان ویندوز ۹ مایکروسافت را نجات می‌دهد

مایکروسافت احتمالا در حال انجام برنامه‌ریزی جدید برای سیستم‌عامل رایانه‌ای خود است تا بتواند امکان بارگزاری رایگان به ویندوز ۹ را برای مشتریان خود فراهم کند.به گزارش وبسايت theinquirer، “ماری جو فولی”(Mary Jo Foley) از تحلیلگران ویندوز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که مایکروسافت قصد دارد به تکه‌تکه کردن ویندوز پایان دهد و در نهایت از پتانسیل‌های ویندوز ۹ برای کسب درآمد بیشتر استفاده کند.
اگر این شایعات درست باشد، مایکروسافت با پشت‌سر گذاشتن مشکلاتی که در جریان عرضه ویندوز ۸ با آن مواجه شد به آغازی تازه نیاز دارد و در مقابل کاربران می‌توانند میلیون‌ها دلار برای در اختیار گرفتن ابزارهای کاربردی هزینه کنند.
نسخه‌های جدید ویندوز توانایی چندانی برای سازگاری با ابزارهای کاربردی از جمله برنامه‌های مخصوص چاپگرها و دستگاه‌های کنترلی ندارند. این اتفاق به دلیل تغییرات در هسته مرکزی سیستم‌عامل رخ داده است و احتمالا در نسخه بعدی برطرف می‌شود.
کاربران ویندوز XP مجبور شدند به صورت ناگهانی سیستم‌عامل خود را به سه نسخه‌ای که پس از آن آمده است مجهز کنند، اما این اتفاق می‌تواند تاثیرات فراوانی را بر محیط کاری آن‌ها برجا بگذارد. زیرا ابزارهای کاربردی برای ویرایش‌های جدید ویندوز عرضه نشده‌اند و این مسئله می‌تواند آن‌ها را با مشکل مواجه کند.
فولی همچنین در مطلب وبلاگی خود تایید کرده است که مایکروسافت قصد دارد دومین برنامه‌به‌روزرسان را نیز برای سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ عرضه کند و احتمال می‌رود که این ابزار به‌روزرسان در سه‌شنبه دوم ماه جاری همراه با وصله‌های امنیتی مایکروسافت به دست کاربران برسد.
البته گفته می‌شود که این به‌روزرسانی کاربران را چندان دچار شگفتی نمی‌کند و مایکروسافت به‌جای آنکه نام Update ۲ را برای آن در نظر بگیرد، از نام August Update برای آن استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image