برندینگ شخصی در لینکدین: 10 اشتباهی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

برندینگ شخصی در لینکدین: 10 اشتباهی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

لینک‌دین یک شبکه‌ی اجتماعی آنلاین وفوق‌العاده برای حرفه‌ای‌هاست.
این شبکه با بیش از 175میلیون کاربر ثبت شده به یک شبکه پیش‌فرض جهانی برای کسب‌وکارها، تعامل و به اشتراک‌گذاری ایده‌‌ها تبدیل شده است.
اما اگر به لینکدین مراجعه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد مفهوم حرفه‌ای بودن این شبکه را درک نکرده و رفتار بسیار ناشیانه‌ای دارند. این شبکه از همان ابتدا برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات راه‌اندازی شد و رسمی‌تر از فیسبوک و توئیتر است. بنابراین برای این‌که بتوانید به درستی از آن استفاده کنید لازم است که از برخی اشتباهات رایج اجتناب کنید:

از عکس‌ پروفایل غیرحرفه‌ای استفاده نکنید

عکسی که در پروفایل لینکدین باید استفاده کنید ترجیحا باید شامل فقط سر و شانه شما باشد. لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای است و بنابراین نباید از عکس گربه، گل و غیره استفاده کنید. ما در یک جهان بصری زندگی می‌کنیم و مردم می‌خواهند بدانند که شما چه ظاهری دارید.

دروغ نگویید

همه‌ی کانکت‌های شما مشخصات شما را مشاهده خواهند کرد و اگر شما دروغ گفته باشید متوجه خواهند شد. بنابراین پس از آشکار شدن دروغ‌تان بسیار شرم‌آور خواهد بود. می‌توانید به آن‌چه که برای اسکات تامپسون مدیرعامل قدیمی یاهو اتفاق افتاده بود نگاهی بیندازید.


برای کانکت شدن با کسی متن پیش‌فرض نفرستید

نوشتن متنی متفاوت و شخصی‌تر از متن پیش‌فرض لینکدین نشان‌دهنده‌ی این است که شما به ارتباطات خود اهمیت می‌دهید و هم‌چنین نشان می‌دهد که شما از دریافت یک پیغام شخصی از سوی آن‌ها ناراحت نمی‌شوید.

از گزینه دوست استفاده نکنید

از این گزینه فقط برای دوستان نزدیک خود استفاده کنید، بسیاری از متخصصان از این کار شما آزرده می‌شوند و دوست ندارند که با شما در ارتباط باشند.

لینک‌های خارجی خود را فراموش نکنید

این لینک‌ها شامل لینک پروفایل‌های اصلی شما (فیسبوک، توئیتر، وبلاگ شخصی و غیره) است. شما می‌توانید از طریق این شبکه حداکثر به سه پروفایل دیگر لینک بدهید.

پروفایل خود را ناقص رها نکنید

اگر می‌خواهید که در لینکدین دیده شوید باید اطلاعات خود را تکمیل کنید، از طریق راهنماها شروع به تکمیل اطلاعات خود بکنید و زمانی که آن 100 درصد کامل شد به شما اطلاع خواهد داد. مهم‌ترین تخصص، مهارت‌ها و تجارب خود را بنویسید زیرا از طریق آن‌ها جستجوهای زیادی صورت می‌گیرد. در نهایت اگر می‌خواهید در لینکدین دیده شوید باید سعی کنید تا مشخصات خود را بهینه‌سازی کنید.

از گروه‌های موجود صرفا برای گرفتن بک لینک استفاده نکنید

در چنین شبکه‌هایی اگر کمی بی احتیاط عمل کنید، فورا به عنوان اسپم شناخته می‌شوید. گروه‌های لینکدین معمولا به خوبی مدیریت می‌شوند و بیشتر به بحث‌ها، تفاسیر و پرسش‌ها اجازه می‌دهند. لینک دادن به پست‌های وبلاگی افراد دیگر ایرادی ندارد اما اگر حتی پست شما کاملا مرتبط با موضوع باشد باز هم این تصور را ایجاد می‌کند که شما برای ارتقا خود در آن گروه عضو شده‌اید.

محتوای نامناسب ارسال نکنید

همان‌طور که بارها اشاره کردیم این شبکه یک شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای است و برای تبادل ایده‌ها و نظرات علمی طراحی شده است. بنابراین نباید از پست‌های سرگرم کننده و غیره استفاده کنید برای به اشتراک‌گذاری محتواهای غیرعلمی می‌توانید از سایر شبکه‌ها مانند فیسبوک استفاده کنید.

برای کانکت‌های خود اسپم نباشید

بسیاری از افراد از این شبکه به عنوان بازاریابی ایمیل خود استفاده می‌کنند و اخبار و رویدادهای شرکت خود را به لیست کانکت‌های‌شان می‌فرستند. این نوع رفتار اسپم شناخته شده و مردم اغلب شما را از لیست خود حذف خواهند کرد.
از افرادی که شما را نمی‌شناسند، نخواهید که برای شما توصیه بنویسند

به یاد داشته باشید که هرگز داشتن توصیه‌های زیاد تصورات خوب ایجاد نمی‌کند بلکه توصیه‌های باکیفیت و به جا است که مناسب و مورد قبول است.
نوشته : علی مجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image