چرا بازاریابی محتوا بیش از اندازه حائز اهمیت است؟

چرا بازاریابی محتوا بیش از اندازه حائز اهمیت است؟

اهمیت بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا از این جهت مهم است که به شرکتها در تولید ترافیک، ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان، افزایش تبدیل و ایجاد مشاغل بیشتر کمک می کند.

در این پست، ما عمیقاً به علت اهمیت بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت.

پنج دلیل که چرا بازاریابی محتوا حائز اهمیت است

سئو، درآمد از هر کلیک، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی انفلوئنسر و… برخی از کانال های بازاریابی هستند که می توانید بر آنها تمرکز کنید، اما چرا بازاریابی محتوا یک انتخاب عالی، یا حتی شاید بهترین انتخاب است؟

در اینجا پنج دلیل که بازاریابی محتوا یک کانال مهم بازاریابی می باشد را برای شما توضیح داده‌ایم.

۱.بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت و قابل تنظیم است

اگر شما بر ایجاد محتوای مفید و همیشه سبز(محتوایی که محدودیت زمانی ندارد) که افراد برای آن جستجو میکنند تمرکز کنید، این امکان وجود دارد که با گذشت زمان، در گوگل برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی بالا بگیرید. این به طور مداوم باعث رشد ترافیک جستجو می شود.

و این تنها مخصوص وبلاگ نویسی نیست. از این روش شما می توانید برای دریافت بازدید بهتر در سایت هایی مانند یوتیوب هم استفاده کنید.

از آنجا که ترافیک بدست آمده از این نوع بازاریابی ارگانیک است، کار تیم بازاریابی شما آسان می شود و جریان دریافت ترافیک، حداقل برای مدتی، ادامه می یابد. در کمپین های تبلیغاتی پولی که در لحظه‌ای که شما پول را پرداخت نمی کنید متوقف می شوند، اینگونه نیست.

۲.بازاریابی محتوا به شما کمک می کند مشتریان بالقوه‌ی خود را افزایش داده و تبدیل کنید

افراد به ندرت برای چیزی که می فروشید جستجو می کنند، روی وب سایت شما کلیک کرده و بلافاصله خرید می کنند.

در عوض، آنها یک فرایند را طی می کنند.

اول، آنها یاد می گیرند که شما وجود دارید. سپس، آنها در مورد نحوه کمک شما در حل مشکلاتشان یاد می گیرند، اینکه چرا شما بهترین راه حل هستید و در نهایت، اگر خوش شانس باشید، آنها مشتری می شوند.

روش های زیادی برای جذب افراد به داخل قیف بازاریابی و پرورش آنها وجود دارد، اما مسلماً بازاریابی محتوا یکی از ساده ترین و موثرترین آنهاست.

۳.بازاریابی محتوا به تقویت سایر کانال های بازاریابی کمک می کند

بدون استفاده از محتوا به راحتی نمی توان از بسیاری از کانال های مدرن بازاریابی استفاده کرد.

به عنوان مثال، به پروفایل رسانه های اجتماعی هر برندی نگاهی بیندازید. معمولاً خواهید دید که بیشتر آنچه آنها به اشتراک می گذارند پست های وبلاگ و محتوای ویدیویی است.

بازاریابی ایمیل هم به همین صورت است. بیشتر خبرنامه ها عمدتاً برای اشتراک مطالب جدید مانند پست ها و ویدیو های وبلاگ وجود دارند.

تبلیغات پولی هم کانال دیگری است که از طریق محتوا بهبود میابد، به ویژه در سایت هایی مانند فیسبوک، که تبلیغات معروف آن در قالب ویدیوها یا پست های وبلاگ هستند.

و حرف مردم که مسلماً قدرتمندترین کانال بازاریابی است را فراموش نکنیم. اگر افراد از طریق کانال های بازاریابی دیگر در معرض محتوای شما قرار بگیرند، آنها اغلب آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک می گذارند.

۴.بازاریابی محتوا در طولانی مدت اغلب ارزان تر است

در مقایسه با سایر روش های جذب ترافیک، بازاریابی محتوا مقرون به صرفه ترین روش برای دستیابی به ترافیک هدفمند است.

برای مثال اگر ماهیانه حدود ۴۵ هزار بازدید جستجو داشته باشید و بخواهید آن مقدار ترافیک را از طریق Google Ad دریافت کنید، باید چیزی حدود ۸۰ هزار دلار خرج کنید که نسبت به بازاریابی محتوا هزینه‌ی خیلی زیادی است.

 

چگونه می توان شروع به بازاریابی محتوا کرد

حال برای شما سوال است که چگونه می تواند بازاریابی محتوا را شروع کرد؟

۱.بدانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند

یک اشتباه رایج در بازاریابی محتوا این است که ندانید چه کسانی را هدف قرار داده‌اید. اگر نمی دانید چه کسی می خواهد از محتوای شما استفاده کند، نمی توانید محتوایی ایجاد کنید که آنها را جذب کند.

۲.ببینید مردم برای چه چیز هایی جستجو می کنند

برای دریافت نتایج طولانی مدت از بازاریابی محتوا، محتوای شما باید در موتورهای جستجو مانند Google و YouTube دارای رتبۀ ایده آلی باشد.

برای این کار باید موضوعاتی را که مخاطبان مورد نظر شما آنها را جستجو می کند را پیدا کنید.

با جمع آوری چندین موضوع که مربوط به حوزه‌ی شماست شروع کنید. کلمه کلیدی را در یک ابزار کلمه کلیدی رایگان مانند Ahrefs ’Keyword Generator وارد کنید، سپس حداکثر ۱۵۰ ایده برای کلمه کلیدی و میزان جستجوی ماهانه آنها را به شما نشان می دهد.

از اینجا به بعد، به لیست نگاه بیاندازید و موضوعاتی که مرتبط با وب سایتتان هستند را انتخاب کنید.

۳.به طور مداوم پست بگذارید

اگر پست نگذارید، رتبه بندی نمی شوید.

برای اطمینان از اینکه به طور مداوم پست منتشر می کنید، بهتر است به یک تقویم محتوا متعهد شوید. این اساساً یک برنامه ریزی برای اینکه چه زمان و چه چیزی می خواهید منتشر کنید می باشد.

۴.محتوای خود را تبلیغ کنید

روزانه هزاران محتوا منتشر می شود. مردم به طور شانسی محتوای شما را پیدا نخواهد کرد، به خصوص اگر سایت شما نسبتاً جدید باشد. بنابراین، شما باید به صورت فعال محتوای خود را تبلیغ کنید و آن را جلوی دید مخاطبان مورد نظر خود قرار دهید.

حرف آخر

بازاریابی محتوا روشی است که به کمی زمان نیاز دارد تا موثر واقع شود، اما می تواند تاثیر بزرگی بر تجارت شما داشته باشد.

 

منبع : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image