چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی درست کنیم که مفید واقع شود؟

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی درست کنیم که مفید واقع شود؟

استراتژی بازاریابی محتوا  : استراتژی بازاریابی محتوا شامل مراحل بسیاری است که از طریق آنها محتوای مناسب به طرز هوشمندانه‌ای برای مخاطبان مرتبط شما طراحی و به اشتراک گذاشته می شود.

به عنوان یک مالک وب سایت، ایجاد  و به اشتراک گذاری محتوای ایده آل باعث می شود خدمات شما به طور موثر با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنند. یک استراتژی بازاریابی محتوایی شامل مراحل بسیاری است که از طریق آنها محتوای مناسب به طرز هوشمندانه‌ای برای مخاطبان مرتبط شما طراحی و به اشتراک گذاشته می شود تا فروش افزایش پیدا کند.

۱.با درک محتوای مناسب و اهمیت آن برای تجارت خود شروع کنید

چه مالک یک وب سایت ارائه خدمات باشید و چه یک فروشگاه تجارت الکترونیکی، محتوا با رشد تجارت شما ارتباط زیادی دارد. شما باید محتوا های متنوعی را ایجاد کنید. چرا که محتوا مانند پلی است که می تواند مخاطب شما را به آنچه می فروشید متصل کند.

محتوایی که به صورت منحصر به فرد، موثر و حرفه ای نوشته شده باشد قطعاً می تواند کارساز باشد. در عین حال، محتوا باید هدف خواننده را نیز در نظر بگیرد.

۲.هدف مخاطب را تشخیص دهید

قبل از ایجاد محتوا، باید مشخص کنید که برای چه کسی می نویسید و چرا. دانستن اینکه کاربران آنلاین به دنبال چه چیزی هستند و چرا آن را جستجو می کنند به شما کمک می کند نوع محتوای ایجاد شده را درک کنید.

چگونه هدف مخاطب را تشخیص می دهید؟

در مورد چیز هایی که کاربران شما جستجو می کنند، تحقیق کنید

الگوهای جستجوی آنلاین مخاطبان خود را مطالعه کنید. برای پیگیری فعالیت های آنلاین کاربر و رفتارهای خرید آنها، از یک ابزار تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

لیستی از کلمات کلیدی مفید و همچنین عباراتی را که برای ایجاد استراتژی تولید محتوا بسیار جستجو می شوند، تهیه کنید.

براساس کلمات کلیدی تحقیق شده، محتوا ایجاد کنید

محتوا را برای منابع درون صفحه‌ای و خارج از صفحه تولید کنید. شروع به ساختن محتوا براساس عبارات جستجوی کاربر کنید.

 برای رفع نیاز بازدیدکنندگان خود، وبلاگ ها و مقالات ارزشمندی ایجاد کنید

برای ساخت محتوای تازه و کاربرپسند، روند(ترند) های به روز را دنبال کنید. اطلاعات و جزئیات لازم را در اختیار کاربران خود قرار دهید. محتوای منحصر به فردی بنویسید و تراکم آن را با هر آنچه بازدیدکنندگان می توانند آنرا تماشا کنند (مانند تصاویر، فیلم ها، گراف ها و …)، افزایش دهید.

۳.با احساسات کاربران آشنا شوید

برای دستیابی به جریان خوب ترافیک و تعامل، همیشه خوب است که تا حد ممکن به احساسات خواننده نزدیک شوید. محتوایی بنویسید که برای عوامل مختلف مشکلات کاربر راه حل ارائه دهد. از واقعی و کاربردی بودن این راه حل ها اطمینان حاصل کنید. محتوایی را در موضوعاتی بسازید که بتواند اشتیاق، علاقه، خشم و سایر صفات انسانی خواننده را توجیه کند.

این کار تمایل آنها برای ورود به محتوای شما و دریافت خدمات شما را افزایش می دهد.

۴.به خوانندگان محتوای شگفت انگیزی ارائه دهید و آنها را منظم نگه دارید

جریان ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا هرگز نباید متوقف شود.محتوایی که دائماً تمایل خواننده را برای درگیر شدن برمی انگیزد، باید مرتباً به روز شود.هر حرکت بازار را شناسایی کنید و با به روزترین دانش کاربران خود را پرورش دهید.

۵.محتوا فقط درمورد اطلاع رسانی نیست، بلکه جنبه‌ی فروش نیز دارد

نوشتن محتوای با کیفیت خوب یک امر ضروری است، اما  فروش خدمات خود به کاربران هم نباید نادیده گرفته شود.

خدمات خود را نه خیلی سریع و نه خیلی آهسته ارائه دهید. بازدیدکنندگان آنلاین قبل از اینکه به شما اعتماد کافی داشته و چیزی را از شما بخرند، باید از کاربرد محتوا های شما راضی باشند. اما اگر وقت زیادی را طلف کنید، ممکن است آنها منبع دیگری را خریداری انتخاب کرده باشند.

بعد از اینکه احساس کردید محتوای مناسب به اندازه‌ی کافی در اختیار آنها گذاشته شده است، شروع به ارائه‌ی تکنیک های فروش خود کنید.

۶.محتوا را به مخاطبان درستی ارائه دهید

اشتراک محتوا به اندازۀ تولید محتوا مهم است. شما باید مطالب خود را به خوانندگان خاصی منتقل کنید. برای انجام این کار، شما باید پلتفرم های آنلاین درستی را که می توانید در آن محتوای خود را به اشتراک بگذارید، شناسایی کنید.

دانستن ترند محبوب محتوا نیز به شما کمک می کند تا با ارزش ترین محتوا را برای مخاطبان خود ایجاد و منتشر کنید.

۷.محتوای بصری را درک کنید

محتوای ایجاد شده با متن معنی دار و گرافیک زیبا بینندگان بیشتری را به خود جلب می کند. سعی کنید تصاویر مرتبطی ایجاد کنید و آنها را به همراه محتوایی که نمایش می دهید پست کنید.

چنین تصاویری جذاب تر هستند و به تدریج کاربران بیشتری را به خوانندگان همیشگی شما تبدیل می کنند. همچنین می توانند باعث افزایش نرخ ترافیک به تعامل و در نتیجه بهبود سود دهی شما شوند.

۸.یک استراتژی لینک سازی موثری را برنامه ریزی کنید

یک لینک با کیفیت که به وب سایت شما اشاره دارد، می تواند احتمال رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجوی بزرگ را افزایش دهد.

تخصص خود را با سایر متخصصان صنعت به اشتراک بگذارید. پلتفرم های آنلاین زیادی وجود دارد که مردم در آن جمع می شوند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در ازای آن کمک دریافت کنند. محتوای ارزشمند خود را آنجا ببرید و اجازه دهید با خوانندگان شما ارنباط برقرار کنند.

هرچه لینک خود (و محتوای خود) را قدرتمندتر کنید، شانس بیشتری برای کلیک (و دوست داشتن) توسط بازدیدکنندگان خواهید داشت.

نتیجه گیری

محتوا یا اطلاعات صحیحی که به کاربران خود ارائه می دهید با گذشت زمان متفاوت خواهد بود. با تغییر رفتار کاربر، بازار نیز تغییر می کند.

هدف کاربر را شناسایی کرده و دقیقاً آن چیزی که دوست دارند ببینند را به آن ها ارائه دهید. این محتوا ها را در فواصل منظم نگه دارید تا بتوانید علاقۀ کاربر را برای چندین سال حفظ کنید.

 

منبع : سایت کلاته 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image