به ماشین کسب و کار خود “دیاگ” بزنید!

به ماشین کسب و کار خود “دیاگ” بزنید!

ماشین کسب و کار : فرض کنید کرونا ریشه‌کن شده، روزهای سخت قرنطینه به پایان رسیده و شما قصد دارید بعد از مدت‌ها با دوستان خود به یک مسافرت دلچسب بروید.

از قبل همه چیز را پیش‌بینی کرده‌اید. آب و هوا مناسب است، محل اسکان را رزرو کرده‌اید، برنامه‌های هر روز سفر هماهنگ شده و همه همسفران نیز با برنامه موافق هستند.

مطمئنید که قطعا این یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما خواهد بود.

اما در نیمه‌ی راه، یک نقص فنی کوچک که نمی‌دانید از کجاست، اتومبیل شما را از کار می‌اندازد و کل تیم را متوقف می‌کند.

هر یک از دوستانتان نظری درباره ماشین دارند. یکی می‌گوید باید باتری را چک کنید، دیگری درباره آخرین باری که روغن عوض کرده‌اید می‌پرسد و دوستی دیگر، عیب را از فیلترها می‌داند.

همه آستین‌ها را بالا زده و دست به کار شده‌اند، ولی با اینکه دو ساعت تمام دل و روده ماشین را در کنار جاده بیرون می‌ریزند، ایراد پیدا نمی‌شود.

تنها راهی که باقی مانده بکسل کردن ماشین تا اولین مغازه مکانیکی است تا تجربه و دانش مکانیک به مدد شما آمده و دستان توانمند او گره از کار شما باز کند.

اما مکانیک‌های امروزی هر چقدر هم خبره و باتجربه باشند، فقط به دانش تجربی خود اکتفا نمی‌کنند. آنها در چند دقیقه و با وصل کردن دستگاه دیاگ به ماشین شما، محل عیب را پیدا می‌کنند و سپس تعمیر ماشین را آغاز می‌کنند.

ماشین کسب‌ و کار شما نیز در سفر همیشگی خود به سمت اهداف از پیش تعریف شده، نیاز به دیاگ زدن دارد تا در زمان‌هایی که احتمالا به مشکلی بر‌می‌خورید، محل ایراد را دقیقا به شما نشان دهد.

 

دستگاه دیاگ کسب‌ و کار شما، گزارشات و آماری است که هر روز از نتایج فعالیت‌های همکاران خود می‌گیرید.

در صورتی که گزارش های آماری دقیقی از کسب ‌و ‌کارتان نداشته باشید، باید زمان زیادی را برای یافتن محل ایرادها صرف کنید.

یک سیستم گزارش‌دهی مناسب، در هر لحظه محل دقیق مشکلات مجموعه را به شما نشان می دهد تا در اولین فرصت آنها را حل کنید.

چه گزارش‌هایی باید در اختیار داشته باشید؟

فعالیت‌های انجام شده در هر کدام از واحدهای شرکت شما می‌توانند تبدیل به گزارش‌های ارزشمندی شوند که تحلیل آنها مشکلات سیستم را به شما نشان می‌دهد. اگر ایرادی در هر یک از تیم‌های طراحی، تولید، بازاریابی، پشتیبانی و… وجود داشته باشد، بررسی گزارش‌های آن واحدها محل ایرادات را مشخص می‌کند.

اما چیزی که باعث می‌شود بتوانید با یک نگاه اجمالی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عیب‌های کلی سیستم خود را پیدا کنید و تصمیمات مهم و چابک (Agile) بگیرید، گزارش‌های آماری واحد فروش است.

 

نرم‌افزار CRM چگونه در این زمینه به کمک شما می‌آید؟

اگر تا به حال تلاش کرده باشید که از کسب‌وکار خود داده جمع کرده و آنها را تحلیل کنید حتما پی‌برده‌اید که گردآوری اطلاعات مختلف و دسته بندی و آنالیز آنها به صورت دستی، چه کار طاقت فرسا و دشواری است.

اما اگر این داده‌ها به مرور زمان در یک سیستم یکپارچه وارد شوند، استخراج گزارش از آنها کار بسیار ساده‌تری است.

یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار CRM، همین است که اولا به شما کمک می‌کند تا داده‌های خود را به صورت منظم و طبقه‌بندی شده، در یک محل امن ذخیره کنید و در ثانی با چند کلیک ساده، گزارش‌های مورد نیاز شما را در اختیارتان می‌گذارد و می‌توانید با یک نگاه سریع، اطلاعات بسیار مهمی را در مورد وضعیت کسب‌وکار خود به دست آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image