سه اصل روانشناسی پشت پست‌های ویروسی وبلاگ

سه اصل روانشناسی پشت پست‌های ویروسی وبلاگ

همانطور که درمقالات قبلی هم اشاره کردم هیچ فرمول خاصی برای محتوای ویروسی وجود ندارد وبسیاری از بازاریابان هنوز هم روی شانس تکیه می‌کنند.با این حال چند ویژگی روانشناختی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها برای برای تشویق به اشتراک‌گذاری محتوای خود استفاده کنیم.

1)عناوین عالی

همه‌ی پست‌های ویروسی در یک چیز مشترک هستند:عنوان عالی.
بدون در نظر گرفتن کیفیت و عمق محتوای وبلاگ شما، بدون تیتر جذاب و قانع‌کننده، حتی بهترین پست‌های وبلاگی هم که نوشته باشید خوانده نخواهد شد.

عناوین خوب سه ویژگی دارند:

آن‌ها با خواننده ارتباط برقرار می‌کنند و او را برای خواندن مقاله متقاعد می‌کنند.

آن‌ها برای حل یک مشکل در ادامه مطلب وعده می‌دهند و یا احساسات قوی برمی‌انگیزند.

آن‌ها باعث کنجکاوی خواننده می‌شوند و او را برای پیدا کردن پاسخ به کلیک تشویق می‌کنند.

به عنوان مثال عنوان 9 کاری که نویسندگان بزرگ هر روز انجام می‌دهند این عنوان کوتاه اما شیرین هر سه مورد از قوانین ذکر شده را دارد، آن مرتبط با نویسندگان است، راه‌هایی برای بهبود توانایی نوشتن ارائه می‌دهد و هم‌چنین باعث کنجکاوی می‌شود که نویسندگان بزرگ چه کاری را بیش از حد انجام می‌دهند؟

اثر این روش را با نظریه شکاف اطلاعاتی می‌توان توضیح داد. هنگامی که مردم شکافی بین درک فعلی خود از یک موضوع و آن‌چه که می‌خواهند بدانند احساس می‌کنند، کنجکاو می‌شوند و به منظور پر کردن این شکاف دست به عمل می‌زنند.
2) بیشتر محتواهای ویروسی آن‌هایی هستند که یک احساس مثبت القا می‌کنند.
بیشتر محتواهای ویروسی احساسات مردم را برمی‌انگیزند، یک محتوا باید به اندازه کافی روی فرد اثر گذاشته باشد تا بخواهند در مورد آن با دیگران نیز صحبت کنند. براساس مطالعات frac.tl از محتواهای ویروسی احساسات زیر بسیار دخیل داشته‌اند.
احساسات منفی مانند ترس و تنفر می‌تواند مخاطب شما را با مطلب‌تان درگیر کند، اما احتمالا مردم دوست نخواهند داشت که این مطلب را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. ایجاد محتوایی که احساس قدردانی، اعتماد و شادی القا کند برای ویروسی شدن مناسب‌تر است.
3) طول مقاله = کیفیت (مقاله یا پست وبلاگ طولانی شما به احتمال بیشتری به اشتراک گذاشته خواهد شد.)

برخی مطالعات نشان می‌دهند ارتباط مستقیمی بین طول محتوا و اشتراک‌گذاری اجتماعی آن وجود دارد:البته ما فرض می‌کنیم طول محتوا یکسان با کیفیت محتواست. چون یک مقاله 6000 کلمه‌ای دلیل کافی برای به اشتراک گذاری نیست، قطعا یک محتوای واقعا ویروسی هر دو ویژگی کمیت و کیفیت را ارائه می‌کند.
در زیر برخی راهنمایی‌های خوب برای شما آورده شده است:

تلفیق اطلاعات و منابع از سایر پست‌های محبوب و ایجاد یک راهنمایی نهایی.

ایجاد یک پست از نظرات و دیدگاه‌های مختلف از پیشروان صنعت‌تان.

نوشتن یک مقاله کاربردی در مورد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت شما و ارائه‌ی یک راه‌حل بسیار خوب برای آن.

بررسی محبوب‌ترین پست‌های رقبا و تلاش برای اضافه کردن محتوای بیشتر و عمق بیشتر به مطالب آن‌ها.
منبع :
http://marketeer.kapost.com/viral-blog-posts/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_content=Oktopost-twitter-profile&utm_campaign=Oktopost-Marketeer&utm_profile=Oktopost-profile#axzz3U5qLtlBx
مصطفی پورمرتضوی | بازاریاب برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image