آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام – افزایش امنیت اکانت اینستاگرام

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام – افزایش امنیت اکانت اینستاگرام

چگونه می توان احراز هویت دو مرحله ای را در اینستاگرام فعال کرد؟

احراز هویت دو مرحله ای روش ایمن تری برای محافظت از حساب های آنلاین شماست. شما واقعاً باید در هر سرویسی که آن را ارائه می دهد ، فعال کنید و در اینجا نحوه فعال سازی آن برای اینستاگرام آمده است.

برای یاد گرفتن نحوه پین کردن کامنت های اینستاگرام در سیستم عامل iPhone و  Androidاینجا کلیک کنید.

احراز هویت دو مرحله ای به این دلیل نامگذاری شده است که برای تأیید هویت شما در یک سرویس آنلاین به دو مرحله ی جداگانه متکی است – چیزی که می دانید (پسورد ورود) و چیزی که دارید (تلفن ، تبلت یا رایانه شخصی). برای ورود به یک حساب ، شما نه تنها به پسورد ورود خود ، بلکه به یک کد یکبار مصرف نیز نیاز دارید که یا توسط اپلیکیشنی روی دستگاه شما تولید می شود یا از طریق برخی سرویس ها مانند پیام نوشتاری(تکست مسیج) به دستگاه شما ارسال می شود. حتی اگر کسی اطلاعات ایمیل و پسورد ورود شما را سرقت کند ، هنوز نمی تواند وارد حساب های شما شود.

فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

اینستاگرام تان را باز کنید و به پروفایل خود بروید. روی آیکون شکل چرخ دنده ( (Setting در قسمت بالا سمت راست برای دریافت صفحه “Options” ضربه بزنید.

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای ، باید شماره تلفنی برای حساب اینستاگرام خود داشته باشید. اگر قبلاً شماره تلفنی اضافه نکرده اید ، روی « Edit Profile » ضربه بزنید و سپس روی آیکون تلفن در زیر « Private Information » ضربه بزنید.

شماره تلفن خود را تایپ کنید و سپس روی ” Next ” ضربه بزنید. چند لحظه دیگر ، یک کد تأیید برای شما ارسال می شود. کد را در صفحه ” Confirmation” وارد کنید و سپس روی ” Done ” ضربه بزنید تا شماره تلفن را به حساب تان اضافه کنید.

بعد ، به صفحه “” Options برگردید و روی ” Two-Factor Authentication ” ضربه بزنید. گزینه  “Require Security Code” را فعال کنید و در صورت درخواست برای تأیید عملکرد ، روی ” Turn On ” ضربه بزنید.

 

اینستاگرام بار دیگر یک کد تأیید را به شماره تلفنی که به حساب شما پیوست شده ارسال می کند. آن کد را در صفحه « Confirmation» تایپ کنید و سپس روی « Done» ضربه بزنید تا احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.

در صورتی که قادر به دریافت متن هنگام ورود به حساب اینستاگرام خود نیستید…

در صورتی که قادر به دریافت متن هنگام ورود به حساب اینستاگرام خود نیستید، پنج کد پشتیبان ( (Backupنیز دریافت می کنید. ما توصیه می کنیم از کدها اسکرین شات بگیرید تا بعداً به راحتی پیدا شوند. شما می توانید هر بار از یک کد برای ورود به حساب خود استفاده کنید.

با این کار ، شما تمام مراحل را انجام داده اید. دفعه بعدی که وارد حساب اینستاگرام خود می شوید ، کافی است پسورد و کد امنیتی خود را وارد کنید.

این ترفند به شما کمک می کند وقتی یک هکر شما را جعل کرد و سعی کرد برخی از حساب های بزرگ اینستاگرام را بدست آورد تا جزئیات ورود به سیستم شما را پیدا کند ، موفق نشود. با احراز هویت دو مرحله ای ، حتی اگر پسورد عبور را از طریق فریب دادن صاحبان حساب به دست آورند، آن ها دیگر نمی توانند وارد سیستم شوند و این قابلیت فقط برای ایمن ماندن شما است.

 

منبع :‌سایت کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image