در حوزه فروش، تماس تلفنی پرقدرت ترین ابزار شماست

در حوزه فروش، تماس تلفنی پرقدرت ترین ابزار شماست

تماس تلفنی پرقدرت ترین ابزار : شبکه اینترنت بدون فاصله شما را در هر لحظه به هر شخصی متصل می کند. شبکه های اجتماعی مختلف از قبیل توئیتر، فیسبوک، گوگل+، یوتیوپ و لینکداین همگی از جمله زیرساخت هایی هستند که چند بار در طی روز مورد استفاده قرار می گیرند تا از آخرین اخبار در مورد مسائل مختلف، دوستان و … مطلع شویم و توجه دیگران به خودمان جلب کرده و یا حتی به بازاریابی خودمان بپردازیم. اما همچنان یک ابزار مهم تر وجود دارد که در نهایی کردن و به نتیجه رساندن رویداد های فروش بکار می آیند و آن هم تلفن است.

به عبارتی می توان گفت تلفن قوی ترین وسیله ارتباطی موجود در دنیا است و به نوعی با پول برابر برابری می کند. چرا که کسی وجود ندارد که در عمل در دوره ای از کسب و کار خودش برای دسترسی پیدا کردن به فردی دیگر، پاسخگویی به سوال وی، فروش چیزی یا پیگیری یه پیشنهاد از تلفن استفاده نکرده باشد.

تلفن ابزاری ضروری و حیاتی برای موفقیت شما به حساب می آید. توجه داشته باشید که همواره صحبت رو در رو با یک نفر بسیار تاثیر گذار تر از استفاده از تلفن است، اما هزینه این کار بسیار زیاد بوده، تا جایی که هزینه آن تا 8 برابر یک مکالمه تلفنی برآورد می شود و از ارتباط از این طریق از لحاظ زمانی قابل مقایسه با تلفن نیست. تماس تلفنی تقریبا فوری بوده و در صورت دست پیدا کردن به فرد مورد نظر و استفاده موثر از این فرصت، ابزاری بسیار قوی برای کسب و کار در نظر گرفته می شود.
در این مطلب سه راهکار ساده، اما مهم را در رابطه با چگونگی استفاده موثر از تماس های تلفنی و افزایش یکباره کسب و کار خودتان در اختیار شما قرار می دهم:

1- کلمات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

همواره استفاده از یک کلمه اشتباه در حین مکالمه تلفنی می تواند شانس شما برای یک فروش را از بین ببرد. به عنوان مثال هرگز نباید صحبت خود را اینگونه شروع کنید، “امیدوارم مزاحم شما نشده باشم . . . ”

2- زمان موضوعی بسیار اثرگذاری است.

شما هرگز نباید زمان خود را برای گپ زدن و دوستانه صحبت کردن با مشتریان بالقوه خود صرف کنید. در یک صحبت تلفنی شما شاید تنها دو دقیقه برای به نتیجه رساندن صحبت خود وقت، پیدا کردن فرد تصمیم گیرنده و شناخت نیازهای وی زمان در اختیار داشته باشید. پس از زمان خود بخوبی استفاده کنید.

3- همراه به لحن صدای خود توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که تنها چیزی که می گویید اهمیت ندارد، بلکه اینکه چگونه می گویید از اهمیت بیشتری برخوردار است. همواره روشهایی برای گفتن مطلب شما وجود دارد که مخاطب شما هرگز صحبت های شما فراموش نکند. این روشها در ارتباط با افراد و موقعیت های مختلف فرق می کند و تنها از طریق تجربه قابل یادگیری است.

اینکه چگونه می توان با تغییر دادن تنها چند کلمه در یک صحبت تلفنی تاثیر گذاری آن را به مراتب بالاتر برد و یا از خریده شدن محصول رقیب شما توسط مشتری بالقوه خودتان جلوگیری کرد، بسیار شگفت انگیز است. گاهی تنها تغییر دادن تن صحبت باعث تغییر کردن احساس مخاطب نسبت به پیشنهاد مطرح شده از طرف شما می شود یا حتی موجب تغییر انگیزه مخاطب برای ملاقات با شما در اولین روز کاری آینده بجای ملاقات با شما در یک دو هفته آینده می شود.

همانطور که در بالا اشاره کردم، این تکنیک و چگونگی استفاده از آنها موضوعی است که از فردی به فرد دیگر و در موقعیت های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و پرداختن به آنها در یک مطلب ممکن نمی باشد، در آینده مطالبی کاربردی در رابطه با این تکنیک ها و چگونگی استفاده از آنها در حوزه فروش و بازاریابی خواهیم داشت.
نوشته : محمدرضا گل آقائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image