راهنمایی هایی برای خلق برند شخصی

راهنمایی هایی برای خلق برند شخصی

خلق برند شخصی : شرکتهایی همانند کوکاکولا، مکدونالد و اپل برندهای محبوب و شناخته‌ شده‌ای در سراسرجهان هستند، اما برندینگ فقط برای شرکتها نیست، امروزه برندینگ شخصی به مبحث مهمی در دنیای صنعت و کسب‌ و کار تبدیل شده است.

توسعه و ساخت برند شخصی به معنی این است که می‌خواهید در محل کار، صنعت و زندگی خود چگونه شناخته شوید؟ در زیر چهار مرحله مهم مطرح شده است که با آنها می‌توانید ساخت برند شخصی خود را شروع کنید.
راهنمایی‌هایی برای ساخت برند شخصی

شرکت‌هایی همانند کوکاکولا، مک‌دونالد و اپل برندهای محبوب و شناخته‌شده‌ای در سراسر جهان هستند، اما برندینگ فقط برای شرکت‌ها نیست، امروزه برندینگ شخصی به مبحث مهمی در دنیای صنعت و کسب‌وکار تبدیل شده است.

توسعه و ساخت برند شخصی به معنی این است که می‌خواهید در محل کار، صنعت و زندگی خود چگونه شناخته شوید؟ در زیر چهار مرحله مهم مطرح شده است که با آن‌ها می‌توانید ساخت برند شخصی خود را شروع کنید.

عناصر اصلی به هنگام ساخت برند شخصی

1) اهداف خود را تعریف کنید

دلایل هر فرد برای ایجاد یک برند شخصی متفاوت است. با تصمیم‌گیری در مورد این‌که چرا ساخت برند شخصی برای شما مهم است (به رسمیت شناخته شدن در صنعت خود، ایجاد یک شبکه حرفه‌ای قوی، ارتباطات بهتر و یا فرصت‌های کاری بهتر) شروع کنید. اگر شما بدانید چه اهدافی دارید، مطمئنا ایده‌های بهتری برای حرکت و به جلو و ایجاد برند شخصی خود خواهید داشت.

در حالت ایده‌آل برند شخصی شما نزدیک به دورنمای شما از زندگی آینده‌تان است. در حالی‌که پیشرفت و زندگی آینده‌ی شما دقیقا تضمین شده نیست، اما تنها راه برای به دست آوردن و نزدیک شدن به موفقیت دانستن این است که کجا می‌روید و چرا؟

2) تشخیص ارزش‌ها و علایق خود

هدف از برندشخصی، ایجاد یک شخصیت و بازی کردن نقش آن برای یک عمر نیست. بلکه هدف ایجاد بستری است که موفقیت‌های واقعی شما را بیان کند. بنابراین برای این کار باید با شناسایی ارزش‌ها و احساسات کلیدی خود شروع کنید. برخی از ارزش‌های رایج خانواده، جاه‌طلبی و ساختن و تغییر جامعه است. آن‌چه که برای شما مهم است و اولویت دارد را برجسته کنید.

بعد، نگاهی به احساسات خود بیندازید. دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ چه چیزی باعث می‌شود از رختخواب بلند شوید و روز خود را شروع کنید؟ اکثر مردم از هر دو احساسات شخصی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند، زیرا آوردن احساسات و ارزش‌ها با هم به شما کمک خواهد کرد تا تشخیص بدهید چگونه فردی هستید و مقدمات برند شخصی شما را فراهم می‌کند.

3) حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی

به منظور دستیابی به اهداف برندشخصی، شما باید همه‌چیز را در مورد دانش عمومی آنلاین در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید خود را فردی حرفه‌ای، فعال و زرنگ معرفی کنید نباید از عکس‌های نامرتبط استفاده کنید و یا نباید بیش از حد در مورد رویدادهای ورزشی بیهوده و یاوه سخن گویید.

توجه دقیق به تصویری که استفاده می‌کنید، داشته باشید. عکس شما نه تنها منعکس‌کننده نوع شخصیت شماست بلکه منظور برند شما را نیز منتقل می‌کند. عکس شما باید مرتبا در تمام اکانت‌های آنلاین متفاوت شما یک تصویر منسجم را نشان دهد.

حفظ استانداردهای کیفیت: به اشتراک‌گذاری محتوای دیگران باعث می‌شود که اثرگذارنده‌ها بیشتر متوجه شما شوند، اما تنها به اشتراک‌گذاری محتواهایی که کیفیت بالایی داشته باشند. از آن‌جایی که هر چیزی که شما به عموم مردم مطرح کنید بخشی از برندشخصی شما در نظر گرفته می‌شود لازم است قبل از انتشار کاملا مراقب باشید.

4) خود را در معرض دید قرار دادن

آخرین قدم در ایجاد برندینگ شخصی پیدا کردن راه‌هایی برای در معرض دید قرار گرفتن است. خوش‌یختانه روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. یک وب‌سایت شخصی و یا وبلاگ ایجاد کنید و هم‌چنین در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید که شور و شوق شما برای تغییر جهان را نشان دهد. به کسانی که می‌توانند و دوست دارند علایق شما را به اشتراک بگذارند دسترسی پیدا کنید و به اثرگذارنده‌هایی که می‌توانند علایق شما را با دنبال‌کنندگان‌شان به اشتراک بگذارند درخواست دوستی بفرستید.

شما هم‌چنین می‌توانید برای ارتباطات آفلاین خود نیز تلاش کنید. به سازمان‌های تخصصی و حرفه‌ای بپیوندید، در جوامع و کامیونیتی‌های محلی شرکت کنید و غیره. به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید بنشینید و امیدوار باشید که برند شخصی شما مورد توجه قرار گیرد. شما باید آن را بسازید.
ساختن برند شخصی در واقع به معنی تظاهر کردن و خود را به نحو دیگری نشان دادن، نیست. آن به معنی شناخت واقعی خود و هدایت خود به عنوان آن شخص در جهان واقعی است. برند شخصی به شما کمک خواهد کرد تا به چیزهایی فراتر از آن‌چه که فکر می‌کنید دست پیدا کنید.
نوشته : مهری سیاه ریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image